Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Fotografie & Videobewerking » HD Camera Sony HVR HD1000-e

Grafisch - Fotografie & Videobewerking

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: HD Camera Sony HVR HD1000-e

Tags: Sony, camera, HD, HVR, HD1000-e

offlinegoathegod Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 20:59 1
Ik heb sinds kort de Sony HVR HD-1000e, alleen heb het volgende probleem.
Ik film alles op tape, maar hoe krijg ik nu wat op de tape staat in HD op de computer ?
Met Magix Video Deluxe 2003 geloof ik kan ik wel alles op de computer zetten, maar dat is dan DV Kwaliteit of iets maar in ieder geval bar slecht, wat natuurlijk hartstikke zonde is. De camera verbind ik met de computer d.v.m. een Firewire kabel.

Welk programma heb ik nou exact nodig om HDMI beelden op mijn computer te krijgen ?
offlinehardwareman Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 21:04 1
Zat er geen uitgebreid software pakket erbij ?
offlinegoathegod Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 21:08 1
Ehmm, nee helaas niet. Heb de bij behorende dozen 3x na gekeken.
offlineSir_Hendro Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 21:14 1
Je moet even Sony Vegas ergens vandaan plukken. Die ondersteunt HD videos en is een zeer uitgebreid professioneel pakket. Ik gebruik het nu iets van 2 jaar.
offlinegoathegod Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 21:16 1
Oké, moet ik toevallig daar iets nog van aparte drivers voor hebben ?
Ik heb deze namelijk al eens er op gehad op mijn pc, maar als ik dan HD wil importeren zegt ie dat er geen verbinding kan worden gemaakt met een HD apparaat, DV Import werkt wel, maar dat is kl*te kwaliteit.
offlineSir_Hendro Geplaatst op dinsdag 18 augustus 2009 22:19 1
Neem je op met HDV?
offlineUnreal Free Geplaatst op woensdag 19 augustus 2009 02:01 1
Zoals Sir_Hendro al vraagt, neem je idd op in HDV formaat ? En het is ook even handig om te checken of er geen downconversie gebeurt naar DV bij het overzetten via FireWire. Ik weet niet juist waar die instelling staat, maar ik weet wel dat deze er is. :)
Unreal Free heeft dit bericht gewijzigd op 19-08-2009 om 02:02
offlinegoathegod Geplaatst op woensdag 19 augustus 2009 07:14 1
De camera neemt gewoon op op HD ja, als ik namelijk deze aansluit op de TV met de HDMI kabel heb ik mooi perfect scherp & helder beeld.
offlineSir_Hendro Geplaatst op woensdag 19 augustus 2009 19:32 1
Zet nogmaals Vegas op je pc en loop eens de settings door van je project. Zorg ervoor dat je project in HDV staat en vervolgens moet je de beelden via 1394 capturen. Dit hoort gewoon te werken.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Fotografie & Videobewerking » HD Camera Sony HVR HD1000-e