Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Netwerk behuizing voor veel harde schijven

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Netwerk behuizing voor veel harde schijven

Tags: netwerk, schijven, Harde, behuizing

offlineO-T4live Geplaatst op dinsdag 21 april 2009 18:32 1
Hallo.

Omdat ik veel films download en een beetje te lui ben om al me software te gaan branden wil ik een pc bouwen waar ik heel veel hardeschijven in kwijt kan (ik dacht dan aan een goedkoop basissetje (cpu/mobo/mem) met wat PCI uitbreidingskaarten om veel hardeschijven aan te sturen.

Nou is een beetje degelijke/goedkope pc behuizing niet gebouwd om veel hardeschijven te huisvesten dus hier zou ik dan eventueel zelf wat kunnen bouwen.

Maar nu zijn er natuurlijk fabrikanten met een zelfde idee, alleen zijn die oplossingen nogal duur.

Iemand die toch een goedkope hardeschijfbehuizing weet waar een stuk of 10 hardeschijven in kunnen voor minder dan 300-500 euro ? (ongeveer gelijk aan een pc met de zelfde mogelijkheid.)
offlinejurjenvduyn Geplaatst op dinsdag 21 april 2009 19:36 1
300-500 voor de kast alleen of ook de inhoud?
offlineBolletje92 Geplaatst op dinsdag 21 april 2009 19:49 1
Gaat moeilijk worden OT-4live. Ik denk dat het beter is om zelf een PC te bouwen met zuinige hardware. Veel van die behuizingen hebben volgens mij ook niet zo'n geweldige transferspeed.

Wil je het voor server doeleinden gebruiken dan? Ik nam namelijk aan van wel...
Bolletje92 heeft dit bericht gewijzigd op 21-04-2009 om 19:55
offlineO-T4live Geplaatst op dinsdag 21 april 2009 21:26 1
Gewoon als opslag. Wellicht online te bereiken via een FTP maar verder niet veel spannends. Ik heb hier redelijk veel computers staan en op elke pc staat wel iets wat ik eens een keer nodig heb.

Als alles dan centraal staat weet ik tenminste welke pc ik aan moet zetten om er op te zoeken.
onlinemauritzzz Geplaatst op dinsdag 21 april 2009 22:14 1
Kun je geen coolermaster stacker als kast gebruiken? Die heeft dacht ik veel bays voor harde schijven.
offlinedr. X Geplaatst op dinsdag 21 april 2009 23:25 1
Heb je dan niet meer aan een NAS?
offlineNikolas Geplaatst op dinsdag 21 april 2009 23:28 1
Dat is eigenlijk wat OT-4Live zoekt, maar voor zoveel schijven ga je dat niet vinden onder de 500,-. Je kunt dan beter zelf eenvoudig systeempje installeren met een (hele) goedkope processor, wat RAM en een leuk RAID-kaartje.
offlineFrechy Geplaatst op dinsdag 21 april 2009 23:43 1
Inderdaad, zoals Nikolas hierboven zegt. Enkele kleine toevoegingen daarop zijn een tweetal goede raidkaarten van 4 of 8 poorten per stuk en wat hot swap-bays. Eventueel zelfs een goedkoop IDE kaartje. Zolang de raid kaarten zelf maar op PCIE werken zit je wel snor. Adequate koeling is bij 8+ schijven ook niet overbodig. Stacker kast of gelijkwaardig qua grootte met 3 of meer 4-in-3 modules van CM kunnen heel wat moois maken.
offlineO-T4live Geplaatst op woensdag 22 april 2009 06:53 1
Een nas is zoals eerder gezegt wel een oplossing maar ook te duur, voor mijn doeleinde vind ik dat te veel geld.

Zelfbouw is dan inderdaad een optie, maar Sata uitbreidingskaarten zijn er niet in overvloed (althans waar ik zo even gekeken heb ; Salland, Azerty).

De kaarten met meerdere aansluitingen (lees : 4-8) zijn veelal in PCI-E 4x varianten, en die lijken me niet in 1x sloten te passen.
Verder zijn betaalbare moederborden enkel in varianten met 2 of 3 PCI-E 1x sloten waarbij ik enkel maar uitbreidingskaarten met 2 poorten vind, dat komt met 6 onboard aansluitingen op z'n 10 aansluitingen wat op zich wel voldoende is.

Iemand die anders nog een paar leuke sata uitbreidingskaarten voor PCI-E 1x weet met min 4 poorten voor max 100 euro p/s (of een moederbord met minimaal 2 PCI-E 4x sloten)?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Netwerk behuizing voor veel harde schijven