Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Belkin laptop cooler (f5l028) fan vervangen?

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Belkin laptop cooler (f5l028) fan vervangen?

Tags: laptop, Cooler, fan, Belkin, vervangen, (f5l028)

offlinestevenkeuh Geplaatst op maandag 29 november 2010 16:22 1
Beste techziners

Ik vraag me al geruime tijd af of het mogelijk is om mijn belkin laptop cooler (f5l028) te voorzien van ene nieuwe fan.
Ik zou hem open kunnen maken en de fan meten , maar ik ben nogal een prutsertje dus zou ik dit liever niet doen.
Ik zou echter wel graag achter de afmetingen komen van de fan, ik zie dat de fan zeer plat is. Dus stel me ook de vraag , zouden hier stillere fans voor bestaan? of liever nog fans met leds in? de cooler werkt op een usb aansluiting.

dit zijn mijn vragen concreet.

*Zou ik de afmetingen kunnen vinden zonder hem te moeten openhalen ? (ik heb al gegoogeld)
*Bestaan er fans met leds die ik aan kan sluiten op de cooler ?
*Waar zou ik in belgië recgio antwerpen die fan kunnen vinden ?
offlineFastFred Geplaatst op maandag 29 november 2010 17:52 1
De fan vervangen door een exact dezelfde is zeker mogelijk ja. Afhankelijk van de opbouw en interne layout van de laptop kan dit een kwartiertje tot 2 uurtjes duren. Of het is 2 schroefjes los draaien en de fan zit achter een van de afdek plaatjes aan de onderkant, of de hele laptop moet uit elkaar.

Mogelijk zit de fan vast aan een koelblok, dan moet je dus het koelblok erbij vervangen ;)

Ow, het gaat om een laptop cooler, niet laptop dus :P Ik dacht al, Belkin maakt toch helemaal geen laptops.

Tja, de kans dat je een fan met lichtjes vind die er in past is heel klein. Wil je weten wat voor fan het is, dan moet die cooler toch uit elkaar. Serie/Model nummer van die fan staat op een stickertje op de fan zelf meestal ;)

De cooler wordt dan wel via usb van stroom voorzien, maar intern wordt dit omgezet naar meestal een 2 of 3-pins aansluiting die vast op de fan aangesloten zit ;)
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 29-11-2010 om 17:54

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Belkin laptop cooler (f5l028) fan vervangen?