Author

quote:

pc-noob schreef op 29 april 2007 @ 19:33:
hee
morgen krijg ik weer een vistatje ik wil alleen weten hoe je als admin inlogt dit lukt naamlijk ook niet met mijn laptop :S ik wil deze optie aan hebben bij het aanmeld scherm omdat je met de admin alles kan doen en met een gewoon ( admin ) account kan dat niet.
Jawel hoor, alleen moet je handeling meer doen. Namelijk: rechtermuisknop en dan "als adminstator uitvoeren".

iemand een idee waarom vista mijn hdd's niet ziet? als ik moet aangeven op welke partitie ik windows wil hebben krijg ik de melding dat er geen aperaten zijn gevonden om windows op te installeren.

nou weet ik dat het een algemeen probleeem is bij nforce4 moederborden maar weet iemand een oplossing?

ik heb de nvraid drivers gedaan en de silicon drivers.. ze werken allebei niet want nadat ie de drivers geinstalleerd heeft krijg ik nog steeds hetzelfde resultaat.
Ik heb al een tijdje op Vista gedraaid, en ik vind t opzich best goed, maar ik blijf liever nog even bij XP. Het probleem starks gaat wel zijn dat wanneer ik eindelijk mn nieuwe PC heb dat ik wel verplicht word om naar Vista te gaan, in verband met de DX10 games!
aangezien de vele vragen over Vista, en omdat de mac en linux topics ook sticky zijn, dan deze ook maar. In overleg met Donenzone ;) \:).

Welke vista is sneller ? Want je kunt meerdere versies instaleren vanaf de DVD (om te testen) zonder cd-key, ik draai nu ultimate, maar vind nadat windows eenmaal is gestart dat ie tussentijds heel veel aan het laden is, terwijl ie eigenlijk "niks te doen heeft".

Is de home basic versie bijvoorbeeld sneller omdat daar minder funties in zitten ?
UMAGE.NL - Een Afbeeldingen uploadsite in aanbouw. Suggesties zijn welkom in per PM.
ik heb ultimate, en ik had me laten wijsmaken van; Pak Ultimate!! Voor te gamen, niet dus /:) en deze pakt dan ook nog eens meer geheugen in.Liever home Premuim^^ :D

Hierboven, neem Home Premuim, ik denk dat dat de standaard is met de nodige functies :o
E6600 2.40Ghz @3.42Ghz @1.34v Stressed!, ASUS 8800GTS320 (660/975) 3GB Kingston/Corsair PC5300(CL4 -> CL5 @380mhz|Stable@400mhz), ASUS P5B Dlx- Wifi ap, LCPower 550w, Creative X-fi Xtreme Gamers
Aprilia*
Home premium is dus de "beste" versie ?
UMAGE.NL - Een Afbeeldingen uploadsite in aanbouw. Suggesties zijn welkom in per PM.
Heb hem ook ook aan het werk gekregen maar als ik bv battlefield 2 wil doen dan krijg ik allemaal strepen enzo.. (dit had ik ook bij xp maar dat ging weg toen ik een nieuwe driver had gedownload) moet ik wachten op nieuwe drivers voor vista of is het anders op te lossen? (gebruik nl SLI)

ook zag ik bij windows update een nederleands laguage pack staan voor windows.. zou ik die zonder problemen kunnen installeren? (ik draai nu windows vista ultimate UK en die zou ik dan naar nederlands willen)

quote:

LaZeR schreef op 10 mei 2007 @ 23:22:
ik heb ultimate, en ik had me laten wijsmaken van; Pak Ultimate!! Voor te gamen, niet dus /:) en deze pakt dan ook nog eens meer geheugen in.Liever home Premuim^^ :D

Hierboven, neem Home Premuim, ik denk dat dat de standaard is met de nodige functies :o

Het is niet Dé beste. Want ieder zijn ding.

Maar ik denk dat het wel beter is dan Basic en ultimate.

Basic= geen aero, dus dat valt al af.
Ultimate= verschilt niet zo veel met home premium, alleen met meer ''extra'' software, en verschillende languages (ik dacht dat dat bij home premium niet het geval is).

Ik zou voor home premium kiezen aangezien dat extra software toch bull is en omdat je die andere talen niet gebruikt.
leukzegeenchip wijzigde dit bericht op 17-05-2007 16:36 (11%)
Ff ander onderwerp:

Ik heb zo een vista upgrade versie ontvangen via die couponactie een tijdje geleden.Ik neem aan dat dit een OEM is..
Kan ik in deze situatie:
-Vista herinstalleren als ik hardwarewijzigingen doe( moederbord dan)
-Vista installeren op een nieuwe pc als ik die koop in de toekomst (of als mijn huidige stuk gaat)

Ik heb op dit moment XP in dualboot met Vista, dus eigenlijk vraag ik me hetzelfde af: kan het vorige ook met XP Home OEM?

hey,

windows vista, gebruikt dat interface 2D of 3D low performance? (nodig ivm met Rivatuner)

quote:

:
Windows Vista Ultimate
Voor: de ultieme Windows Vista'er
Vergelijkbaar met: geen enkele XP-versie
Upgraden mogelijk vanaf: XP Pro, Home, Media Center en Tablet
Prijs: 549 euro custom - 369 euro upgrade - 180 euro OEM
Omschrijving: uitgebreidste editie van Windows Vista. Hierbij krijg je o.a. Windows ShadowCopy, Windows Ultimate Extras, Bitlocker Drive Encryption, speciaal gametweaking programma en uitgebreide netwerkfuncties
wat houd dit in? en waar vind ik dit?
LaZeR wijzigde dit bericht op 19-05-2007 04:23 (79%)
E6600 2.40Ghz @3.42Ghz @1.34v Stressed!, ASUS 8800GTS320 (660/975) 3GB Kingston/Corsair PC5300(CL4 -> CL5 @380mhz|Stable@400mhz), ASUS P5B Dlx- Wifi ap, LCPower 550w, Creative X-fi Xtreme Gamers
Aprilia*
Microsoft Windows Vista Enterprise, 32-bit, Disk Kit,

Wat houd de Disk Kit precies in.
Weet iemand dit. de kosten hiervan zijn namelijk ontzettend laag.
Chieftec dragon midi tower met 660watt Zalman voeding, P6N SLI Platinum, Core™ 2 Duo E8200, ATi HD3870 ,Kingston ValueRAM 3 GB DDR2-800 (Kit 2x 1Gb 2x 512 Mb), 2x Dvd-Rw, Dvd player, Floppy drive,Os: Windows Vista Home Premium 32Bit.

Lijkt mij de oem versie..
Bedrog is van nature je vijand.. of toch?
Dan is deze wel spotgoedkoop.
Je koopt de versie namelijk al voor 40,-
Chieftec dragon midi tower met 660watt Zalman voeding, P6N SLI Platinum, Core™ 2 Duo E8200, ATi HD3870 ,Kingston ValueRAM 3 GB DDR2-800 (Kit 2x 1Gb 2x 512 Mb), 2x Dvd-Rw, Dvd player, Floppy drive,Os: Windows Vista Home Premium 32Bit.

Hey, is Windows Defender handig ofzo? anders zet ik het uit. het draait nu onder starten en ik wil zo weinig mogelijk..aanlaten of niet?

en wat doet ie zo? want er staat last scant : *******
dus ik neem aan CPU/mem Usage?
Aprilia*

quote:

magier76_nl schreef op 26 mei 2007 @ 05:02:
Dan is deze wel spotgoedkoop.
Je koopt de versie namelijk al voor 40,-
Diskkit is niet oem. De diskkit is de disk met de installatie erop, maar voor de rest niks, geen license-key niks.
http://respawning-ranters.net
heb windows vista erop gegooit, dual boot met XP. maar als ik BF 2 of ieder ander spel opstart zegt die "Er is een fout opgetreden in de applicatie BF2.exe" enig idee hoe dat zou kunnen? bvd :)

Edit: specs:

Processor: AMD 64 3200+
Videokaart: ATI Radeon X700 Pro
Geheugen: 1 GB nog wat ;p
Hardeschijf: 120 GB nog wat..
Shorty003 wijzigde dit bericht op 27-05-2007 11:04 (35%)
rUn as admin al geprobeert?

Ik heb net Windows Vista Ultimate geinstaleerd op m'n media center.
Ik had een codecpakje geďnstaleerd, bsplayer.
Nu wou ik het media center geval gebruiken en het eerste wat ik al te horen kreeg was dat er geen codecs waren geďnstaleerd.
Hetzelfde speelt uiteraard perfect met BSplayer.

Voordat WVU (=WinVistaUltimate) erop stond, stond er WinXP Pro op. Via m'n draadloze verbinding keek ik dan filmpjes die op m'n andere pc stonden. Dit ging vrij vlot.
Nu opeens met WVU schokken mijn filmpjes van tijd tot tijd.

ook probeer ik m'n mediaCentre (met Vista dus) via een remoteControle progje vanop afstand te besturen. Dit lukt dus niet omdat Vista elke connectie weigerd.
Ik heb dit al geprobeerd met RealVNC, Ultr@VNC en RADmin (die ondersteund officiel Vista), alle 3 werkte niet.

Ook probeer ik nu al heel de tijd het Nederlandse language pack te instaleren maar dit mislukt altijd.
Reden is onbekend en als ik op de help-knop duw krijg ik:: "Dit topic bestaat niet" (in het Engels dan wel :P)

Voorlopig kan Vista me nog steeds niet overtuigen...
elBartoDR wijzigde dit bericht op 28-05-2007 13:14 (31%)
Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.
-Mijn specs-/-nLite'n your OS-

quote:

pc-noob schreef op 27 mei 2007 @ 11:04:
rUn as admin al geprobeert?
kheb nu het volgende probleem: dual boot is weg aangezien ik vandaag format heb gedaan, ik heb al repair geprobeerd met de DVD maar doet ook niks xD

quote:

ook probeer ik m'n mediaCentre (met Vista dus) via een remoteControle progje vanop afstand te besturen. Dit lukt dus niet omdat Vista elke connectie weigerd.
Ik heb dit al geprobeerd met RealVNC, Ultr@VNC en RADmin (die ondersteund officiel Vista), alle 3 werkte niet.
Heb je de firewall in Vista wel nagekeken of die de verbindingen toelaat/uitgezet?
Keep on moving on a fast train
Offcourse, die firewall is het eerste wat ik uitzet dus die zal me niet storen.
Het blijkt trouwens een algemeen probleem te zijn.

Nieuw persoonlijk record voor mij btw: Gisteren Vista Ultimate geinstaleerd, ik kan nu al terug gaan herinstaleren. Hij wilt niet meer inloggen (zowel gewone modus als veilige modus, etc)
Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

quote:

elBartoDR schreef op 28 mei 2007 @ 16:56:
Offcourse, die firewall is het eerste wat ik uitzet dus die zal me niet storen.
Het blijkt trouwens een algemeen probleem te zijn.

Nieuw persoonlijk record voor mij btw: Gisteren Vista Ultimate geinstaleerd, ik kan nu al terug gaan herinstaleren. Hij wilt niet meer inloggen (zowel gewone modus als veilige modus, etc)
Da is toch teken da ge echt iets verkeer doet zu:p zo een probleem hebk nog nooit gehad ..

De performance-index-rating-ding heeft er ook al geen goesting in...
En dat heb ik dus juist nodig om iets opgestart te krijgen.
Lekker handig...
Zal em nog wel eens terug herwerken en formateren zodat em wel terug wilt.

Vrij instabiel ook. Op die 2 dagen tijd al 2 keer een explorer.exe crash gehad.
Als ik dan iets aan het kopieren ben en ik druk op cancel dan moet ik een half uur wachten eer dat die dat effectief doet (als em niet crashed).
Ik blijf erbij der is maar 1 goed os van MS en da's Windows2000.
elBartoDR wijzigde dit bericht op 28-05-2007 18:44 (42%)
even terug naar het begin van dit topic:
de installatie van Vista Home Basic ging toch echt 15 minuten sneller dan de installatie van XP Professional bij mij. Ook omdat bij XP Professional je eerst moet formateren, dit ben ik bij Vista niet tegen gekomen.

Even om de oorzaak hiervan aan het licht te brengen, hier mijn configuratie:
Mobo: Asus P4S800
Socket: ?
CPU: Intel 2.66Ghz (2669Mhz clock)
Geheugen: 2x 512MB Kingston DDR
Graka: ASUS ATI RADEON 9250 (GPU: 240Mhz, 128MB)
HD: Western Digital 74,5Gb

wat wel jammer is, is dat er op asus.com nog geen sound driver voor mijn mobo is die ook nog ondersteund word door Vista. verder bevalt 't me best.

m'n hd zit nu wel aardig vol:
NTFS Partitie Win XP Pro: 47,5Gb totaal en 17,5Gb over
Partitie Win Vista Home Basic: 27,5Gb totaal en 23,5Gb over

hij is hierdoor nogal traag geworden.....
Asus P7P55D Pro, Intel Core i5 750, Coolermaster V8, 2x2GB DDR3-1333 OCZ Gold, Gigabyte GTX460 OC 1GB, NZXT Tempest Evo, Coolermaster Realpower M620, 1x 500GB Samsung: Windows 7 Professional x64, 1x 1TB Samsung: Data

© 2002 - 2010 Techzine ® | Algemene Voorwaarden | Disclaimer | Adverteren RSS

Nieuws artikelen

Actieve Reacties