Author
Nee hoor, want hij doet het wel. De aanbevolen specs zijn alleen hoger.quote:
forumwagemaker schreef op 08 januari 2008 @ 11:10:
We hebben ooit op me oude stage toen vista net uitkwam ultimate op een minimum eissen pc geinstalleerd, dus 800mhz p3 cputje ram erbij grakatje en hardeschijfje erin.
Nou het duurde letterlijk een 20-30 minuten voor je in vista zelf zat en dan begon het ellendige wachten op ieder scherm wat zich moest openen.
Vind dus dat die minimum specs aanzienlijker hoger mogen liggen in dit geval.
Volg me op Twitter:
twitter.com/fixernl
twitter.com/fixernl
Dan zouden ze ook p3 500 kunnen neerzetten of een 733 want daarmee boote hij ook!quote:
FiXeR schreef op 08 januari 2008 @ 11:34:
[...]
Nee hoor, want hij doet het wel. De aanbevolen specs zijn alleen hoger.
Vraag dat maar aan MS, ik denk dat ze er van uit gaan dat het bootable is binnen een bepaalde richtlijn.quote:
forumwagemaker schreef op 08 januari 2008 @ 11:43:
[...]
Dan zouden ze ook p3 500 kunnen neerzetten of een 733 want daarmee boote hij ook!
Volg me op Twitter:
twitter.com/fixernl
twitter.com/fixernl
quote:
forumwagemaker schreef op 08 januari 2008 @ 11:43:
[...]
Dan zouden ze ook p3 500 kunnen neerzetten of een 733 want daarmee boote hij ook!
Minimum syteemeisen is wat ander dan 'hier moet je het op installeren anders kun je de installatie niet starten'.
Doet me denken aan de 486 systemen, waar geen Windows 98 (of XP?) op kon in verband met de mathematische co-processor die nog wel eens ontbrak.
DJ Tatanka fan :-) Nai soezen!
Ik heb inmiddels Windows Vista Service Pack 1 RTM geïnstalleerd. Na maar liefst een installatietijd van net geen 2 uur en na 4 keer opnieuw opstarten was het eindelijk voltooid. Tot zover nog niet zo heel veel nieuws opgemerkt, behalve dan dat het startmenu kleiner is (en dat is even wennen). Screenshots vind je in de screenshotgalerij, veranderingen in de nieuwe servicepack 1-sectie (van de TS natuurlijk).
Keep on moving on a fast train
Waar kan je Windows Vista Service Pack 1 RTM downloaden?quote:
Donenzone schreef op 10 februari 2008 @ 19:59:
Ik heb inmiddels Windows Vista Service Pack 1 RTM geïnstalleerd. Na maar liefst een installatietijd van net geen 2 uur en na 4 keer opnieuw opstarten was het eindelijk voltooid. Tot zover nog niet zo heel veel nieuws opgemerkt, behalve dan dat het startmenu kleiner is (en dat is even wennen). Screenshots vind je in de screenshotgalerij, veranderingen in de nieuwe servicepack 1-sectie (van de TS natuurlijk).
Met een beetje Google lukt het je vast om een mirror te vinden. Maar waarom zou je nu nog SP1-RTM downloaden, wanneer het ws. binnen zeer korte tijd officieel te downloaden is?
:: Windows says "Reboot", Linux says "Be root"::
Met dank aan Donenzone is de topicstart aangepast met meer informatie over SP1 voor Vista en andere Vista-gerelateerde info.
Kortom, de moeite waard om nog eens de TS door te lezen.
Donenzone, bedankt!
Kortom, de moeite waard om nog eens de TS door te lezen.
Donenzone, bedankt!
Ik zit er serieus over na te denken om over een paar maanden de 64-bit versie van Vista aan te schaffen.
Ik heb nu een probeer versie en ik wil straks toch ook welles m'n 'eigen' vista ipv die 30 dagen trials e.d.
Met het oog op de toekomst (upgraden v. systeem: geheugen uitbreiding) denk ik dat Vista x64 toch wel handig is.
Maar dan lees je op google allemaal van die negatief belichte artikelen.
Met ondersteuning is slecht dit en dat.. enz.
Nu is mijn vraag.
Wat vinden jullie hier eigenlijk van, is x64 echt zo slecht e.d. ?
(En ik hoop ook wat informatie te krijgen van x64-gebruikers)
Ik heb nu een probeer versie en ik wil straks toch ook welles m'n 'eigen' vista ipv die 30 dagen trials e.d.
Met het oog op de toekomst (upgraden v. systeem: geheugen uitbreiding) denk ik dat Vista x64 toch wel handig is.
Maar dan lees je op google allemaal van die negatief belichte artikelen.
Met ondersteuning is slecht dit en dat.. enz.
Nu is mijn vraag.
Wat vinden jullie hier eigenlijk van, is x64 echt zo slecht e.d. ?
(En ik hoop ook wat informatie te krijgen van x64-gebruikers)
Handtekening
ik merk kwa ondersteuning nouwelijks verschil met 32bit versies.
Core 2 Quad Q6600 (ES) @ 3,9GHz ~ 4GB OCZ Flex XLC PC6400
Dat is dus een goed teken.
Maar is de x64 sneller tov de x86 versie? (met bepaalde handelingen/programma's?)
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Maar is de x64 sneller tov de x86 versie? (met bepaalde handelingen/programma's?)
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Handtekening
hm, ik heb het idee van wel (op sommige punten)
Core 2 Quad Q6600 (ES) @ 3,9GHz ~ 4GB OCZ Flex XLC PC6400
Op het bureaublad staat ook zo'n schild op het pictogram, is hier wat aan te doen want het is irritant om telkens weer te bevestigen om het programma te draaien.
Windows Vista Service Pack 2 is inmiddels (niet helemaal officieel) te downloaden, inclusief de Nederlandse versie. Op deze pagina en dan bij All 36 Languages. Buildnummer is overigens 6002.18005 geworden.
Ben hem nu aan het binnentrekken. Via Deposit is heel erg traag, maar via torrents toch al gauw 2 MB/sec.
Ben hem nu aan het binnentrekken. Via Deposit is heel erg traag, maar via torrents toch al gauw 2 MB/sec.
Donenzone
wijzigde dit bericht op 29-04-2009 17:20 (20%)
Keep on moving on a fast train
Wat zijn de voornaamste verbeterpunten in SP 2?
Power is nothing without control.
quote:
Panamera schreef op 29 April 2009 @ 17:24:
Wat zijn de voornaamste verbeterpunten in SP 2?
quote:
* Windows Search 4.0 (currently available for SP1 systems as a standalone update)
* Feature Pack for Wireless adds support for Bluetooth 2.1
* Windows Feature Pack for Storage enables the data recording onto Blu-ray media
* Windows Connect Now (WCN) to simplify Wi-Fi configuration
* Improved support for resuming with active Wi-Fi connections
* Enables the exFAT file system to support UTC timestamps, which allows correct file synchronization across time zones
* Support for ICCD/CCID smart cards
* Support for VIA 64-bit CPUs
* Improves audio and video performance for streaming high-definition content
* Improves Windows Media Center (WMC) in content protection for TV[
* Provides an improved power management policy that is up to 10% more efficient than the original in some configurations
M&A: Because life is music! |[url=http://www.techzine.nl/
Een kleine titlefix op aanraden van onze global mod! Ik heb van 't Het gemaakt, omdat dat veel beter indexeert op zoekmachines.
Voor diegene die SP2 willen instaleren op een ge-Vlited machine:
Open regedit en ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\vLite
En verwijder die sleutel (eventueel eerst exporteren en dan pas verwijderen).
Daarna installeerd SP2 zonder probleem.
Open regedit en ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\vLite
En verwijder die sleutel (eventueel eerst exporteren en dan pas verwijderen).
Daarna installeerd SP2 zonder probleem.
Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.
-Mijn specs-/-nLite'n your OS-
-Mijn specs-/-nLite'n your OS-
Hoe kan ik de Logged on time zien in Vista?
Met XP kon je dat zien als je CTRL ALT DELETE doet
quote:
com2,1ghz schreef op 13 oktober 2009 @ 01:34:
Hoe kan ik de Logged on time zien in Vista?
Kan nog steeds via CTRL ALT DELETE. Ga naar Prestaties;
Onder systeem staat Tijd Actief -> alstu
Per ignem veritus crescit - In nomine regis cornutus
Ik heb een probleem met mijn Vista. Mijn pictogrammen worden niet meer goed weergegeven. Alleen dit is alleen bij de detail pictogrammen zo. Heb de pictrogramme cach al keer verwijdert maar geen resultaat. Iemand een oplossing?
Open even een nieuw topic in Windows Besturing systemen met een screenshot (max 600px breed) en even wat je zelf al hebt geprobeerd
.
Last.fm | Always look at the bright side of life | Sony Vaio VPCF11M1E
Voor de geinteresseerden: de topicstart heb ik een klein beetje aangepast. Service Pack 2 staat nu ook vermeldt in de TS, tezamen met de ondersteuningsdata van Windows 7 door Microsoft. Indien aanvullingen gewenst zijn, laat het even weten.
"Het jaar van Service Pack 2. De computers met Service Pack 1 kunnen rekenen op ondersteuning tot 12 juli 2011, terwijl de computers met Service Pack 2 nog ondersteund worden tot 10 april 2012. Deze data kunnen echter door Microsoft gewijzigd worden."
En dan zeker alleen nog beveiligings updates??
En dan zeker alleen nog beveiligings updates??
Just go to my site http://gbaemu.comyr.com :P
Dat is nog niet gezegd. Er zijn bedrijven/individuen, die er voor kiezen om een SP niet te installeren. Voor hen houdt op een gegeven moment de ondersteuning op. Het kan zijn dat Microsoft beslist dat er nog een SP3 wordt toegevoegd.
Hoe dan ook, de regel is dat na de release van een SP de ondersteuning voor Windows met dat SP verlengd wordt. Dat is meestal iets van 2 jaar.
Overigens gelden die ondersteuningsdata alleen voor de oudere versies van Windows. Voor Windows 7 is er de mainstreamsupport. Dat houdt in dat de ondersteuning voorduurt zolang Windows 7 het nieuwste OS is. Wanneer echter SP1 in het najaar uitkomt, zal de support voor Windows 7 zonder SP1 beperkt worden tot een bepaalde einddatum. Vooralsnog is dat nog niet bekend.
Hoe dan ook, de regel is dat na de release van een SP de ondersteuning voor Windows met dat SP verlengd wordt. Dat is meestal iets van 2 jaar.
Overigens gelden die ondersteuningsdata alleen voor de oudere versies van Windows. Voor Windows 7 is er de mainstreamsupport. Dat houdt in dat de ondersteuning voorduurt zolang Windows 7 het nieuwste OS is. Wanneer echter SP1 in het najaar uitkomt, zal de support voor Windows 7 zonder SP1 beperkt worden tot een bepaalde einddatum. Vooralsnog is dat nog niet bekend.