Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Game Problemen & Vragen » Grand Theft Auto IV: Kan PC dit aan?

Games - Game Problemen & Vragen

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Grand Theft Auto IV: Kan PC dit aan?

Tags: Auto, Grand, Theft

offlineRobin_14 Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 16:57 1
Hoi Techzine-leden,

Ik wou Grand Theft Auto IV (GTA IV) kopen op de PC. En ik wou graag advies vragen of ik GTA IV op mijn laptop kan spelen. Ik wil het spel gebruiken om multiplayer te spelen. En natuurlijk om de missies te spelen/voltooien!
Ik heb de tool 'Can you run it?' gebruikt om mijn PC specs te geven:

Minimum systeemeisen:

http://img442.imageshack.us/img442/9692/minimumspecs.png

Aanbevolen systeemeisen:

http://img52.imageshack.us/img52/622/recommenedspecs.png

Kan iemand mij advies geven???

Bijvoorbaat dank,

Met vriendelijke groet,
Robin.
Eldariel heeft dit bericht gewijzigd op 20-03-2010 om 17:08
offlineMoorhuhn Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 17:02 1
Nee dat gaat hem niet worden denk ik. Vooral de videokaart zal het niet trekken.

Ter vergelijking, je kaart haalt in deze benchmark 102 punten. Ik zit zelf op +- 150 punten met een 2.50 Ghz en ik kwam niet boven de 10 fps uit.
Moorhuhn heeft dit bericht gewijzigd op 20-03-2010 om 17:06
offlineMichiel van Delft Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 17:15 1
D-E-F-I-N-I-T-E-L-Y No go!

Ik kon, op mijn laptop wanneer deze maximaal overklokt was, GTA IV spelen in medium details, met ongv 25-30FPS. Ik heb een 8600m GT kaart met 512MB dedicated geheugen.
Deze kaart is vele malen krachtiger dan een GeForce G102 kaartje.

Kijk anders hier even. Daar word jouw grafische kaart beschreven, en is ook de conclusie dat de kaart nieuwe spellen vloeiend kan draaien. Helaas gaat die droom niet op voor jou.

Jouw kaart is gebaseerd op de oude 9400M chipset van nVidia, die goed in staat is HD te decoderen, en een heel simpel spelletje, zoals de SIMS 2, Call of Duty 2 oid te draaien.

Ter vergelijking, mijn grafische kaart in m'n notebook scoort 5060 3Dmark06 punten, de jouwe ongeveer 1400-1500 puntjes. De Pentium dual-core op 2,1GHz komt het geheel ook niet ten goedde. Komt er op neer, GTA IV lekker in de winkel laten staan, want het gaat het met jouw configuratie niet vloeiend draaien.

Michiel
offlineRobin_14 Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 17:18 1
Oké, bedankt voor jullie reacties. Het lijkt er dus op dat ik GTA IV beter niet kan kopen voor de PC.

Nogmaals bedankt,

Groeten,
Robin.
Robin_14 heeft dit bericht gewijzigd op 20-03-2010 om 17:19
offlineMizgala28 Geplaatst op donderdag 25 maart 2010 13:28 1
die programma heeft altijd iets met de processor, toen ik wou op een i5 kijken of die nfs most wanted aankon stond er dat de processor te zwak is, jou processor is voldoende, de videokaart, tja in ken mensen die gta4 hebben gespeeld op die kaart, maar dan wel op xp laptop met deze model, dan trkt hij wel op allerlaagste instellingen, bij vista moet je echt alles uitzetten ook op achtergrond dan heb je een kans dat hij op allerlaagste instellingen trekt, maar zelfs dan kom je niet verder dan 32fps die toch wel erg vaak niet hoger dan 25fps komt.

Als je nooit gta san andreas hebt gespeeld kun je die nemen is ook erg leuk en je kan op hoogste tot aller hoogste instellingen op jouw laptop spelen.

Dus gta4 op jouw laptop, zou ik echt niet doen want hij trekt het gewoon niet, en als wel dan geloof me op allerlaagste instellingen met 25fps is zeker niet leuk zou zonde van je geld zijn.

P.S. er zij sowieso weinig laptops die gta 4 op de allerhoogste instellingen kunnen spelen.
Mizgala28 heeft dit bericht gewijzigd op 25-03-2010 om 13:31
offline_GAIA_ Geplaatst op donderdag 25 maart 2010 13:41 1

quote:

Moorhuhn schreef op 20 maart 2010 @ 17:02:
Nee dat gaat hem niet worden denk ik. Vooral de videokaart zal het niet trekken.

Ter vergelijking, je kaart haalt in deze benchmark 102 punten. Ik zit zelf op +- 150 punten met een 2.50 Ghz en ik kwam niet boven de 10 fps uit.
Mijn kaart zity op 1334 punten, en ik zit eigenlijk niet veel hoger dan 40fps. Dat dan wel @ 1920*1080 en wat redelijk hoge details, maar toch. Kep ook t idee dat mn graka wordt gebottleneckt door de cpu in GTA4. Intel e7300 @ 3,33GHz.
offlineMizgala28 Geplaatst op donderdag 25 maart 2010 14:02 1

quote:

_GAIA_ schreef op 25 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Mijn kaart zity op 1334 punten, en ik zit eigenlijk niet veel hoger dan 40fps. Dat dan wel @ 1920*1080 en wat redelijk hoge details, maar toch. Kep ook t idee dat mn graka wordt gebottleneckt door de cpu in GTA4. Intel e7300 @ 3,33GHz.

Hmm dan lijkt de door mij genoemde 25fps veel te veel... ik heb even deze spel op allerlaagste instellingen geprobeerd op mijn intel gma4500m en hij komt uit op 1.5fps.

Tja dan zul je toch geen 25fps maar zo'n 10fps hebben, het maakt toch niet uit want hoe je het ook bekijkt je kan hem, niet spelen.
offlineadeadone Geplaatst op donderdag 25 maart 2010 19:18 1
104 is erg weinig. Ik draai GTA4 hier ook nog wel eens en haal 950 punten in die benchmark. Ik kan het spelen, op middel kwaliteit op 1280x1024. Maar dan nog loopt het spel erg traag van tijd tot tijd.

Jammer dat die benchmarker niet op je videokaart model maar weer compleet blindstaart op videogeheugen enz.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Game Problemen & Vragen » Grand Theft Auto IV: Kan PC dit aan?