Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Graag jullie mening: AMD of Intel?

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Graag jullie mening: AMD of Intel?

Tags: AMD, Intel, meningen

offlinenazik Geplaatst op dinsdag 3 januari 2012 00:15 1
Ik wil gewoon jullie mening eens horen over de volgende vraag.

AMD of Intel?
Daarmee bedoel ik dus CPU'S, GPU'S en moederborden. Met wat werken jullie en wat is jullie ervaring ermee? Welke van de 2 heeft de beste prijs/kwaliteit/prestatie verhouding.

Ik ga binnenkort een nieuwe PC samenstellen en ben nu een beetje onderzoek aan het doen.

Ik hoor graag jullie mening.
offlineDonSalmonella Geplaatst op dinsdag 3 januari 2012 00:26 1
Grafisch sowieso ATI. Goede prijs-kwaliteitsverhouding en natuurlijk iets betere prestaties tegen die goeie prijs-kwaliteitsverhouding. (Nou ja, tegenwoordig dus AMD)

CPU-matig zou het echt om het budget gaan. AMD heeft vaker de low en midrange markt met degelijke prestaties, voor Intel betaal je iets meer, maar krijg je iets betere prestaties. :)

offlineBolletje92 Geplaatst op dinsdag 3 januari 2012 00:41 1
Verschilt per processor en videokaart.
offlineAnthrax Geplaatst op dinsdag 3 januari 2012 08:33 1
Als ik jou was zou ik gaan voor die nieuwe AMD x6 processors (am3) i c m een ATI videokaart ..

Erg goeie oplossing voor mensen met een klein budget

Als je budget wat groter is zou ik gewoon voor nvidia in combinatie met een i7 van intel gaan!
offlinehenkdetrucker-NA1 Geplaatst op woensdag 4 januari 2012 23:07 1
Persoonlijk qua CPU geen voorkeur, GPU technisch heeft AMD natuurlijk een flinke streep voor op Intel, omdat zij ATI hebben overgenomen.

Ga je AMD en nvidia vergelijken, dan heb ik met beide in ieder geval goede en slechte ervaringen.
offlinenazik Geplaatst op woensdag 4 januari 2012 23:17 1
Qua grafische kaart ga ik voor de PNY GeForce 560 Ti gaan (kan ik heeeeel goedkoop overkopen van een maat) en qua CPU (en mobo) ben ik nog aan het twijfelen.

Altijd voor Intel geweest, meesten zeggen ook dat Intel meer betrouwbaar en krachtiger is dan AMD..

Ik heb geen hoge eisen van mijn PC. Gewoon een snelle CPU waar ik geen problemen mee ga hebben.
Mobo moet ook niet echt aan specifieke kenmerken voldoen. Zou wel handig zijn als die nog een IDE aansluiting had voor een van mijn HDD's, en voor de rest veel uitbreidingslots.
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 5 januari 2012 00:00 1
AMD is over het algemeen langzamer dan Intel. Maar dat ligt er ook een beetje aan welke modellen je met elkaar vergelijkt. Mijn Core i5 750 scoort in een aantal benchmarks bijvoorbeeld hoger dan een Phenom II x6 1090.

Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen met de pc. Persoonlijk zou ik voor Intel gaan. Ik heb in mijn vaste pc nooit iets anders dan Intel gehad. Naast mijn vaste dagelijkse pc heb ik wel nog een 2e budget game pc, en daar zit een AMD cpu in, gewoon omdat ik er toevallig een moederbord voor had en omdat het geen drol kost

Stel ik echter voor iemand anders een pc samen en die gene zit op een krap budget en ze geven aan de pc te gebruiken voor de Sims en verder een beetje internetten, e-mailen en Office werk, dan pak ik bijna altijd AMD.

Voor de mensen die hier de naam ATI nog gebruiken, de merknaam ATI bestaat niet meer, dat heet tegenwoordig AMD.
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 05-01-2012 om 00:01
offlinenazik Geplaatst op donderdag 5 januari 2012 00:28 1

Quote:

Op 05-1-2012 00:00 schreef FastFred:
AMD is over het algemeen langzamer dan Intel. Maar dat ligt er ook een beetje aan welke modellen je met elkaar vergelijkt. Mijn Core i5 750 scoort in een aantal benchmarks bijvoorbeeld hoger dan een Phenom II x6 1090.

Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen met de pc. Persoonlijk zou ik voor Intel gaan. Ik heb in mijn vaste pc nooit iets anders dan Intel gehad. Naast mijn vaste dagelijkse pc heb ik wel nog een 2e budget game pc, en daar zit een AMD cpu in, gewoon omdat ik er toevallig een moederbord voor had en omdat het geen drol kost

Stel ik echter voor iemand anders een pc samen en die gene zit op een krap budget en ze geven aan de pc te gebruiken voor de Sims en verder een beetje internetten, e-mailen en Office werk, dan pak ik bijna altijd AMD.

Voor de mensen die hier de naam ATI nog gebruiken, de merknaam ATI bestaat niet meer, dat heet tegenwoordig AMD.

Ja het is inderdaad ook voor dagelijks gebruik zoals Office enz, maar ik wil ook wel dat hij nie vasthangt bij games (op max graph) en ik wil ook zonder problemen multitasken dus zowizo al een Quad core al betwijfel ik of er zelfs ng Dual cores verkocht worden :)
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 5 januari 2012 13:08 1
Dualcores worden nog wel verkocht, niet iedereen heeft een quadcore nodig :)

Ik denk dat je al een heel eind komt met een i5 2500 ofzo ;) Weet je zeker dat je goed zit
offlinenazik Geplaatst op donderdag 5 januari 2012 13:33 1

Quote:

Op 05-1-2012 13:08 schreef FastFred:
Dualcores worden nog wel verkocht, niet iedereen heeft een quadcore nodig :)

Ik denk dat je al een heel eind komt met een i5 2500 ofzo ;) Weet je zeker dat je goed zit

ja die was ik inderdaad van plan om te kopen ja :)
offlineOrcaModder Geplaatst op donderdag 5 januari 2012 19:22 1
altijd weer die discussie over AMD of Intel..

Quote:

Op 05-1-2012 00:28 schreef nazik:
[...]

Ja het is inderdaad ook voor dagelijks gebruik zoals Office enz, maar ik wil ook wel dat hij nie vasthangt bij games (op max graph) en ik wil ook zonder problemen multitasken dus zowizo al een Quad core al betwijfel ik of er zelfs ng Dual cores verkocht worden :)

hij zal echt niet gaan hangen..

intel zou ik echt gaan nemen als je echt serieus rekenkracht nodig hebt.
maar gamen kan ook op de nieuwe x6 van AMD, ook nog goedkoper.
videokaart doet het meeste werk.

over videokaarten gesproken; ik zou weer voor AMD gaan, dit aangezien ze hele goeie en snelle kaarten maken voor het geld wat je betaald.
heb nu zelf nog de "oude" 5970, en deze doet het perfect,
alle games gewoon op vol graphics en hij speelt nog steeds vlotjes.
(6 serie is nog beter)

in mijn hoofd/game pc heb ik altijd al amd gehad.
offlinenazik Geplaatst op donderdag 5 januari 2012 21:36 1
Zoals ik merk zijn ze wel gewaagd aan elkaar.
Die nieuwe PC waar ik het over heb is toch maar iets voor binnen 2-3 maanden en tegen die tijd is dat wss allemaal toch al veranderd dus ik ga nu gewoon nog rustig reviews lezen en zelf een beetje onderzoeken en dan zien we wel zeker.. :)
offlineX-Fire-X Geplaatst op vrijdag 6 januari 2012 02:50 1
AMD 7xxx serie videokaarten zijn er dan waarschijnlijk.
offlineBolletje92 Geplaatst op vrijdag 6 januari 2012 16:26 1

Quote:

Op 06-1-2012 02:50 schreef X-Fire-X:
AMD 7xxx serie videokaarten zijn er dan waarschijnlijk.

Die zijn er al :)

Voor Office-systemen is iets als een Intel G620 veel interessanter dan elk ander AMD-alternatief.

AMD is nu vooral nog leuk als je wat wil spelen met cores unlocken, overklokken etc. Dan kan je met enig geluk wel wat moois bouwen met weinig geld.
offlineOrcaModder Geplaatst op vrijdag 6 januari 2012 21:52 1

Quote:

Op 06-1-2012 16:26 schreef Bolletje92:
[...]
Die zijn er al :)

waar haal jij deze info vandaan?
OrcaModder heeft dit bericht gewijzigd op 06-01-2012 om 21:53
offlineFastFred Geplaatst op zaterdag 7 januari 2012 19:22 1
HD7970 vorig jaar 22 december al (geintroduceerd, nog niet beschikbaar dus). Rest van de HD7000 serie is intussen onderweg naar de OEM's.

Aldus t.net
offlineMizgala28 Geplaatst op maandag 9 januari 2012 19:16 2
Grafisch gewoon een AMD/Ati nemen, een CPU is een ander verhaal, uit ervaring is AMD en Intel qua gaming kop aan kop maar als je dingen als video bewerking wil doen is Intel de betere keuze, neem ook geen Bulldozer van AMD want die is bijna zo duur als een i7 maar staat gelijk aan een i5, ga voor een Phenom x6 of zo.

Qua moederborden kun je het beste eentje nemen met USB 3.0 en SATA 600, 8GB ram is tegenwoordig zo goedkoop dat je het blind mee kan nemen (neem minimaal 1600mhz of 1800mhz ddr3).
offlineMartijnGP Geplaatst op dinsdag 10 januari 2012 09:38 2
Grafisch: AMD
CPU budget: AMD
CPU high-end: Intel

Vrij simpel dacht ik zo.
offlineFastFred Geplaatst op dinsdag 10 januari 2012 10:01 1
With ^

Zo klopt het wel aardig ja

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Graag jullie mening: AMD of Intel?