Author
Ik wil een geluidskaart gaan aanschaffen omdat ik de logitech z-5500 ga kopen. Nu kijk ik naa de Creative X-FI Extreme music en de Extreme gamer. Veel hoor ik zeggen dat de extreme gamer opvolger is van de extreme music. De music ondersteund Dolby Digital de gamer volgens mij niet. Welke van deze 2 kunnen jullie mij aanraden?
Mijn specs
Gigabyte P35C-DS3R, Q6600, 4GB DDR2, MSI8800GTS640MBOC, 2x500G
De extreme gamer is niet de opvolger maar gewoon een wat uitgebreidere kaart dan de extreme music. Hoeveel het scheelt valt volgens mij vies tegen dus daarom ben ik zelf ook voor de extreme music gegaan. De kaart bevalt me uitstekend, er zijn veel instellingen mogelijk en veel games worden voor juist deze serie geoptimaliseerd.
Of je zelf het geld dat de extreme gamer duurder is er extra aan wilt betalen moet je zelf weten maar ik denk dat je met de extreme music ook al een heel goede geluidskaart hebt.
Of je zelf het geld dat de extreme gamer duurder is er extra aan wilt betalen moet je zelf weten maar ik denk dat je met de extreme music ook al een heel goede geluidskaart hebt.
MSI P6N Platinum SLI - Intel pentium 4 630 @ 4.05Ghz - nVidea GeForce EN7950GT - 2GB GEIL DDR2 @ 900Mhz 4-3-3-6 - SoundBlaster X-Fi - Thermaltake Tribe waterkoeling - Thermaltake Soprano
Voor muziek/films zou ik toch eerder voor Auzentech HDA X-Plosion 7.1 gaan.
Daarnaast zou ik als jou was die z-5500 digitaal aansluiten, dan heb je sowieso al een andere nodig dan waar je nu naar uitkijkt.
Daarnaast zou ik als jou was die z-5500 digitaal aansluiten, dan heb je sowieso al een andere nodig dan waar je nu naar uitkijkt.
quote:
weeriemand schreef op 03 november 2007 @ 13:19:
De extreme gamer is niet de opvolger maar gewoon een wat uitgebreidere kaart dan de extreme music. Hoeveel het scheelt valt volgens mij vies tegen dus daarom ben ik zelf ook voor de extreme music gegaan. De kaart bevalt me uitstekend, er zijn veel instellingen mogelijk en veel games worden voor juist deze serie geoptimaliseerd.
Ja maar de Gamer lijkt juist kaler. Zo mist bijvoorbeeld Dolby Digital.
@MoRz watvoor kaart raad jij dan aan?
edit: ik zie net dat de gamer een digitale output heeft.
Mijn specs
Hier is wel ff een nieuwe post voor nodig. Op Tweakers.net vond ik het volgende:
e prijzen staan in volgorde van het eenvoudigste model tot het meest geavanceerde. De laatste, de Xmod, is een externe USB2.0 kaart.
* Creative X-Fi Xtreme Audio
* Creative X-Fi Xtreme Gamer
* Creative X-Fi XTreme Music
* Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
* Creative X-Fi Platinum 7.1
* Creative X-Fi Fatal1ty FPS 7.1
* Creative X-Fi Elite Pro 7.1
* Creative X-Fi Xmod (USB 2.0)
Die geven dus aan dat de Music versie geadvanceerder is dan de gamer editie.
e prijzen staan in volgorde van het eenvoudigste model tot het meest geavanceerde. De laatste, de Xmod, is een externe USB2.0 kaart.
* Creative X-Fi Xtreme Audio
* Creative X-Fi Xtreme Gamer
* Creative X-Fi XTreme Music
* Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
* Creative X-Fi Platinum 7.1
* Creative X-Fi Fatal1ty FPS 7.1
* Creative X-Fi Elite Pro 7.1
* Creative X-Fi Xmod (USB 2.0)
Die geven dus aan dat de Music versie geadvanceerder is dan de gamer editie.
Mijn specs
Ze hebben allebei dolby digital hoor... Maar der was iets mee. Weet alleen niet meer precies wat. Maar het is dezelfde kaart in principe. De Gamer heeft de Music als het ware vervangen. Die was iets goedkoper te produceren voor dezelfde features. Gamer heeft aansluiting voor front panel audio en de Music niet. Daarvoor moet je een 3.5 inch bay erbij kopen. Voor de rest zijn ze allebei hetzelfde naar mijn weten hoor.. Ga gewoon voor de goedkoopste.
Ja dat doe ik ik neem de Music. Frontpanel heb ik toch niet nodig.quote:
BlackWolf666 schreef op 03 november 2007 @ 17:16:
Ze hebben allebei dolby digital hoor... Maar der was iets mee. Weet alleen niet meer precies wat. Maar het is dezelfde kaart in principe. De Gamer heeft de Music als het ware vervangen. Die was iets goedkoper te produceren voor dezelfde features. Gamer heeft aansluiting voor front panel audio en de Music niet. Daarvoor moet je een 3.5 inch bay erbij kopen. Voor de rest zijn ze allebei hetzelfde naar mijn weten hoor.. Ga gewoon voor de goedkoopste.
Mijn specs
quote:
Angelus schreef op 03 november 2007 @ 20:38:
[...]
Ja dat doe ik ik neem de Music. Frontpanel heb ik toch niet nodig.
Goede keus!!
Ik heb er ook al maanden plezier van, geluid kliknt gewoonweg voller/warmer door deze kaart.
MSI P6N Platinum SLI - Intel pentium 4 630 @ 4.05Ghz - nVidea GeForce EN7950GT - 2GB GEIL DDR2 @ 900Mhz 4-3-3-6 - SoundBlaster X-Fi - Thermaltake Tribe waterkoeling - Thermaltake Soprano
Ik ga denk toch voor de gamer zodat ik een hoofdtelefoon kan aansluiten aan de voorkant. Die frontpanel aansluiting zit op de kaart zelf ofzo? Want nu bij mijn moederbord zit er op het moederbord een aansluiting voor mijn frontpanel in de Antec Sonata III. In Realtek audio manager kan ik dan instellen wanneer aan de voorkant iets word aangesloten deze dan automatisch word gebruikt werkt dit ook zo met de XtremeGamer van Creative?quote:
weeriemand schreef op 04 november 2007 @ 08:55:
[...]
Goede keus!!
Ik heb er ook al maanden plezier van, geluid kliknt gewoonweg voller/warmer door deze kaart.
Mijn specs
Ja..Die optie kun je gewoon instellen dat wanneer je iets voorin aansluit hij het pakt. Ik zal daar zo even een screenshot van maken.
De aansluiting zit inderdaad op de kaart zelf. Hier kun je het zien:
http://images.creative.co...hires_XtremeGamer_pdt.jpg
Als je helemaal rechtsboven kijkt zie je front panel staan met een beetje fantasie
Edit: Hier heb je de optie om de aansluiting van hoofdtelefoon aan te passen:
De aansluiting zit inderdaad op de kaart zelf. Hier kun je het zien:
http://images.creative.co...hires_XtremeGamer_pdt.jpg
Als je helemaal rechtsboven kijkt zie je front panel staan met een beetje fantasie
Edit: Hier heb je de optie om de aansluiting van hoofdtelefoon aan te passen:
BlackWolf666
wijzigde dit bericht op 06-11-2007 20:26, Screenshot toegevoegd (17%)