Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Externe harde schijf gevallen

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Externe harde schijf gevallen

Tags: externe, Harde, schijf, gevallen

offline-Tux- Geplaatst op vrijdag 9 juli 2010 14:04 1
Ik heb een tijdje geleden mijn externe harde schijf laten vallen. Het ding is daar blijkbaar niet voor gemaakt en ik kan dus nu niet meer aan mijn bestanden.

Windows ziet nog wel dat er een USB device is aangesloten en probeert drivers te installeren, maar de schijf verschijnt niet in "Deze computer" en bijgevolg kan ik er dus via explorer ook niet aan.

Ik ben ermee naar een winkel geweest en zij zeiden dat ze mogelijk via speciale software mijn bestanden wel konden recupereren en naar een 2de schijf kopiëren, maar dat ik wel sowieso een nieuwe schijf zal nodig hebben.

Nu vraag ik me af of ik dat eigenlijk niet gewoon zelf kan doen. Als het gewoon softwarematig kan dan zou ik precier liever €90 geven aan een softwarepakket en dan kan ik het nu en in de toekomst gewoon zelf doen, dan nu datzelfde bedrag te betalen gewoon om mijn files terug te krijgen.

De vraag is dus: heeft er hier iemand ervaring mee of kan er iemand een programma (bij voorkeur gratis) aanraden?

Alvast bedankt
offlinehotdog92 Geplaatst op vrijdag 9 juli 2010 14:18 1
Uiteraard kun je met bepaalde software wel je bestanden terugzetten onder bepaalde omstandigheden, maar als die harde schijf technisch gezien als defect kan worden bestempeld heb je daar natuurlijk vrij weinig aan. Kapot is kapot.

Uiteraard kun je met gratis software nog wel het één en ander gaan proberen. Google gewoon op de termen free file restore software en wie weet kom je iets moois tegen. Er zijn verschillende programma's en ik durf je 1-2-3 niet iets specifieks aan te raden.
hotdog92 heeft dit bericht gewijzigd op 09-07-2010 om 14:19
offline-Tux- Geplaatst op vrijdag 9 juli 2010 19:41 1
Uiteraard vind ik op Google veel, maar ik vroeg me af of er misschien iemand dit al had meegemaakt en een programma kon aanraden :)
offlineMoorhuhn Geplaatst op vrijdag 9 juli 2010 19:47 1
Als het zo'n grote joekel is kan je proberen de schijf eruit te halen en direct in je pc te hangen. Zo hebben wij hier nog een dooie schijf 'gered'. Al was die nooit gevallen ofzo.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Externe harde schijf gevallen