Author
Naar mijn mening lijkt het erop dat ze ongeveer failliet zijn. Als je leest in een post hierboven dat er betalings moeilijkheden zijn bij TransIP en Leaseweb, lijkt het me niet erg goed te gaan daar. Of dit waar is, is voor mij niet duidelijk. Maar ik zou me toch snel een aantal backups maken van de gehoste sites voordat ze failliet verklaard worden en er een incasso hun server terug komt halen om zo eventuele schulden af te betalen. Als dit gebeurd en je hebt geen backups, kun je deze ook niet meer verwachten.

Succes met de hosting, ben benieuwd wat er aan de hand is daar en vooral waarom hij de mensen niet op de hoogte houdt als hij dit wel beloofd.
BRAMUS Internet Services || Eliveld Networks BV || ./configure --with-sugar --with-milk &&make &&make coffee
Ze zeggen zelf dat het niet kwam door betalingsproblemen. TransIP gaf hun gewoon een rekening die 3x zo hoog was en deze weigerden ze te betalen.

Ze zijn echter bezig met overstappen naar SIDN (dit klopt, want ze staan ook op de site van SIDN).
O, dus de rekening van Transip was te hoog en dan laten ze het aankomen op een strijd waar ik als klant de dupe van ben? Dat is niet echt klantvriendelijk, dit is slecht!
Had Leaseweb zeker ook een verkeerde rekening gestuurd. Toen de problemen speelden heb ik zowel met Transip als met Leaseweb contact gehad, medewerkers van beide bedrijven vertelden dat het om administratieve problemen ging, na wat doorvragen kwam men met betalingsproblemen. Op mijn vraag of binnenkort weer betalingsproblemen te verwachten waren ontkende Leaseweb dat. Dus ik hoopte dat de maand juni/juli probleemvrij kon zijn. Gaat Sevion een nieuw controlepanel installeren om de service te verhogen. Resultaat: 3 juli 2008 services 's avonds down. Onderhoud doe je in de nacht, dat is een IT-regel. Kan me niet voorstellen dat ze klanten in andere tijdzones hebben.
Daarom ben ik benieuwd wat de reden was om gisteren, 8 juli 2008, 6 keer down te gaan (volgens siiteuptime).
We kijken allemaal uit naar de excuusmail, met Groetjeson Sevion Groep alleen nemen we geen genoegen.
Ik heb vanochtend snel backups gedraaid en gedownload. Dit kan geen kwaad als Sevion-klant.

Edit, ging iets fout, nvm
MartijnGP wijzigde dit bericht op 09-07-2008 13:54 (89%)
Boven op de berg, Ja daar staat een kleine dwerg met een rood kaboutermutsje op zijn kop!
haha, ik krijg nu alsnog een mail dat ik nu echt binnen 5 dagen moet betalen omdat ik anders een deurwaarder op de stoep heb. Volgens mij kunnen ze daar niet eens een deurwaarder meer betalen.. Corrupt bedrijf, ik betaal geen cent.

En nu staat er dit op de site:

quote:

Helpdesk gesloten wegens herindeling

Geplaatst op 09-07-2008
Wegens herindeling van ons kantoor netwerk is onze helpdesk gedurende 2 dagen niet bereikbaar.
Voor zover ik weet is die helpdesk al maanden niet bereikbaar, maargoed.. Slechte excuses van hun.
Boven op de berg, Ja daar staat een kleine dwerg met een rood kaboutermutsje op zijn kop!

quote:

MartijnGP schreef op 09 juli 2008 @ 13:54:
haha, ik krijg nu alsnog een mail dat ik nu echt binnen 5 dagen moet betalen omdat ik anders een deurwaarder op de stoep heb. Volgens mij kunnen ze daar niet eens een deurwaarder meer betalen.. Corrupt bedrijf, ik betaal geen cent.

Als je gewoon betaald heb zou ik zeggen "Kijk even naar [*link naar dit forum*]dit[/link] forum, ik denk dat ik sterker in me schoenen sta dan jullie. Als je een afschrift hebt dat je hebt betaald dan is er voor jouw niks aan de hand. Het moet niet gekker worden dat je andere bedrijven achter de kont aan moet gaan zitten als ze de administratie niet op orde hebben.

De website lijkt atm gewoon te werken...

Edit: Nvm, blijkbaar dus niet meer na 1x klikken op een link :P.
O-T4live wijzigde dit bericht op 09-07-2008 17:48 (76%)
UMAGE.NL - Een Afbeeldingen uploadsite in aanbouw. Suggesties zijn welkom in per PM.

quote:

O-T4live schreef op 09 juli 2008 @ 17:46:
[...]

Als je gewoon betaald heb zou ik zeggen "Kijk even naar [*link naar dit forum*]dit[/link] forum, ik denk dat ik sterker in me schoenen sta dan jullie. Als je een afschrift hebt dat je hebt betaald dan is er voor jouw niks aan de hand. Het moet niet gekker worden dat je andere bedrijven achter de kont aan moet gaan zitten als ze de administratie niet op orde hebben.

De website lijkt atm gewoon te werken...

Edit: Nvm, blijkbaar dus niet meer na 1x klikken op een link :P.
Ik heb niet betaald en ben dat ook niet van plan. Dit omdat ik die account al maanden geleden heb opgezecht.
Feest wij zijn gisteren overgegaan met 2 sites. En de sites zijn ook een stuk sneller.
Zo een VPS is zo gek nog niet. (reklame: XLS Hosting)
Nu nog wat contractjes met Sevion opzeggen.
Aangetekende post & email lijkt mij het beste of heeft iemand betere ervaringen?

Zo, net een wonder gebeurd.. Ik heb Marc aan de telefoon gekregen :9 Had nog ergens zijn nummer rondhangen (en nee dit ga ik niet geven) en heb hem daar op kunnen berijken. Hij wist me te vertellen dat alle servers gewoon goed draaien (_O-). Dat ze niet bereikbaar waren was iets anders. Ook zegt hij dat ze de 99,9% uptime waarmee ze adverteren niet garanderen. Vraag ik me toch af wat volgend plaatje op de frontpage van Sevion doet:

http://www.techzine.nl/f/g/83977phpOLkcPQ.png

Hij vertelde me ook dat ik toch de factuur moest betalen omdat ik het niet optijd had opgezegt. Grappig detail, ik had dit al wel gedaan maar dan per email (schriftelijk). Maar nee, het moest per post en anders kon het niet. Nou had ik hem er nog geen minuut later op gekregen dat hij mijn account notabene per telefoon (dus niet eens schriftelijk) heeft opgezegt. Onzin dus dat het niet via mail kon.

Ik wees hem naar dit topic en naar de ervaringen op andere sites en op webhosters en hij wist me te vertellen dat slechts 10 klanten van hem ontevreden waren :9 Ook bood hij me nog aan mijn factuur te verwijderen als ik dit topic zou (laten) verwijderen, maar daar ben ik natuurlijk niet op in gegaan omdat het ten eerste vrijheid van meningsuiting betreft en ten tweede ga ik daar niet over maar Coen. Het bewijst wat mij betreft toch wel dat Marc goed in de gaten heeft dat hij flink fout zit met Sevion omdat hij wanhopig alle slechte berichten weg wil hebben.

The end of the story, ik heb nogsteeds een factuur van 75 euro open staan. Zal er nog eens flink over nadenken wat ik ga doen.. Binnenkort ook maar naar Interion dan :)

quote:

MartijnGP schreef op 18 juli 2008 @ 16:16:
Ik wees hem naar dit topic en naar de ervaringen op andere sites en op webhosters en hij wist me te vertellen dat slechts 10 klanten van hem ontevreden waren :9 Ook bood hij me nog aan mijn factuur te verwijderen als ik dit topic zou (laten) verwijderen, maar daar ben ik natuurlijk niet op in gegaan omdat het ten eerste vrijheid van meningsuiting betreft en ten tweede ga ik daar niet over maar Coen.
Een klachtentopic als deze is gewoon terecht als een website/hoster over langere periode slechte prestaties levert. Hij is natuurlijk geheel vrij om als alle problemen netjes zijn opgelost dit te melden in dit topic zodat dit topic eindigt met een positieve wending :)
Interion is naar mijn inziens een goed alternatief. Meer waar voor je geld :), en de verhuizing was ook zo gepiept.

En hij wou je factuur kwijtschelden als jij zorg draagde dat DIT topic van de aardkluit zou verdwijnen ?? Marcie weet maar al te best hoe de vork bij Sevion in de steel zit, en dat mogen andere mensen ook best weten. Hopelijk leert hij van zijn fouten. Als hij zijn klanten op een correcte wijze op de hoogte had gesteld van de aanwezige problemen was ik misschien nog niet eens opgestapt, en had dit topic ook niet de wereld in geholpen hoeven worden.

Het lijkt me ook wel dat Marc dit topic zo af en toe in de gaten houd, dus mocht je dit lezen Marc, wellicht eens een keer aanmelden en vertellen hoe het nou allemaal zit.

En vooralsnog is de langverwachte mail ook nog steeds niet aangekomen...
UMAGE.NL - Een Afbeeldingen uploadsite in aanbouw. Suggesties zijn welkom in per PM.
Ook wij krijgen nu de Sevionfactuurtjes in de mail. Zelfs nadat de overeenkomst op tijd via email opgezegd is en dat websites inmiddels naar onze VPS verhuisd zijn (wat valt er nog te hosten vraag je je dan af). Sevion is een vervelend door(z)ettertje. Misschien wordt het tijd om Sevion eens echt duidelijk te maken dat als verplichtingen zoals 99,9% uptime, 30 dagen niet goed geld terug, helpdesk etc. niet nagekomen worden dat de klant dan de mogelijkheid moet hebben de overeenkomst eenzijdig te beeindegen.
(wordt vervolgd...) :@

Tjah, ze zeggen wel wat jij niet mag doen, maar wat hun niet mogen doen (zoals wanprestaties) vertellen ze niet.

quote:

O-T4live schreef op 21 juli 2008 @ 15:05:
Tjah, ze zeggen wel wat jij niet mag doen, maar wat hun niet mogen doen (zoals wanprestaties) vertellen ze niet.

Sterker nog, ze ontkennen dat ze wanprestatie leveren. Marc vertelde mij doodleuk dat alles perfect werkt. Mja, mijn browser serveert de Error 404 pagina goed, tot zo ver.. Ik vind het oplichterij, maargoed. Ik heb uit het telefoongesprek begrepen dat Marc dit topic wel eens leest.

Marc, als je dit leest, raap nou eindelijk eens een beetje fatsoen bij elkaar en reageer |:(

@Dik Bosch, gewoon de consumentenbond erbij halen. Ga ik ook doen, ik heb ruim 175 euro betaald voor diensten die ik niet heb gekregen. Als we dat met zijn allen hier doen staan we veel sterker. Er mag wel eens wat gedaan worden aan dit bedrijf, corrupte boel..
Er staat wel duidelijk vermeld dat dit per brief moet.

Alhoewel: een e-mail is ook schriftelijk..

quote:

giggs1992 schreef op 21 juli 2008 @ 15:36:

Niks moet, die kerel heeft toen ik hem aan de telefoon had (dus niet eens schriftelijk) nog 3 diensten voor me opgezegt. Het kan dus prima. Ik ga hem overigens wel vragen of hij per post een ondertekende bevesiting wil sturen dat alles opgezegt is, voordat hij me volgend jaar weer probeert op te lichten.

quote:

giggs1992 schreef op 21 juli 2008 @ 15:36:

Een e-mail kan natuurlijk niet aankomen (dit zou hij vervolgens in een verweer kunnen melden). Ik stuurde gisteren maar even snel een "opzeg" mail, want ik heb er natuurlijk geen zin in als ik sevion ver in mijn geheugen heb begraven ineens weer een factuur te ontvangen. Volgens hun "richtlijnen" moet je minimaal 2 maanden van te voren opzeggen. Dus voor zij die dat van plan zijn :

http://sevion.nl/hosting/index.php?page=faq&vraag=23

Ik maak er wel een mooi PDF-je van, voor hun een kleine moeite deze uit te printen, en net zo lang blijven mailen totdat ik bevestiging krijg. Tenslotte kreeg ik binnen een dag ook een reactie op die mail.

quote:

Wij adviseren uw opzegging aangetekend te versturen.
Inderdaad, dus de mail moet voldoende zijn.
Redelijk goednieuwsshow
Blijkbaar werkt het opzeggen soms wel:
Stap #1: opzeggen per aangetekende post, bij voorkeur 2 maanden voor de vervaltermijn,
Stap #2: Sevion stuurt een opzegmail (ja dat had niemand verwacht),
Voorbeeld:
Geachte heer Klant,

Wij hebben een opzegbrief van u ontvangen, wij hebben deze verwerkt in ons systeem. Echter verzoeken wij u deze opzegging te bevestigen via de volgende link:

"http://www.sevion.nl/account/index.php?page=dienstopzeggen&code=codecode"

Met vriendelijke groet,

Sevion Groep
Stap #3: Klik op de link en inderdaad het lijkt er op dat de opzegging een feit is.
Stap #4: Maak wel schermprintjes als bewijs....

Hoewel je nog steeds het risico loopt, ondanks de opzegging, dat je weer een mailtje krijgt dat je moet betalen....
Arrrrghhh ;(

quote:

Dik Bosch schreef op 04 augustus 2008 @ 17:59:
Hoewel je nog steeds het risico loopt, ondanks de opzegging, dat je weer een mailtje krijgt dat je moet betalen....
Arrrrghhh ;(
Hoezo risico ? Als ze met een betaling komen gewoon niet meer reageren en laat ze maar een deurwaarder sturen. Je hebt opgezegt en hebt daar bewijs van dat dit is goedgekeurd. Daarna vooral geen moeite meer steken in Sevion.
O-T4live wijzigde dit bericht op 04-08-2008 23:50 (166%)
Ik heb na het annuleren een aangetekende brief erheen gestuurd dat ik schriftelijk, per post, bevestiging wil, ondertekend door Marc himself dat de diensten zijn opgezegd en dat ik niet meer gefactureerd kan worden. Beter het zekere voor het onzekere voordat ik volgend jaar weer 150 euro aan die kerel kan lappen.
Even dit topic weer nieuw leven inblazen...

Inmiddels is de live helpdesk nooit meer online.
Als je ze belt krijg je een ander bedrijf aan de telefoon. (die inmiddels helemaal gestoord worden van mensen die voor Sevion bellen)
Twee van mijn site's zijn geblokkeerd:
http://lh4.ggpht.com/chrisbogaards/SMY9mpxjroI/AAAAAAAADdE/Hv2NNU_r8Kk/s144/sevionerror.jpg

En reageren op mail zit er natuurlijk helemaal niet in...

Ik stel serieus voor om daar een met z'n allen op de koffie te gaan.
(Mits het natuurlijk een "echt" adres is waar ze ook daadwerkelijk zijn gevestigd -_-' )

Graag even PM-en om een afspraak te maken voor een Bakkie bij Sevion. :b

Misschien een idee om allemaal radar eens aan te spreken

quote:

michaaeel schreef op 09 september 2008 @ 11:24:
Misschien een idee om allemaal radar eens aan te spreken

Ik hoef niet op tv te komen, ik wil gewoon die Marc een keer spreken...
En ik wil gewoon wat antwoorden op mijn vragen :?

Sevion wordt ik ook helemaal gek van |:( Gelukkig heb ik nog nooit last gehad van facaturen, maar wel van technische problemen met mijn site. Ik moet maar eens naar Radar/Consumentenbond gaan schrijven en dan een kopie naar hun sturen...
Last.fm | Always look at the bright side of life | Sony Vaio VPCF11M1E
Ik zal het wel niet doen...maar je kunt dan beter gelijk een mail sturen naar Radar en verwijzen naar dit topic. Webhosting lijkt me een niet al te populair onderwerp in de zin dat het niet zo vaak behandeld wordt.
Het zal ze goed doen door dit soort mallevide "bedrijfen" aan de tand te voelen.

© 2002 - 2010 Techzine ® | Algemene Voorwaarden | Disclaimer | Adverteren RSS

Nieuws artikelen

Actieve Reacties