Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Games » Nintendo DS-lite of DSi ?

Games - Games

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Nintendo DS-lite of DSi ?

Tags: Nintendo, DSi, DS-lite

offlineMoorhuhn Geplaatst op zondag 11 april 2010 20:13 1
Hallo mede techziners. :)

Ik was van plan om ergens volgende week een een Nintendo-DS console aan te schaffen.
Maar nu ben ik er nog niet helemaal over uit of het de DS-lite versie moet worden of de DSi.

De camerafunctionaliteit op zich ga ik niet gebruiken. Dus het komt eigenlijk puur neer op het verschil in gamesaanbod. Zijn er/komen er games aan die het de moeite maken om de DSi te kiezen? (kan er naast DSi-ware bar weinig over vinden)

Ik had al gegrepen dat de batterij van de DSi niet al te best is. :?

DSi XL gaat het niet worden denk ik, net iets te groot om mee in me binnenzak te nemen denk ik zo.

Andere ervaringen/tips zijn ook welkom. :)

Groetjes,
Moorhuhn
Moorhuhn heeft dit bericht gewijzigd op 11-04-2010 om 20:14
offlineFiXeR Geplaatst op zondag 11 april 2010 20:34 1
Is de prijs gelijk?
offlineMoorhuhn Geplaatst op zondag 11 april 2010 20:38 1
Goedkoopste DS-lite die ik kon vinden was 109,- online. DSi wordt dan 133 bij mediamarkt volgensmij. (aanbieding) Anders zijn ze alweer 150,-.
Moorhuhn heeft dit bericht gewijzigd op 12-04-2010 om 11:21
offlineevil_ducks Geplaatst op zondag 11 april 2010 22:25 1
Ik zou toch maar gaan voor DSi die heeft betere functies zo als wifi die WPA ondersteund ipv alleen WEP en ook firmware updates enz. Je kan ook een jaar wachten en dan ds3d kopen ?
offlineSir_Hendro Geplaatst op maandag 12 april 2010 13:19 1
DSi heeft geloof ik geen GBA slot meer dus als je ook nog GBA spellen wilt spelem moet je de Lite hebben.
offlineMoorhuhn Geplaatst op maandag 12 april 2010 13:46 1
Heb geen gba games liggen, en heb niet direct gba games op het oog.
Hooguit pokemon fire red, maar denk dat ik beter af ben met de nieuwe soul-silver e.d.

Ik nijg nu naar de DSi omdat ie wat degelijker oogt en het scherm en geluid beter zouden zijn. De batterijduur en de net wat duurdere prijs neem ik dan maar voor lief.

DSi-specifieke gamesaanbod is niet denderend begrijp ik?
offlineservival7 Geplaatst op maandag 12 april 2010 13:54 1

quote:

Moorhuhn schreef op 12 april 2010 @ 13:46:
Heb geen gba games liggen, en heb niet direct gba games op het oog.
Hooguit pokemon fire red, maar denk dat ik beter af ben met de nieuwe soul-silver e.d.

Ik nijg nu naar de DSi omdat ie wat degelijker oogt en het scherm en geluid beter zouden zijn. De batterijduur en de net wat duurdere prijs neem ik dan maar voor lief.

DSi-specifieke gamesaanbod is niet denderend begrijp ik?

Nog niet. Maar dat kan in de toekomst natuurlijk altijd nog veranderen. Ik zou ook voor de DSi gaan.
Dan kun je er later in ieder geval geen spijt van hebben als er een vette DSi titel uitkomt en jij kan hem niet spelen.
offlineMoorhuhn Geplaatst op vrijdag 16 april 2010 16:08 1
Heb vanmiddag een zwarte DSi gehaald. :)
offlineStephan12 Geplaatst op vrijdag 16 april 2010 18:44 1
Veel plezier daarmee :)
offlineMoorhuhn Geplaatst op vrijdag 16 april 2010 19:40 1
Tnx, bedankt voor de reacties allemaal overigens, was ik vergeten te zeggen.
offlineBolletje92 Geplaatst op vrijdag 16 april 2010 19:44 1
Kreeg je er ook nog spellen bij? :P
offlineMoorhuhn Geplaatst op vrijdag 16 april 2010 19:56 1
Kreeg helemaal niks, alleen een bon. :(

Heb ik wat anders voor, waarover we hier maar niet praten.
offlineBolletje92 Geplaatst op vrijdag 16 april 2010 20:01 1
Meh. Soms krijg je van die cheape spellen erbij. Lego dit of een simpel race-spel :P
offlineMoorhuhn Geplaatst op vrijdag 16 april 2010 20:05 1
Nee was alleen zo'n standaard verpakking. ;)

Wel screenprotectortje erbij genomen. Waarbij ik de bovenste natuurlijk een halve milimeter ernaast gezet heb. Zal wel een ramp worden om dat recht te zetten. :')
Moorhuhn heeft dit bericht gewijzigd op 16-04-2010 om 20:13
offlineservival7 Geplaatst op zaterdag 17 april 2010 10:03 1
Heb je er verder nog spellen bij gekocht? Of had je die al?
offlineMizgala28 Geplaatst op zaterdag 17 april 2010 11:40 1
Veel spellen voor de ds werken nog met GBA spellen(b.v. pokemon en mario) ds lite heeft wel die slot en dsi niet, ook kun je gituar hero niet spelen op de ds omdat die de ingang voor de GBA cardige nodig heeft, de batterij van de dsi gaat sneller leeg, de camera heeft resolutie van 0.1mpx en behalve de verbeterde wi-fi is alles bij hem slechter dan bij de ds lite, dus je kon beter ds lite nemen, of nog beter was het als je een psp nam,(qua multimedia veel uitgebreider dan de ds) daar kun je films kijken, geheugenkaart in doen, (ik bedoel oude psp) ect. goed hij kost met 1 spel 169 euro maar dan heb je echt wat, en als je toch graag nintendo ds spellen wilt spelen, koop geen ds maar kijk Hier, goed dan moet je b.v. laptop mee nemen maar als je toch voornamelijk thuis speelt maakt het in principe niet uit.

En de spellen voor de psp zijn veeeel mooier dan op de ds.

P.S> ik zie dat je hem hebt gekocht, nou veel plezier mee en qua hardware verschillen ds lite en dsi helemaal niet ze zijn hetzelfde de allereerste ds was wel qua hardware zwakker dan de ds lite enz.
Mizgala28 heeft dit bericht gewijzigd op 17-04-2010 om 11:44
offlineMoorhuhn Geplaatst op zaterdag 17 april 2010 15:29 1
Ja heb hem al, alsnog bedankt voor de uitgebreide post Mizgala. :p

Het scherm is groter en helderder, geluid is beter, en hij is/ziet er degelijker uit dan z'n voorganger. En de processor is sneller en hij heeft meer geheugen, waar ik hopelijk nog profijt van heb later (van zowel nintendo als het homebrew werk). Batterijduur is dan net wat lager, maar niet kritisch.

Het ging me vooral om de pret van de spellen, niet om het grafische geweld. Daarvoor gebruik ik wel me laptop, al dan niet met een psp emulator. ;)

quote:

servival7 schreef op 17 april 2010 @ 10:03:
Heb je er verder nog spellen bij gekocht? Of had je die al?
Ja heb acekard2i, heel tof spel. O:)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Games » Nintendo DS-lite of DSi ?