Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Ram geheugen en harde schijven installeren

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Ram geheugen en harde schijven installeren

Tags: schijven, Harde, geheugen, installeren, Ram

offlinesigurd3000 Geplaatst op zondag 8 november 2009 00:13 1
Hallo iedereen,

Misschien kennen jullie mijn nog van de dure pc aan flarden is gegaan.

Ik heb wat dingen uit de oude pc gehaald en wil hem in mijn nieuwe pc steken.

2 samsung f1 schijven van 1tb (ik heb al 2 van die in mijn werkende pc zitten)
En een setje G-skill geheugen.

Het probleem is dat alle kabels in de weg zitten en ik geen bars zie en er niet bij mijn sata plugs kan. De mensen die de pc hebben gemaakt hebben al de kabels bij elkaar gedaan met bindstrips. Moet ik dat nu allemaal weer uit elkaar halen? Ik denk overigens ook dat ik te weinig satapoorten heb. Want er gaan nog 2 dvd drives in en ik heb er al een in deze pc.

Het tweede probleem is dat ik mijn g skill geheugen er niet in kan, ik weet dat hij past maar ik krijg hem er niet in geduwd. Het hendeltje (dat wit ding) kan niet zo ver naar beneden worden geduwd omdat mijn hd 4870x2 in de weg zit.

Moet ik die er ook al uithalen? Daar durf ik niet echt aan te beginnen, en daarna hem er weer in steken. Ik stond op mijn benen stond te trillen van zenuwen toen ik dit deed. Ik ben blij dat mijn pc nog goed opstart en werkt nadat ik mijn poging gewaagd heb, oef zeg!

Ik heb er ook nog 2 dvd drives in te steken, maar die zijn minder belangrijk en ben ik nog niet mee bezig.

Kan iemand mij helpen? Wat nu :? Ik wil absoluut al mijn ongebruikte hardware er nog bij zetten.

----

Nog een bijkomend vraagje. Ik heb een samsung 226bw van 22 inch, ik wil er nog 2 meer om naast elkaar te zetten dus:

• Ik heb maar 2 aansluitingen voor mijn scherm op mijn hd4870x2, ik heb er 3 nodig.
  • Zou ik het zelfde type scherm kopen zodat ze bij elkaar passen? De 226bw vind je nu 2de hans in goede staat en voor sterk verminderde prijzen. Of zou ik 2 andere nemen. Aan 3 nieuwe geef ik liever geen geld meer uit.

Ik hoop dat jullie ooit nog uit mijn slordige tekst geraken om mij oplossingen te geven.

Bedankt!

...
sigurd3000 heeft dit bericht gewijzigd op 08-11-2009 om 00:31
offlineBolletje92 Geplaatst op zondag 8 november 2009 00:22 1
Kan je misschien een foto maken?

Dit is toch wel hét simpelste werk aan een pc?

En bedoel je met bindstrips tie-wraps?

quote:

Ik heb maar 2 aansluitingen voor mijn scherm op mijn hd4870x2, ik heb er 3 nodig.

Dan moet je met een Triplehead2Go werken. Die zijn echter heel duur. Je kan dan beter je HD4870X2 verkopen en een HD5870 kopen. Die kan wel 3 monitoren aansturen (al moet je dan wel een DP > DVI verloopje halen).

quote:

Zou ik het zelfde type scherm kopen zodat ze bij elkaar passen? De 226bw vind je nu 2de hans in goede staat en voor sterk verminderde prijzen. Of zou ik 2 andere nemen. Aan 3 nieuwe geef ik liever geen geld meer uit.
Je kan gewoon een andere 226BW erbij halen ja.
Bolletje92 heeft dit bericht gewijzigd op 08-11-2009 om 00:25
offlinesigurd3000 Geplaatst op zondag 8 november 2009 00:26 1
Ja, dat bedoel ik, tie wraps.

Ik zal morgen foto's posten, ik heb daarstraks al foto's gemaakt.

Heet leek aanvankelijk allemaal simpel voor mij, ik had er veel zelfvertrouwen in en ben dus eindelijk eens begonnen.

Maar echt alles steekt in de weg, en dan moet ik alles uitpluggen en weer in. En die tie wraps losmaken.
Ik heb zeker een half uur zitten te klooien om met mijn hand op een krappe plaats een sata kabel in te duwen, en dan is het me nog niet gelukt.
sigurd3000 heeft dit bericht gewijzigd op 08-11-2009 om 00:32
offlineX-Fire-X Geplaatst op zondag 8 november 2009 00:45 1
Gewoon met beleid je gang gaan. Als je twijfelt kijk je gewoon nog een keer of desnoods 5x. Denk je dat iets teveel klemt dan zou je eens op een foto/tekening van zo'n onderdeel kunnen kijken hoe dat zou kunnen komen.
Zo zit er aan het eind van een videokaartslot zeg maar (pci-e, agp), kant die het verst van je behuizing af is, vaak ook een klein palletje wat je ff of in moet drukken of juist met de vinger een klein stukje naar achter moet halen. Dit is meer een veiligheidspalletje om de kaart op z'n plek te borgen en zie je vaak niet zitten als de kaart er inzit.
Geheugen lijkt het soms weer bij dat je de boel aan het forceren bent als je terug in je moederbord prikt. Maar als de borgklemmetjes gewoon naar buiten staan entijdens het er inprikken van de bankjes weer naar binnen ziet komen daar hoef je niet van te schrikken bv, dan doe je het juist goed ;) Hierna alleen nog ff de pinnetjes goed naar binnen aandrukken.
Qua bekabeling kan je die tie-raps best loshalen als het je in de weg zit. Vrijwel alle stekkertjes hebben een kleur en die komen overeen met de kleur op je moederbord en passen op hoge uitzonderingen na maar op 1 manier. ook staat er vrijwel altijd op het stekkertje waar het voor is (vooral als ze zwart zijn) en op het moederbord staat ook altijd bij de aansluitingen waar ze voor dienen.
Eerste keren vond ik het ook altijd eng/spannend, wordt vanzelf minder ;)

Maar zoals Bolletje92 al aangeeft, bij twijfel gewoon ff een foto posten. Komt het vast wel goed :)
X-Fire-X heeft dit bericht gewijzigd op 08-11-2009 om 00:47
offlineBolletje92 Geplaatst op zondag 8 november 2009 00:46 1

quote:

sigurd3000 schreef op 08 november 2009 @ 00:26:
Maar echt alles steekt in de weg, en dan moet ik alles uitpluggen en weer in. En die tie wraps losmaken.
Ik heb zeker een half uur zitten te klooien om met mijn hand op een krappe plaats een sata kabel in te duwen, en dan is het me nog niet gelukt.
Hmm, dat vind ik dus wel vreemd. Je hebt toch een best grote behuizing? Gezien je videokaart. Vaak je dan dan toch wel blindelings een SATA-kabeltje op het moederbord pluggen....
offlineX-Fire-X Geplaatst op zondag 8 november 2009 00:51 1

quote:

Bolletje92 schreef op 08 november 2009 @ 00:46:
[...]

Hmm, dat vind ik dus wel vreemd. Je hebt toch een best grote behuizing? Gezien je videokaart. Vaak je dan dan toch wel blindelings een SATA-kabeltje op het moederbord pluggen....
Mwah, als ik bij een Precision workstation (Dell) soms iets moet vervangen, moet er voorafgaand soms ook best het 1 en ander los voor ik er fatsoenlijk bijkom. Zelfs om een SATA-kabel aan te sluiten komt het dan weleens voor dat ik ff een onderdeel er ff uit moet liften. Zijn verder toch aardig grote bakken om in te werken :)
offlineBolletje92 Geplaatst op zondag 8 november 2009 01:00 1

quote:

X-Fire-X schreef op 08 november 2009 @ 00:51:
[...]

Mwah, als ik bij een Precision workstation (Dell) soms iets moet vervangen, moet er voorafgaand soms ook best het 1 en ander los voor ik er fatsoenlijk bijkom. Zelfs om een SATA-kabel aan te sluiten komt het dan weleens voor dat ik ff een onderdeel er ff uit moet liften. Zijn verder toch aardig grote bakken om in te werken :)
Ja, soms heb je dat wel met die fabrikantssystemen (vooral bij een mATX systeem), maar volgens mij heeft hij nu een CM590. Die is toch aardig groot moet ik zeggen dus dan moet het geen probleem zijn. Tenminste, niet zo'n groot probleem dat je een half uur bezig met één kabeltje...
offlinesigurd3000 Geplaatst op zondag 8 november 2009 17:44 1
De kast is een cm 590

Ik heb even gekeken of ik het geheugen in mijn oude ontmantelde pc kon steken en dat lukte daarbij wel makkelijk. Maar bij die van nu lukt het gewoon niet.

Voor de harde schijven en dvd drives heb ik niet genoeg sata aansluitingen om alles te kunnen aansluiten, ik heb er 4 denk ik en 3 of 4 zijn er in gebruik.

http://i533.photobucket.com/albums/ee338/sigurd3000/P1350938.jpg

Je kan niet alles op de foto zien, het was wat krap. Ik ga nog eens een degelijke foto maken van de computer als ik hem nog eens open haal.
sigurd3000 heeft dit bericht gewijzigd op 08-11-2009 om 17:46
offlineX-Fire-X Geplaatst op zondag 8 november 2009 17:48 1
Welk moederbordje heb je erin? Kan ik ff namelijk naar de layout kijken.
offlinesigurd3000 Geplaatst op zondag 8 november 2009 18:11 1
Een x48c platinum vermoed ik.

Dit geheugen probeer ik er in te proppen, naast mijn orginele.

http://www.azerty.nl/prod...pq-4096mb-800mhz-ddr.html

Oei, op mijn moederbord geraakt maar 2x ddr2 :( Ontdek ik juist. Dan is dat geheugen al uitgesloten en was het normaal dat het er niet in paste :(
sigurd3000 heeft dit bericht gewijzigd op 08-11-2009 om 18:23
offlineBolletje92 Geplaatst op zondag 8 november 2009 18:31 1
Uhu, je hebt 2 *DDR2 en 4*DDR3.

Jammer.
offlineX-Fire-X Geplaatst op zondag 8 november 2009 18:48 1
Je hebt idd sowieso maar 4 SATA aansluitingen op het bord. Als je er 2 HDD's en 2 DVD--roms erin hebt zitten die dus alle 4 SATA zijn dan zul je met een PCI-SATA-uitbreidingskaart moeten gaan werken. bv zoiets: klik
Met die zou je precies uitkomen, maar durf je daarin verder niet te zeggen welke nu goede controllers zijn en welke je moet vermijden.
Prijzen varieren ook behoorlijk en bij veel kan je je afvragen of een nieuw mobo dan niet gewoon beter is...
offlinexenon Geplaatst op zondag 8 november 2009 22:59 1

quote:

# Ik heb maar 2 aansluitingen voor mijn scherm op mijn hd4870x2, ik heb er 3 nodig.

Koop een HD5 serie ;) En verkoop je huidige kaart. Is een van de makkelijkste oplossingen die ik kan bedenken. Of je zit weer aan een tripleheadtogo oid vast van dezelfde prijs als een nieuwe videokaart. Met de HD5 serie kan je 6 schermen aansluiten.

Weet iemand toevallig of je de rekenkracht van een 4870x2 kan gebruiken om de schermen die op een HD5xxx budget kaartje zijn aangesloten aan te sturen?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Ram geheugen en harde schijven installeren