Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Games » Arcade Gamestick voor de Xbox 360 ??

Games - Games

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Arcade Gamestick voor de Xbox 360 ??

Tags: XboX, 360, Arcade, GameStick

offlinethetorpedo Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 00:44 1
Hoi allen,
Ik heb vanmiddag dan eindelijk eens een Xbox 360 Elite aangeschaft.
Ik merk meteen al bij spelen als Fifa 2010, dat de controller niet helemaal mijn ding is. Het zou voor mij het best werken als het een soort joystick was, waarmee ik de spelers kan draaien en bewegen met de linkerhand.
Nu zag ik op internet de Arcade Gamestick voor de Xbox 360. Er zit zo'n reclame bij dat je dan nog 3 spelletjes kunt downloaden, maar dat vind ik minder interessant.
Mijn vraag is....weten jullie of deze Gamestick (uitgebracht door 'Mad Catz') compatible is met elk spel van de Xbox 360? En is deze draadloos of zit er iets van een usb-kabel aan? (laatste vind ik eigenlijk wel prettig, want zo'n draadloos ding op batterijen....ook niet echt aan mij besteed).
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Groetjes van Wim
offline_GAIA_ Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 00:51 1
Ik denk niet dat je daar vrolijk van wordt. ten eerste lijken knoppencombinaties met LB, RB, LT en RT een heel stuk lastiger zoniet onmogelijk.
Ik zou eerst maar even proberen te wennen aan de controller, omdat je die nog maar 1 middag hebt kunnen uitproberen. Overigens ben ik wel van mening dat de X360-controller niet de prettigste is bij voetbalgames.

Overigens kan ik over die madcatz maar heel weinig vinden..
_GAIA_ heeft dit bericht gewijzigd op 22-07-2010 om 00:52
offlineservival7 Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 02:10 1
Die arcade stick wordt vrijwel alleen maar gebruikt bij vecht games zoals streetfighter of dead or alive. Deze lijkt me dan ook totaal niet makkelijk werken bij alle gewone spellen. Of deze überhaupt werkt bij gewone spellen durf ik niet te zeggen, dat zou ik even op moeten zoeken.
offlinethetorpedo Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 02:26 1
Ik denk, dat het geen optie voor me is. Ik heb even een paar youtube recensies bekeken en het is inderdaad niet echt een heel handig apparaat. De joystick moet je heel ver doorduwen om de gewenste richting te krijgen. Daarbij schijnt het ook vrij snel kapot te gaan. Ik heb een aardig alternatief gevonden, die ik morgen even ga uitproberen bij Consoleshop. Namelijk de Hori Fighting Stick EX2 Xbox 360
Is een vrij groot ding vergeleken met de normale consoles met erg grote knoppen, maar ja, ik heb ook erg dikke vingers. :-P :-P
Ik denk, dat dat hem wel wordt.
Hij heeft alleen geen rechter-joystick, zoals bij die reguliere controllers, maar volgens mij moet ik dan gewoon bij de games de besturing anders instellen.
Ik ga het morgen maar eens proberen.
offline_GAIA_ Geplaatst op donderdag 22 juli 2010 02:47 1
De rechter joystick is nodig voor tricks, de bal een curve geven etc..
Bovendien is het niet analoog zijn van de LT en RT een groot gemis bij sprinten en tricks.

Kortom, niet handig. Vraag me ook af hoe je wil sprinten met de RT en dan tegelijk even B in wil drukken om te schieten..
offlinethetorpedo Geplaatst op zaterdag 24 juli 2010 01:25 1
Dat gaat prima, Gaia. Ik heb namelijk het sprinten ingesteld op de A knop, die bedien ik dan met de duim. Ik heb dan genoeg flexibileit voor de overige knoppen, schieten/koppen (B), korte pass (X), lange pass (Y), pass vragen (X). Ik ben pianist van beroep, dus mijn vingers reageren makkelijk onafhankelijk van elkaar, en ik heb het nu zo ingesteld, dat het motorisch voor mij het meest logisch ligt. En het bewegen van de speler moest dan even op de joystick worden ingesteld.
Ik begrijp, dat het spel vol van de truukjes, opties en allerlei andere foefjes staat. Maar ik ben niet zo'n gamer, die dat allemaal wil weten. De bovenstaande dingetjes zijn genoeg voor mij om het spel met plezier te spelen.
Ik heb dus nu die Hori Fighting Stick EX2 gekocht voor Fifa 2010 en ik ben er superblij mee, want het speelt (voor mij dan) heel prettig.
Voor Smackdown vs Raw 2010 (worstelen) heb ik wel die originele controller nodig, omdat daar zowel de linker- als rechterjoystick hele mooie moves uitvoeren, die voor mij nog net te behapstukken zijn....hahaha! En ik hoef dan niet zo hectisch te bewegen als bij Fifa 2010.
Kortom, ik ben blij. Toch bedankt voor jullie reacties.
thetorpedo heeft dit bericht gewijzigd op 24-07-2010 om 01:26
offlineservival7 Geplaatst op zaterdag 24 juli 2010 15:06 1
Zou je eens een foto van dat ding kunnen posten? Ik ken alleen de arcade stick van street fighter 4 ik ben wel benieuwd hoe deze eruit ziet.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Games » Arcade Gamestick voor de Xbox 360 ??