Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » [UP] SSD

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [UP] SSD

Tags: OCZ, upgrade, SSD

offlineshinchan03 Geplaatst op vrijdag 29 april 2011 20:21 1
Beste dames en heren,

Nu wilde ik voor mijn vaste pc ook een SSD erbij hebben, zodat mijn pc wat sneller gaat werken. Ik zat te kijken naar een simpele 60GB SSD van rond de 100 euro. Zelf had ik de volgende al gevonden:
ocz vertex 2 series vast sta
en
ocz agility 2 series vast st

Met welke maak ik een verstandigere keuze? De Agility-serie is geloof ik nieuwer. Maar heb me er niet genoeg in verdiept om te weten welke beter presteerd. Kan iemand me wat raad daarbij geven?
shinchan03 heeft dit bericht gewijzigd op 29-04-2011 om 20:40
offlinehotdog92 Geplaatst op vrijdag 29 april 2011 20:43 2
Voor zover ik weet maakt de Agility 2 gebruik van flash chips die anders zijn en/of wat minder presteren ten opzichte van de flash chips in de Vertex 2. Qua doorvoersnelheden maakt dat niet uit, maar het heeft wel gevolgen voor het aantal IOPS.

Aangezien de Vertex 2 nu een gunstiger prijskaartje heeft en het verschil onder normale omstandigheden ook miniem is kun je het beste voor de Vertex 2 gaan.
hotdog92 heeft dit bericht gewijzigd op 29-04-2011 om 20:45
offlineshinchan03 Geplaatst op vrijdag 29 april 2011 20:49 1
Ok, dan word het mooi de Vertex, dan ga ik nu de rommel is bestellen! Bedankt.
offlineEldariel Geplaatst op vrijdag 29 april 2011 21:24 1
Ik heb toevallig net de Vertex 2 60gb binnengekregen. Ik kan maar een ding zeggen; SNEL. Alles wat er moet worden geladen gebeurt in een oogwenk.

Windows opstarten en naar tz surfen duurt nu nog maar 25 seconden :).
offlineshinchan03 Geplaatst op vrijdag 29 april 2011 21:35 1
Aah mooi om te horen. Ja ze zijn nu tenminste redelijk geprijsd en je krijgt er een machtige snelheid door.
onlineBioflap Geplaatst op vrijdag 29 april 2011 22:04 1
Hier zit ik ook over na te denken..
Tegenwoordig betaal je niet meer zoveel voor 60GB, en voor je Windows Partitie is het genoeg ;)
offlineshinchan03 Geplaatst op woensdag 4 mei 2011 21:58 1
Nu heb ik een 60GB vertex 2 besteld bij Azerty, maar kom ik een aantal dagen later deze tegen:
ocz solid 3 series vast statio

Weet iemand wat dit voor SSD's zijn, aangezien ik op internet nog niet heel veel kan vinden en van de pricewatch van tweakers ook niet echt verder kom. Anders misschien interessant om over een tijdje nog 1 bij te kopen voor mijn laptop en vaste pc's. Want als die snelheden kloppen zijn het best aardige schijven voor het geld:o
offlinerobben19 Geplaatst op donderdag 5 mei 2011 09:41 1
hallo niels had je niet even kunnen vragen of ik er ook een wilde hebben?

agja dan bestel ik er zelf wel een :9

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » [UP] SSD