Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Fotografie & Videobewerking » analoog naar digitaal

Grafisch - Fotografie & Videobewerking

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: analoog naar digitaal

Tags: digitaal, analoog

offlineboetjen Geplaatst op donderdag 9 oktober 2008 16:26 1
hallo, ik heb laatst met een project op school de videocamera van een vriend geleend en het project gefilmd, maar nu wil ik het graag op de computer zetten.
ik heb een eigen bandje gebruikt en ik heb ook nog een paar dagen de camera (waar ik denk ik niks mee kan). het is dus analoog. kunnen jullie me helpen dit op de computer te zetten?
alvast bedankt. boet.
offlinewoms Geplaatst op donderdag 9 oktober 2008 16:31 1
Heeft die camera Firewire? Zo ja, gewoon aansluiten en kijken of Windows al wat herkent, anders moet je maar even naar goede software zoeken.
offlinelolgast Geplaatst op donderdag 9 oktober 2008 16:38 1
Je kunt de camera aansluiten aan je computer via de Video-In poort op bijvoorbeeld je videokaart. Vervolgens zou het met opname software geen probleem moeten zijn om jouw video naar je Pc te digitaliseren. In een ver verleden ooit met een videorecorder en videobanden gedaan :D
offlineUnreal Free Geplaatst op vrijdag 10 oktober 2008 02:53 1
Zoals lolgast zegt moet je het signaal gaan capturen. Als je geen video-in poort hebt moet je een capture card kopen. De Prijs van zo'n degelijke kaart ligt ongeveer rond de €50 euro tot onbetaalbaar. :)
offlineboetjen Geplaatst op vrijdag 10 oktober 2008 16:05 1
ok, ik heb dus geen video-in en er zit ook geen firewire op die camera, en al was het zo ik heb het niet op mijn pc...
zijn er nog goedkopere opties voor dan die kaart?
want het is namelijk maar voor 1 keer...

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Fotografie & Videobewerking » analoog naar digitaal