Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Games » [MP] Call of Duty: Modern Warfare 2 [Deel 3]

Games - Games

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [MP] Call of Duty: Modern Warfare 2 [Deel 3]

Tags: Call, Duty, modern, Warfare, [Deel, 3], [MP]

offlineservival7 Geplaatst op zondag 20 juni 2010 16:40 1
Welkom in dit topic waar alles draait om de multi-platform shooter
Modern Warfare 2. Modern Warfare 2 is het zesde deel in de Call
of Duty-reeks en de opvolger van Call of Duty 4: Modern Warfare
en wordt ontwikkeld door Infinity Ward. In eerste instantie koos
Infinity Ward ervoor om het het voorvoegsel Call of Duty bij deze
game niet meer te gebruiken en de game als Modern Warfare 2 door
het leven te laten gaan. In juli 2009 werd echter aangekondigd dat
de game toch weer de titel Call of Duty zou gaan dragen,
waarschijnlijk nadat een aantal onderzoeksbureaus liet weten dat
de naamsbekendheid van de game flink zou teruglopen als Call of
Duty niet in de titel genoemd zou worden.
In dit topic wordt de game verder Modern Warfare 2 genoemd. Dit topic is bedoeld om informatie te geven over de game, maar ook om te discussiëren over mogelijke features en andere zaken rond deze game. Heb je nog toevoegingen of opmerkingen over dit topic, meldt dat dan in het topic of stuur me een pm of mail.
Modern Warfare 2 is een echte sequel op Call of Duty 4: Modern Warfare en gaat dus qua verhaallijn ook verder waar het eerste deel eindigde. Het is inmiddels een paar jaar na de gebeurtenissen in Modern Warfare. Zakhaev is dood en Sergeant "Soap" MacTavish is gepromoveerd tot kapitein bij de Special Air Service. Hij leidt een groep elite-commando's genaamd Task Force 141. Deze groep voert acties uit tegen de Russische ultra-nationalistische groepering uit deel een die na de dood van Zakhaev wordt geleid door Vladimir Makarov.

[center][/center]
Makarov heeft Zakheav uitgeroepen tot martelaar en gebruikt zijn dood om steun te vinden voor zijn organisatie. Inmiddels is de groepering sterk gegroeid in Rusland en vormt Makarov een gevaar. Task Force 141, bestaande uit commando's met diverse nationaliteiten is aangewezen om Makarov te stoppen. Als speler kruip je in de huid van Sergeant Gary "Roach" Sanderson, een van de commando's van Task Force 141. Uit trailers is naar voren gekomen dat de missies zich onder andere afspelen in de bergen van Rusland, een woestijn in Afghanistan, de Favella's in Rio de Janeiro in Brazilië, in een olietransportleiding en in het ruim van een olietanker.

Over de gameplay van Modern Warfare 2 is nog maar weinig informatie bekend. De meeste informatie komt tot nog toe uit de gameplay-demonstratie die Infinity Ward op de E3 gaf. In deze trailer zien we een deel van de missie 'Cliffhanger', waarin te zien is hoe Gary "Roach" Sanderson en "Soap" MacTavish een Russische basis in Kazachstan infiltreren. Nieuw is onder andere dat ijsmuren te beklimmen zijn met ice picks en dat het wapen dat in dit level wordt gebruikt voorzien is van een hartslagsensor. Hierdoor kun je eenvoudiger zien waar vijanden zich bevinden en ze vanop afstand uitschakelen.

[center][/center]
Wat ook nieuw is, is dat er in Modern Warfare 2 bestuurbare voertuigen voorkomen. Uit de gameplaydemo blijkt dat er in ieder geval een sneeuwscooter bestuurd moet worden, maar in de eerdere gameplaytrailer is ook een fragment van een missie met duikers te zien, waarin een zogenaamde Diver Propulsion Vehicle voorkomt. Het is echter niet bekend of deze ook bestuurbaar zal zijn. Ook is uit een magazine gebleken dat er een missie is waarin je een helikopter moet besturen. Andere nieuwigheden zijn het riot-shield, waarmee je je kunt beschermen tegen vijandelijk vuur en verplaatsbare turrets.

Qua gameplay heeft Infinity Ward verder toegezegd dat ze het probleem met respawnende vijanden in de eerste Modern Warfare willen oplossen. In het eerste deel was het namelijk zo dat vijanden maar bleven komen als je niet voorbij een bepaald punt kwam. Verder heeft Infinity Ward bevestigd dat de singleplayercampagne van Modern Warfare 2 niet langer dan zes tot tien uur zal duren, maar wel langer en meer open zal zijn dan die van Call of Duty 4.

Uiteraard zal Modern Warfare 2 een uitgebreide multiplayermode bevatten en de verwachting is dat de game het net als zijn voorganger enorm goed gaat doen op Xbox Live en PlayStation Network. De multiplayermodus krijgt een 'live patchting'-syteem, waardoor het niet langer nodig is om updates apart te downloaden.

Special Forces
De campagne is niet coöperatief te spelen, maar er komt wel een speciale gamemodus genaamd 'Special Forces' die met twee spelers te spelen is. Deze modi kent een aantal missies die losstaan van de campagne en te vergelijken zijn met de missie 'Mile High Club' uit Call of Duty 4.

In Modern Warfare zullen natuurlijk weer heel wat realistische wapens voorkomen. Infinity Ward heeft nog geen officiële lijst met wapens vrijgegeven, maar volgens de geruchten zouden er ongeveer 35 wapens in de game zitten. De lijst hieronder is samengesteld aan de hand van trailers en screenshots die inmiddels uitgegeven zijn.

Modern Warfare 2 zal verschijnen voor de Xbox 360, PlayStation 3 en pc, de releasedatum is vastgesteld op 10 november 2009. Net zoals bij veel games die tegenwoordig uitkomen is er ook voor Modern Warfare 2 een speciale editie beschikbaar, sterker nog, er zijn twee speciale edities.

[center]
[/center]
De standaardeditie verschijnt voor alledrie de platforms en is de game in een doosje, niet meer niet minder. Verwacht voor deze versie de normale retailprijzen, dus voor de Xbox 360 en de PS3 een bedrag van rond de 60 euro en voor de pc een paar euro minder. Uiteraard verdient het de aanbeveling om even wat rond te zoeken op het internet voor de beste prijs.

[center]
[/center]
De hardened editie is de uitgebreide versie van de standaardeditie en is er alleen voor de Xbox 360 en PS3. De game wordt geleverd in een metalen doosje, samen met een code waarmee je op PSN of Xbox Live de originele Call of Duty kunt downloaden. Verder wordt er bij deze versie een artbook meegeleverd, waarin concept-art te vinden is van leveldesign, wapens en karakterprofielen. De adviesprijs van deze editie is 80 dollar en naar verwachting kun je die prijs een op een omrekenen naar euro's.

[center]
[/center]
De prestige editie is de meest uitgebreide versie van alle beschikbare versies. Deze versie bevat niet alleen de hardened editie, maar ook twee items die zeer gewild zullen zijn onder de die-hard fans. Deze versie komt namelijk met een sculptuur van het hoofd van 'Soap' MacTavish en een volledig functionerende nachtkijker!

[center]
[/center]Er wordt momenteel ook heel wat gespeculeerd over een op handen zijnde bèta, maar daarover is niets bekend of aangekondigd door Infinity Ward. Er is dus ook geen mogelijkheid om je alvast aan te melden voor een mogelijke bèta. Er doen geruchten de ronde dat je een plekje in de bèta kunt verdienen door actief te zijn op de officiële fora of de game te pre-orderen, maar dat is tot op heden pure speculatie.

[center]
[feebs]http://www.feebs.nl/video/2196914454081[/feebs]
Debut Teaser Trailer
[feebs]http://www.feebs.nl/video/2528ed60c477d[/feebs]
Gameplay Trailer
[feebs]http://www.feebs.nl/video/2600ad140559f[/feebs]
E3 Gameplay Demo
[feebs]http://www.feebs.nl/video/276397e42851f[/feebs]
Gametrailers.com Interview met Robert Bowling
[feebs]http://www.feebs.nl/video/2795130a6967a[/feebs]
Multiplayer AC130 trailer
[feebs]http://www.feebs.nl/video/2878621a11979[/feebs]
Multiplayer Flag Runner trailer
[feebs]http://www.feebs.nl/video/289083d545c3d[/feebs]
Infamy Trailer
[/center]

offlineservival7 Geplaatst op zondag 20 juni 2010 16:41 1
Credits voor de Topicstart gaan naar King

Zo weer tijd voor een nieuw deel.
Eldariel heeft dit bericht gewijzigd op 20-06-2010 om 16:42
offlinegamemaster Geplaatst op zondag 20 juni 2010 17:05 1
Valt me trouwens op dat de wapens in de TS niks van klopt :9 Of is dat uit de singleplayer?
offlineservival7 Geplaatst op zondag 20 juni 2010 17:17 1

Quote:

gamemaster schreef op 20 juni 2010 @ 17:05:
Valt me trouwens op dat de wapens in de TS niks van klopt :9 Of is dat uit de singleplayer?

Geen idee. Ik weet wel dat de wapens er al in stonden voor het spel ook daadwerkelijk uitgebracht was. Dus misschien dat de wapens in die tussentijd veranderd zijn.
offlineChampy Geplaatst op zondag 20 juni 2010 17:51 1
Het is weer tijd dat er een nieuwe ban ronde komt, je kan momenteel geen game spelen zonder wallhackers, aimbotters en level hackers. Als je er dan iets van zegt worden ze op hun te kleine e-peen getrapt, waarna ze mij voor hacker gaan uitmaken. Vooral grappig als ik wallhacker wordt genoemd, die gebruik ik namelijk niet. Sta bijna altijd met gamemaster bovenaan, dan ben je vanzelf hacker
Champy heeft dit bericht gewijzigd op 20-06-2010 om 17:51
offlinebarrytjuh Geplaatst op zondag 20 juni 2010 19:46 1
ligt het nu aan mij of is die topicstart qua wapens enzo verre van compleet?
offlineservival7 Geplaatst op zondag 20 juni 2010 19:54 1

Quote:

barrytjuh schreef op 20 juni 2010 @ 19:46:
ligt het nu aan mij of is die topicstart qua wapens enzo verre van compleet?

Kijk eens 2 en 3 berichten boven de jouwe :p
offlineMetalfreak Geplaatst op zondag 20 juni 2010 20:29 1

Quote:

Champy schreef op 20 juni 2010 @ 17:51:
Het is weer tijd dat er een nieuwe ban ronde komt, je kan momenteel geen game spelen zonder wallhackers, aimbotters en level hackers. Als je er dan iets van zegt worden ze op hun te kleine e-peen getrapt, waarna ze mij voor hacker gaan uitmaken. Vooral grappig als ik wallhacker wordt genoemd, die gebruik ik namelijk niet. Sta bijna altijd met gamemaster bovenaan, dan ben je vanzelf hacker

Dat is sowieso bijna bij elke online shooter zo. Zodra je met een groot verschil boven de rest staat, wordt je al uitgemaakt voor hacker. Had ik gisteren ook nog. Andere gast uit mijn team was ook goed en werd hacker genoemd en ik ook :P Slaat dus nergens op.
offlineservival7 Geplaatst op zondag 20 juni 2010 21:16 1
Dat jullie daar nog naar luisteren. Ik neem dat altijd met een korreltje zout.
offlineChampy Geplaatst op zondag 20 juni 2010 21:20 1

Quote:

servival7 schreef op 20 juni 2010 @ 21:16:
Dat jullie daar nog naar luisteren. Ik neem dat altijd met een korreltje zout.

Naja naar luisteren, als iemand duidelijk aan het hacken is, en je zegt er iets van wordt je meteen zelf voor hacker uit gemaakt, zielig.
Ook heb ik het gevoel dat veel mensen die nu nog spelen niet weten wat ze moeten doen. Speel veel mosh pit, veel gametypes door elkaar, en je merkt echt dat veel mensen niet weten hoe ze bijvoorbeeld hq of s&d moeten spelen, das best vervelend af en toe. Zit je zelf alleen op de hq, komt er niemand van je team, wordt je gekilled en heeft de vijand binnen 10 seconden de hq gecaptured. Sukkels...
offlinegamemaster Geplaatst op zondag 20 juni 2010 21:24 1

Quote:

Champy schreef op 20 juni 2010 @ 21:20:
[...]

Naja naar luisteren, als iemand duidelijk aan het hacken is, en je zegt er iets van wordt je meteen zelf voor hacker uit gemaakt, zielig.
Ook heb ik het gevoel dat veel mensen die nu nog spelen niet weten wat ze moeten doen. Speel veel mosh pit, veel gametypes door elkaar, en je merkt echt dat veel mensen niet weten hoe ze bijvoorbeeld hq of s&d moeten spelen, das best vervelend af en toe. Zit je zelf alleen op de hq, komt er niemand van je team, wordt je gekilled en heeft de vijand binnen 10 seconden de hq gecaptured. Sukkels...

Zoals ik in het vorige deel ook ergens heb gezegd, het noob en hacker gehalte is naar verhouding bij MW2 veel hoger dan MW1 en sowieso veel hoger dan bij andere shooters.
offlinebarrytjuh Geplaatst op zondag 20 juni 2010 22:16 1

Quote:

servival7 schreef op 20 juni 2010 @ 19:54:
[...]

Kijk eens 2 en 3 berichten boven de jouwe :p

haha, toevallig;) heb het al vaker gezien maar had dan geen zin om te reageren :P
offlineMetalfreak Geplaatst op zondag 20 juni 2010 22:33 1
Ik ben nu een beetje Hardcore Team Deathmatch aan het spelen, maar het valt me op dat er lang niet zoveel actie is als bij bijv. Mecenary Team Deathmatch wat ik steeds deed. Iedereen wacht maar wat af en hoopt dat er een vijand langskomt rennen.
offlineMetalfreak Geplaatst op maandag 21 juni 2010 22:26 1
Ben nu ook eindelijk een keer lvl 70 :P Gaat snel als je hardcore team deathmatch doet. Vooral veel 'one shot, one kill' met de sniper.
offlineChampy Geplaatst op maandag 21 juni 2010 22:42 1

Quote:

Metalfreak schreef op 21 juni 2010 @ 22:26:
Ben nu ook eindelijk een keer lvl 70 :P Gaat snel als je hardcore team deathmatch doet. Vooral veel 'one shot, one kill' met de sniper.

Hoe lang heb je het spel al?
Niet om op te scheppen, heb de game sinds de release en ben al 7 keer level 70 geweest ;)
offlineservival7 Geplaatst op maandag 21 juni 2010 23:53 1
Ik zit in de prestige nummero 4. Bijna 30k kills en ben level 28 ofzo.
offlinemcshaker Geplaatst op dinsdag 22 juni 2010 00:01 1

Quote:

Champy schreef op 21 juni 2010 @ 22:42:
[...]

Niet om op te scheppen, heb de game sinds de release en ben al 7 keer level 70 geweest ;)

Ja ik heb hem ook nog steeds niet op 70 hoor... ik heb hem sinds 1 dag na de release. :O
Maar heb een behoorlijke tijd ook niet gespeeld.

Zit op lvl 65 met 6300 kills en 5000 deaths :O !!
Hoe zit dat bij jou inmiddels dan?
offlinegamemaster Geplaatst op dinsdag 22 juni 2010 02:20 1

Quote:

mcshaker schreef op 22 juni 2010 @ 00:01:
[...]

Ja ik heb hem ook nog steeds niet op 70 hoor... ik heb hem sinds 1 dag na de release. :O
Maar heb een behoorlijke tijd ook niet gespeeld.

Zit op lvl 65 met 6300 kills en 5000 deaths :O !!
Hoe zit dat bij jou inmiddels dan?

Ik zit nu in Prestige 6, level 35 ofzo. 43k kills / 23k deaths.

Ik zou eens goed kijken naar al die challenges die je kunt doen. Je kunt er vette Titles en Emblems mee krijgen en leveren ook nog eens veel experience op :)
offlineMetalfreak Geplaatst op dinsdag 22 juni 2010 08:17 1

Quote:

Champy schreef op 21 juni 2010 @ 22:42:
[...]

Weet niet hoelang ik het spel al heb, maar heb er nu 112 uur aan gezeten. Gaat mij er ook niet om dat ik zo snel mogelijk lvl 70 wordt hoor. Gewoon leuk om lekker te knallen. Strx ook maar een de prestige in gaan.
offlineChampy Geplaatst op dinsdag 22 juni 2010 08:36 1

Quote:

Metalfreak schreef op 22 juni 2010 @ 08:17:
[...]

Weet niet hoelang ik het spel al heb, maar heb er nu 112 uur aan gezeten. Gaat mij er ook niet om dat ik zo snel mogelijk lvl 70 wordt hoor. Gewoon leuk om lekker te knallen. Strx ook maar een de prestige in gaan.

Ik heb sinds de release ongeveer 13 dagen en 20 uur gespeeld, best wel veel dus...

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Games » [MP] Call of Duty: Modern Warfare 2 [Deel 3]