Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Beeldscherm flikkert bij opstarten

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Beeldscherm flikkert bij opstarten

Tags: beeldscherm, Samsung, kapot, Opstarten, 226BW, flikkerend beeldscherm, Flikkeren

offlineBordeel Geplaatst op woensdag 9 november 2011 22:23 1
Mijn beeldscherm is sinds kort heel erg snel aan het knipperen bij het opstarten. Met opstarten bedoel ik wanneer het scherm na een lange tijd(uur a enkele uren) uit heeft gestaan.

Het scherm gaat aan, je ziet het beeld, maar het knippert heel erg snel aan en uit gedurende een tiental seconden.

Het scherm is een Samsung 226BW. Is het scherm op? Het ligt trouwens niet aan de kabels, die heb ik al eens omgewisseld en goed aangedrukt.
offlineFastFred Geplaatst op woensdag 9 november 2011 22:46 1
Je blijft wel beeld hebben, maar het lijkt te flikkeren? Dan is de backlight mogelijk aan het eind van z'n leven ;)

Ik heb ze bij laptops wel eens vervangen, is hooguit 20 minuten werk. Ik heb hier bij monitoren alleen geen ervaring mee, maar moet niet zo heel veel anders zijn lijkt me

Nieuwe backlight kost volgens mij ook niet veel.

EDIT: zijn blijkbaar meer mensen die hier na een tijdje last van hebben met de 226BW

EDIT_2: Geen backlight dus, zie hier:

Slijtage in de voeding, condensatoren vervangen, heeft hem hier in dat filmpje 12 dollar gekocht
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 09-11-2011 om 22:53
offlineBordeel Geplaatst op donderdag 10 november 2011 07:37 1
Kijk eens aan. Dit is iets waar ik wat mee kan! Ik ga is kijken of ik hier van het weekend wat mee kan spelen.

Nu je het zegt over de condensatoren. Een jaar geleden had een kennis inderdaad hetzelfde scherm waar de condensatoren ook van zijn vervangen. Zelfde Samsung scherm ook.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Beeldscherm flikkert bij opstarten