Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Laptop windows installen lukt niet meer

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Laptop windows installen lukt niet meer

Tags: windows, laptop, Vista

offlinebasvhout Geplaatst op maandag 16 mei 2011 23:07 1
Hallo,

Ik zit met een probleempje, Ik ben voor een vriend zijn laptop helemaal aan het opschonen. Ik had alles geformateerd en wou vervolgens vista/7 erop gooien kreeg ik een error bij windows 7. Nu probeer ik dus weer windows vista erop te krijgen maar las net dat op 1 van die schijven die ik heb geformateerd een windows vista zat maar die heb ik dus verwijderd. Hoe krijg ik nu weer vista geinstalleerd op deze laptop? Mvg, Bas
offlineX-Fire-X Geplaatst op maandag 16 mei 2011 23:16 1
Als je aan een retail dvd ( of op zn minst de originele versie die er op zat) kan komen dan kan je vista zo daar vandaan installeren en de originele serial onderop de laptop gebruiken om deze opnieuw te activeren.

Als het om gekraakte versies gaat mogen we je hier niet helpen.
offlineDonSalmonella Geplaatst op maandag 16 mei 2011 23:20 1
First things first:

Welke error krijg je precies? :)
"Ik krijg een error op Windows 7" levert zo ziekelijk veel hits op dat je er ongezond van wordt.
offlinebasvhout Geplaatst op maandag 16 mei 2011 23:24 1
Ja ik heb gevraagd over die retail dvd maar die zat er niet bij... Zoals ik dus las, zal op de laptop zelf een standaard vista zitten maar die heb ik dus verwijderd met formatteren... Maar met windows 7 kreeg ik een behoorlijk lang verhaal, maar wat opzich niet toe doet. Want ik ben nu van plan vista erop te gooien. Wat voor hem geen probleem is. En wat waarschijnlijk beter werkt met indd de key die ik onderop zie. Maar is het nog mogelijk om vista erop te krijgen? of moet hij die dan opnieuw kopen? Mvg
offlineX-Fire-X Geplaatst op maandag 16 mei 2011 23:39 1
Er staan of het i-net (nieuwsgroepen/torrents) echt wel images van de originele dvd's (MSDN versies ofzo).
Als je die 1 weet binnen te halen dan kan je hem zo daar vandaan legaal installeren.
offlinebasvhout Geplaatst op maandag 16 mei 2011 23:44 1
ok ik ga daar even naar kijken dan!

Ik krijg nu de error met vista recovery disc: Windows cannot open the required file E:\Sources\Install.wim. The File does not exist. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation. Error Code 0x80070002
offlinepeer8 Geplaatst op dinsdag 17 mei 2011 00:34 1

Quote:

Op 16-5-2011 23:44 schreef basvhout:
ok ik ga daar even naar kijken dan!

Ik krijg nu de error met vista recovery disc: Windows cannot open the required file E:\Sources\Install.wim. The File does not exist. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation. Error Code 0x80070002

Wow jij hebt een snelle internet, 4 minuten nadat je de tip kreeg om de vista installatie disk van het net te halen:

heb je de juiste vista versie op het net gevonden, heb je deze gedownload, heb je deze gebrand, ben je met de installatie begonnen, heb je een fout gekregen, en die heb je gepost.

Petje af.
En dat alles in 4 minuten.

Maar zonder gekheid, doe nu gewoon wat we je hier aanraden.
offlinebasvhout Geplaatst op maandag 23 mei 2011 21:23 1
Ik was al bezig toen ik dit las, maar ik heb het dus nu gedaan... Windows is geinstalleerd... alleen kreeg ik na de reboot (Completing installation) een error over dat de hardware het niet aankan ofzoiets. En als ik nu dus de PC opstart blijft dat vista balkje de heletijd laden. Maar gaat niet verder.
offlinebasvhout Geplaatst op zaterdag 28 mei 2011 10:25 1
niemand een idee? het vervelende is dat hij 1 juni naar het buitenland gaat en zn laptop wilt hebben. Dus nu ben ik een beetje de sjaak...
offlineEldariel Geplaatst op zaterdag 28 mei 2011 10:55 1
Over welke laptop hebben we het hier? Vaak staat er wel een hidden partition met een back-up installatie van Windows.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Laptop windows installen lukt niet meer