Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Games » Wat is beter Xbox of PS3

Games - Games

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Wat is beter Xbox of PS3

Tags: game, Twijfel, keuze, film, PlayStation 3, Xbox 360, Just Cause 2, leuk

offlineSoWhat Geplaatst op woensdag 8 februari 2012 19:28 1
Heej beste mensen... Ik ga volgende maand een budged krijgen etr waarde van 300 euro (Van me moeder)... Ik weet niet wat ik zal kiezen... Kijk heir onder:

-Xbox 360
-Playstation 3 move: 160GB dacht ik, 2 Move Controlers, 1 Kamera, 1Dualshok controler
-Playstation 3: Normale...

Please help me..<3
offlinesteynieboy Geplaatst op woensdag 8 februari 2012 20:23 1
Kijk eens rond in je vriendenkring, en kijk wat zij het meeste spelen.
En kijk ook naar eens naar de games die of enkel op de xbox of enkel op de ps3 uitkomen (bijvoorbeeld de Halo serie).

Dit is een persoonlijke keuze, we kunnen wel tips geven, maar niet bepalen wat je moet nemen.

Voor move vs kinect:
Heb je zin om continu met een controller in je hand te staan (zoals de wii), of wil je gewoon kunnen bewegen, en dat het toch gedetecteerd wordt?
Imo is kinect beter, omdat het echt je lichaam volgt (ook al staan er andere personen rond je), en je hebt echt niets nodig van controller. Ook valt de move te misleiden, hij volgt enkel die bol terwijl je met de kinect echt moet bewegen.
onlineDonSalmonella Geplaatst op woensdag 8 februari 2012 20:51 1
Zoek ook uit wat je naast het gamen met het ding wil doen. Wat ik daarmee bedoel;

Wil je media streamen, strikt DVD kijken of de overstap op bijv. Blu-ray maken?
offlineBlackWolf666 Geplaatst op donderdag 9 februari 2012 14:15 1
Tja, voorkeur is aan jou he.. Het hangt ervanaf waar je prioriteiten naartoe gaan.

Eigenlijk is de PS3 het alleen waard als je perse de exclusieve spellen die daarop komen wilt spelen. Voor de rest is over het algemeen de Xbox 360 superieur, aangezien 9 van de 10 spellen die op beide uitkomen beter zijn op de Xbox 360. Enig "nadeel" op de Xbox is, dat je moet betalen om online te kunnen spelen. Denk aan ongeveer 50 euro per jaar. Maar het is online door meer functies en betere stabiliteit dus ook weer veel beter dan de PS3 online, maar, die is weer gratis.. Je kan op de Xbox wel verder alles online doen zonder per jaar te betalen, dus, online spellen kopen, demos downloaden, filmpjes bekijken etc.

Ik zou persoonlijk niet investeren in een Move. Er zijn maar een paar spellen die het ondersteunen, en tot nu toe zijn het spellen die in de meeste gevallen beter met een controller werken. Er zijn amper spellen die specifiek voor de Move gemaakt zijn. Kinect is handig om gewoon in een bundel te kopen aangezien je netto veel goedkoper uitkomt. Maar het is alleen nodig als je familie het ook gaat gebruiken. Op jezelf is het niet zo boeiend, tenzij je dingen zoals het gebruik in Mass Effect 3 cool vindt, maar dat komt ook niet zo heel vaak voor..
offlineGamer19 Geplaatst op dinsdag 14 februari 2012 08:41 1
Zo als veel hier al vermelden, keuze is aan je zelf wat jij ermee wilt doen en wat je eisen zijn.

Ik ben zelf in bezig van Xbox 360 met Kinect. Ik heb Xbox al sinds 1e dag dat die in NL tekoop was. Zelfde met Kinect die heb ik zelfs PreOrder gedaan :D.

En voor Kinect heb je veel spellen. Zijn soms wel aan duure kant voor langere tijd maar je krijgt geen spijt van als je ze aanschaft.

PS3 weet ik persoonlijk niet veel van. Maar heb echt genoeg vrienden die PS3 na een tijdtje op Marktplaats deden en Xbox kochten.
offlineEnroc Geplaatst op maandag 23 april 2012 23:10 1
Alle bij heeft zo z'n plus en zijn min puntjes.

laten we beginnen bij xbox 360

plus: Geen hackers, Meer games in de markt, vaak is xbox ook betere spelers.

nadelen: maandelijks betalen en als je de slim niet hebt maakt hij veel lawaai als je de game niet op je harddisk instaleerd. hdmi apart kopen.

ps3

plus: Geen maandelijke kosten, stil, blue ray speler, kan al gelijk op hdmi.

nadelen: servers lopen vaak vast, word veel gehack (met name cod versies), Spellen kosten gemiddeld €10 duurder en je kan het spel niet gelijk spelen want hij moet hem eerst helemaal instaleren (duurt zo'n 5 minuten).

Mijn voorkeur gaat uit naar de xbox 360 omdat mijn vrienden die ook hebben en omdat ik vaak cod speel ben ik ook wel blij dat er geen gezeik is met de servers. Ook vind ik het aanhoren van de micrefoon van ps3 heel erg irritand en helemaal als mensen hun stem gaan vervormen.
onlineDonSalmonella Geplaatst op maandag 23 april 2012 23:27 1
HDMI kost (mits je goed zoekt en je niks aan laat naaien door de winkeliers) net geen 5 euro meer (Blokker of Action verkopen 1.5mtr/2mtr kabels voor die prijs) die doen wat de kabels van 45 euro ook doen, en die ook 3D doorgeven
(Laat je NOOIT met dat quatsch-argument in het riet sturen voor 50 euro!)
offline_GAIA_ Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 18:37 1
Volgens mij zat bij mijn PS3 ook geen HDMI-kabel bij, dus die moet je er net zo goed bijkopen als bij de X360.

1,8 meter HDMI kost €2,19 bij de Action, 3 meter kost €2,39

(lol)
_GAIA_ heeft dit bericht gewijzigd op 24-04-2012 om 18:38
offlinesteynieboy Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 20:43 1

Quote:

Op 24-4-2012 18:37 schreef _GAIA_:
Volgens mij zat bij mijn PS3 ook geen HDMI-kabel bij, dus die moet je er net zo goed bijkopen als bij de X360.

1,8 meter HDMI kost €2,19 bij de Action, 3 meter kost €2,39

(lol)

True that, en ze voelen steviger aan dan de gemiddelde HDMI kabel van 20 euro :') (en werken dus even goed)
onlineBioflap Geplaatst op dinsdag 24 april 2012 21:13 1

Quote:

Op 24-4-2012 20:43 schreef steynieboy:
[...]
True that, en ze voelen steviger aan dan de gemiddelde HDMI kabel van 20 euro :') (en werken dus even goed)

Ik blijf er voorzichtig mee.. Ze zeggen dat de connectors er niet zo goed aan zitten.. xD
offlineStefan Geplaatst op woensdag 25 april 2012 09:56 1

Quote:

Op 24-4-2012 21:13 schreef Bioflap:
[...]
Ik blijf er voorzichtig mee.. Ze zeggen dat de connectors er niet zo goed aan zitten.. xD

Dat komt inderdaad uit onderzoeken naar voren, maar je merkt er in de praktijk niet veel van. Het gaat pas een rol spelen als je de kabel er tig keer in en uit hebt gestoken.

Plaats een gastreactie

Informatie

LET OP: De moderators van Techzine modereren erg streng op gastreacties.
Reageer je vaker op Techzine, overweeg dan om gratis lid te worden en jezelf te registreren!

TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup ul ol quote split url url me table image video
Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
captcha
Verzenden:

Je bent hier: Techzine » Forum » Games » Wat is beter Xbox of PS3