Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Extreem hoge CPU en hoog geheugen verbruik

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Extreem hoge CPU en hoog geheugen verbruik

Tags: geheugen, probleem, prestatie, hoog, CPU

offlineMattieee Geplaatst op vrijdag 11 november 2011 13:23 1
Ik hoop dat ik mijn vraag in het goede postvakje gooi en anders hoop ik dat 1 v.d. mod's 'm even kan verplaatsen. Ik heb al het e.e.a. op internet gezocht maar wordt niet veel wijzer.

Ik heb een extreem hoog CPU gebruik. Deze zit gemiddeld zo rond de 85% en hij geeft continu 100% van de maximale kloksnelheid aan. Daarnaast wordt aangegeven (gemiddeld ongeveer) 92% verbruikt fysiek geheugen en gemiddeld ongeveerd 10 harde fouten per seconde.

Ik kan niet een duidelijke bron vinden die zoveel verbruikt maar de de grootste verbruiker is op dit moment Ati2evxx.exe met een gemiddeld CPU-verbruik van 32.9. Daarna AVG met 8.

Onder het kopje geheugen zie ik weinig uitschieters. Enige opvallende is dat AVG hier met de harde fouten extreem hoog zit met zon 370 per minuut.

Even wat spec's.

Ik heb een:
Acer
Aspire M3610
Genuine Inter (R) CPU 2140 @ 1.60 GHz
32-bits besturingssysteem
3,25 GB RAM (er zit 4 GB in maar heb me laten vertellen dat de 32 bits versie max 3,25 kan aangeven)
Windows Vista Home Premium 2007
Service Pack 2
320 GB sata schijf

De HD en 2 van de 4 gb RAM geheugenkaarten zijn allemaal nieuw. Ook de Vista versie zit er slecht een week op. Er kan hier dus geen sprake zijn van een virus, spyware of andere softwarematige problemen (denk ik). Ik heb deze onderdelen al nieuw aangeschaft omdat ik vermoedde dat het probleem daar in zat, maar helaas tevergeefs.

Iemand een oplossing of idee om tot een oplossing te komen???
offlineFastFred Geplaatst op vrijdag 11 november 2011 13:28 1
Doe maar eens een herinstallatie van Vista. Die processor is veel te langzaam om Vista te draaien, dat is helaas een fout die vele fabrikanten gemaakt hebben met hun producten toen Vista net uit was.

Probleem is nu dat het besturingssysteem door de jaren heen vervuild raakt en meer van het systeem gaat vragen. En dat terwijl die processor niet eens geschikt is voor Vista

Moet beter lezen :)

En wat bedoel je precies met 'harde fouten' ?

Dat kan de hardeschijf zijn die kapot is/gaat, ook al is ie nieuw, het kan voorkomen dat je een slechte schijf gekregen hebt. Dat kan ook een traag systeem veroorzaken.

Verder alle drivers geinstalleerd na de herinstallatie?
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 11-11-2011 om 13:32
offlineMattieee Geplaatst op vrijdag 11 november 2011 13:33 1

Quote:

Op 11-11-2011 13:28 schreef FastFred:
Doe maar eens een herinstallatie van Vista. Die processor is veel te langzaam om Vista te draaien, dat is helaas een fout die vele fabrikanten gemaakt hebben met hun producten toen Vista net uit was.

Probleem is nu dat het besturingssysteem door de jaren heen vervuild raakt en meer van het systeem gaat vragen. En dat terwijl die processor niet eens geschikt is voor Vista

En wat bedoel je precies met 'harde fouten' ?

Die her-installatie is denk ik niet nodig want hij staat er slechts 4 dagen op. Dus vervuild kan ie ook niet echt zijn.

Wat betreft de harde fouten, weet ik ook niet echt wat het inhoudt maar ik vind het bij de broncontrole onder het kopje 'Geheugen'

Ik heb de originele Vista herstel cd's gebruikt om deze opnieuw te installeren. Drivers was daarom denk ik niet nodig omdat alles verder werkt. Ik heb wel al rond de 150 windows updates gehad.
Mattieee heeft dit bericht gewijzigd op 11-11-2011 om 13:35
offlineFastFred Geplaatst op vrijdag 11 november 2011 13:51 1
Dan zou het met de drivers wel goed moeten zitten :)

Haal het geheugen dat je onlangs bijgeplaatst hebt er ineens uit en zie of je nog steeds problemen hebt ;)
offlineMattieee Geplaatst op vrijdag 11 november 2011 14:18 1
Helaas ook geen verschil. Direct na en tijdens het opstarten een CPU van 100%
offlineMattieee Geplaatst op vrijdag 11 november 2011 17:43 1
AVG die tussen de 300 en 800 'Harde Fouten' ?? per minuut had eraf gegooid. Maakt ook niets uit. Ik ben even naar een winkel gegaan waar ze pc's repareren e.d. Ze gaven daar aan evt. de processor te kunnen testen. Iemand een idee hoe ik het werken van het moederbord en/of de processor kan checken?
offlineFastFred Geplaatst op vrijdag 11 november 2011 18:45 1
De processor testen :')

Snel een andere winkel opzoeken dus, de processor is niet te testen, die werkt, als een processor niet werkt doet je hele computer niks, dat hadden ze bij die winkel ook moeten weten.

Toch even checken of alle drivers erop staan. Start > rechtermuisknop op Computer > links bovenin Apparaatbeheer

geen uitroeptekens, kruisjes of wat dan ook?
offlineMattieee Geplaatst op zaterdag 12 november 2011 13:12 1
Okej haha :? Kan hij niet slecht werken? Is het JA of NEE zeg maar?

En nee... geen kruisjes o.i.d.
offlineJustin23 Geplaatst op zondag 13 november 2011 07:39 1
Ik gok tocdat het geheugen het probleem is.
Ik heb effe bij mij nagekeken en daar staan overal 0 fouten.
Haal het oude geheugen er eens uit en plaats alleen het nieuwe.
offlineFastFred Geplaatst op zondag 13 november 2011 13:56 1
quote]Op 12-11-2011 13:12 schreef Mattieee:
Okej haha :? Kan hij niet slecht werken? Is het JA of NEE zeg maar?

En nee... geen kruisjes o.i.d. [/quote]

En processor kan wel gedeeltelijk defect zijn, maar dan zou je computer niet eens in Windows moeten komen, dan valt hij daarvoor al wel uit, komt met een Blue Screen of geeft een andere foutmelding.

In de praktijk is het dus of JA of NEE ;)
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 13-11-2011 om 23:27
offlineelBartoDR Geplaatst op zondag 13 november 2011 14:54 1
Een processor kan wel perfect gedeeltelijk defect zijn. Als je met een multi-core zit en 1 van de core's is defect dan kan ie perfect opstarten enzo maar eenmaal dat de slechte core word aangesproken geeft ie fouten.

Dit kun je wrs wel testen door een zwaar test-programma op te zetten en zo core per core uit te testen.
offlineMattieee Geplaatst op zondag 13 november 2011 16:38 1
Ik heb een dual core processor. Nu ik helemaal niets doe en slechts 1 internetpagina open heb staan staat core 1 op 82%, Core 2 op 58% en RAM op 63%.

Ik heb de 2 originele 1 GB geheugenkaarten eruit gehaald en nu 2 nieuwe (totaal 2GB) erin zitten. Maakt dus ook geen verschil.

Ik heb AVG (die zo verschrikkelijk veel harde fouten gaf) eraf gegooid. Er zijn nu nog een paar processen (???) die harde fouten geven. Met name svchost.exe, msfeedssync.exe, perfom.exe en wsqmcons.exe

Ik krijg nu plotseling uit het niets een melding:

Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \Device\Harddisk2\DR2.

Ik kan nog wel gewoon doorwerken. Maar zal er wellicht iets mee te maken hebben?
Mattieee heeft dit bericht gewijzigd op 13-11-2011 om 16:45
offlineFastFred Geplaatst op zondag 13 november 2011 23:29 1
Dan lijkt het mij duidelijk waar het probleem ligt ;)
offlineMattieee Geplaatst op maandag 14 november 2011 23:22 1
Oh? leg uit want ik niet. Haha :?
offlineFastFred Geplaatst op dinsdag 15 november 2011 12:45 1

Quote:

Op 13-11-2011 16:38 schreef Mattieee:
Ik krijg nu plotseling uit het niets een melding:

Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \Device\Harddisk2\DR2.

Lijkt mij even iets om verder uit te zoeken ;)
offlineMattieee Geplaatst op donderdag 17 november 2011 16:29 1
En tips daarover??

Kan ik dat zelf? Welk programma heb ik daarvoor nodig?
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 17 november 2011 17:16 1
HirensBootCD downloaden en de image ( .iso bestand) op een cd of dvd branden (met bijvoorbeeld IMGburn), vervolgens je pc laten opstarten vanaf die cd/dvd.

Op die dvd vind je een boel diagnostische software voor verschillende merken hardeschijven (even merk van jou hardeschijf opzoeken dus). Laat maar eens een uitgebreide test draaien om te zien of er iets aan de hardeschijf mankeert. Kan maar zo zijn dat je een slecht/defect exemplaar gekocht hebt namelijk, gebeurt af en toe eens
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 17-11-2011 om 17:16

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Extreem hoge CPU en hoog geheugen verbruik