Author
http://www.techzine.nl/f/g/38338phpdHXm79.png
http://img368.imageshack.us/img368/3001/inleiding5kn.jpg
Welkom in het Ogame topic
Ogame is een online, text-based, strategie spel. Bouw zo goed en snel mogelijk een koninkrijk op, val andere koninkrijken aan, en breidt je macht uit. Onderdruk mensen en help bevriende spelers. Alles is mogelijk in Ogame.

Links
Ogame.org (Engelse Ogame)
Ogame.nl (Nederlandse Ogame)
Ogame.nl Forum (Nederlandse forum)
http://img526.imageshack.us/img526/2585/spel6ud.jpg
Uitleg
In Ogame kan je met grondstoffen dingen kopen zoals nieuwe gebouwen, schepen en verdediging. In alles is een breed aanbod: van kleine lasers tot gigantische kanonnen, van kleine verkenningsschepen tot enorme militaire schepen. Grondstoffen vergaar je met je mijnen, of door andere spelers aan te vallen.

Starten met Ogame
In het begin kan alles wat saai overkomen, het kleinste militaire schip heb je pas na ongeveer 2 dagen intensief Ogamen. Hoe langer je het speelt, hoe leuker het wordt.

In het begin start je met 500 Metaal, en 500 Kristal.
Metaal: Grondstof wat vaak in gebouwen, schepen en verdediging zit in grote mate
Kristal: Komt in hetzelfde voor, maar een stuk minder. Kristal heb je ook vaak nodig voor onderzoeken (die nodig zijn voor moderne troepen)
Deuterium: De brandstof voor je schepen en veel nodig in onderzoeken voor modernere troepen

Onderzoeken komen later, in het begin zijn vooral metaal en kristal belangrijk, en dan met name metaal. Met een nieuw account maak je eerst een energie centrale, die energie opwekt voor de mijnen die je daarna bouwt. In het begin is metaal belangrijker, de metaalmijn moet in het begin dus de meeste aandacht krijgen! Als je eenmaal zelf grondstoffen produceert kan je ook andere dingen gaan bouwen, zie het menuknopje 'Technologie' wat je nodig hebt om iets te kunnen bouwen.
http://img475.imageshack.us/img475/4089/tips5ru.jpg
  • Loop in het begin niet te hard van stapel. Niet meteen dromen over mooie, sterke schepen. Dit zal nog even duren! Begin gewoon met je mijnen te upgraden
  • Zoek een alliantie, die er uitziet alsof hij wat te bieden heeft. Dus het liefst een alliantie van ongeveer 15 spelers. Blijf wel realistisch, top 50 allianties zullen je nooit aannemen
  • Vraag gerust de dingen die je niet snapt in dit topic. In ieder geval ik sta klaar om hulp te bieden. Ogame is nou eenmaal onbegrijpbaar in het begin :p
  • http://img461.imageshack.us/img461/5248/termen2mj.jpg
  • Raiden: Het beroven van iemands planeet
  • Farm: Planeet met veel grondstoffen, en weinig verdediging. Zorg dat jij niet zo iemand wordt, dan wordt je het slachtoffer van vele aanvallen!
  • GO/Game Operator: De moderator(s) van een universum
  • Fleetsaven: Je vloot (mét grondstoffen) wegsturen om te verkomen dat hij bij een aanval van een sterkere aanvaller vernietigd wordt
  • Alliantie: Groep mensen die samenwerken
  • NAP: No Agression Pact: vredesakkoord
  • http://img414.imageshack.us/img414/3516/hulp5uc.jpg
    Hieronder is een lijstje van spelers die je in geval van nood, of als je begint met Ogame, willen helpen of grondstoffen sturen.

Wil jij ook in dit lijstje? PM mij (erasmus) dan even.

Hulp kan je verwachten van ...
    erasmus (ingame: erasmus / Uni 2+4+6+8 / TZ)

Deze spelers kan je op TechZine of op Ogame een PM sturen (achter hun naam staat hun voorkeur: TZ of OG)
    http://img336.imageshack.us/img336/4207/plezier0sv.jpg

Copyright Erasmus - voor kopiëren e.d. even toestemming vragen in een PM

Typfouten, spellingsfouten of ben ik iets vergeten? PM me! (erasmus)

Hierbij het nieuwe Ogame topic, in overleg met sejoerdo :). Het oude topic kan dicht :).
    na nummer 8 komt toch nummer 9 lijkt me? Dat zullen we dus maar even fixen...

Mooie TS erasmus, heb je echt je best gedaan :D
    Kan jij mischien paar dagen van te voren melden als uni9 online gaat? Ga ik het ook weer eens proberen :D

quote:

sejoerdo schreef op 03 juni 2006 @ 00:13:
    Mooie TS erasmus, heb je echt je best gedaan :D
    Thanks ;).

quote:

Kan jij mischien paar dagen van te voren melden als uni9 online gaat? Ga ik het ook weer eens proberen :D

Meestal check ik het nieuws op Ogame niet heel actief, waar dus de nieuwe universums worden aangekondigd. Wel kan ik het zeggen als er een nieuw universum van start gaat :).

Overigens is Universum 8 ook nog heel nieuw hoor :). Met 424 punten sta je al in de Top 1500, nog kansen genoeg dus ;).
    Ik wordt nu constant bespioneerd en aangevallen op Uni 6.
    Telkens door leden van de O.E.Wing ofzoiets..
    Een van hun leden met de planeetnaam brian2 heeft me 2 maal aangevallen, maar beide keren heb ik hem helemaal aan gort geschoten.
    Ik zou het erg fijn vinden als iemand me kan helpen met de planeet van deze gast om zeep te helpen, zijn co-ordinaten zijn 3:326:10 :P

Bedankt.
    Intel E8600 @ 4,00 - 4Gb Kingston HyperX - Sapphire Radeon HD4850 Toxic - 500Gb Maxtor 32Mb Cache
    Moet ik vanaf het begin de 3 soorten grondstoffen proberen te krijgen dmv:
    Metaal Mijn
    Kristal Mijn en
    Deuterium fabriek

en heb ik het zonne energie ding ook nodig?
    Festivals 2006! Allen daarheen!

quote:

demichiel schreef op 03 juni 2006 @ 19:42:
    Metaal Mijn
    Kristal Mijn en
    Deuterium fabriek
    Ja. En hoe hoger je deze mijnen/fabrieken hebt, hoe meer ze zullen produceren.

quote:

Tuurlijk, anders heb je geen energie.. Ik heb vaak zat te weinig energie gehad, en ik heb eigenlijk geen idee wat er niet door zou gaan werken ofzo, alles werkte nog gewoon, ook mijn verdediging :? Maargoed, ik heb nu weer voldoende..
    Intel E8600 @ 4,00 - 4Gb Kingston HyperX - Sapphire Radeon HD4850 Toxic - 500Gb Maxtor 32Mb Cache
    Deuterum heb je niet zoveel nodig. Die heb ik maar niveau 15 en ik heb 500k teveel...
    Specs: E8400 | Sapphire HD4870 1Gb | Gigabyte GA-EX38-DQ6 | 4Gb OCZ Platinum OCZ2T800C44GK | Antec Performance One P182 | Cooler Master Real Power M520 | Scythe Mugen | 2x WD Raptor 16Mb cache 74GB in raid0 |Seagate 400Gb + WD 500Gb storage

quote:

rawbone schreef op 03 juni 2006 @ 19:28:
    Ik wordt nu constant bespioneerd en aangevallen op Uni 6.
    Telkens door leden van de O.E.Wing ofzoiets..
    Een van hun leden met de planeetnaam brian2 heeft me 2 maal aangevallen, maar beide keren heb ik hem helemaal aan gort geschoten.
    Ik zou het erg fijn vinden als iemand me kan helpen met de planeet van deze gast om zeep te helpen, zijn co-ordinaten zijn 3:326:10 :P

Bedankt.
    Ik zal zo eens voor je kijken :).

quote:

demichiel schreef op 03 juni 2006 @ 19:42:
    Metaal Mijn
    Kristal Mijn en
    Deuterium fabriek

Jup. In het begin is metaal het belangrijkst, daarna kristal, en pas een stuk later heb je deuterium nodig.

quote:

Tuurlijk, anders heb je geen energie.. Ik heb vaak zat te weinig energie gehad, en ik heb eigenlijk geen idee wat er niet door zou gaan werken ofzo, alles werkte nog gewoon, ook mijn verdediging :? Maargoed, ik heb nu weer voldoende..
    Zonder energie werken je mijnen niet, of maar gebrekkig. Rechtsboven zie je bijv. staan 63/128. 63 is hoeveel energie je overhebt, 128 hoeveel je opwekt. Als er een getal in de min staat op de plek van 63, heb je meer energie nodig.
    Erasmus nog bedankt, voor de resources in uni2 man :)
    Kun je in uni6 toevallig 110k kristal missen?
    K heb dat nodig voor mn hyperruimte motor lvl4 :P
    Slagscheepjes = sweet revenge :9
    Blaat
    Rawbone, 3:326:10 wordt binnenkort vernietigd.
    AcidPhoenix, 75k kristal is onderweg.
    Tnx man, de rest heb ik van mn alliance gehad :)
    Blaat
    Ik snap het nu allemaal denk ik :)
    je kan me vinden in Uni8 met als naam "demichiel" :)
    Festivals 2006! Allen daarheen!
    Heb nog wel 2 accounts waar ik niks mee doe.. 1tje @ uni2 en 1tje @ uni5 in uni 2 heb ik iets van 6 planeten en in uni5 2 planeten.. PM me maar want ik doe er niks mee.. (score rond de 6000 ofzo)
    In universum 4 mag ik een account met rond de 40K punten weggeven. Geef er een reden bij waarom je hem wilt :).

Hij wordt opgeleverd met een kleine aanvalsvloot en kleine verdediging, geen grondstoffen maar wel fabrieken die op volle krachten varen.

Specificaties (bij oplevering):
    Gebruikersnaam:WIE O WIE (veranderbaar)
    Score:39724 (rang 904 van 6255)
    Grondstoffen:Geen
    Planeten:9
    Manen:2 (inclusief inhoud)
    AlliantieNee

Wie heeft interesse?

Ik heb even een mooie promotietekst gemaakt :P.
    Ik wil hem wel :)
    Was vroeger zeer actief op Ogame ( +60K punten in Uni 1 :D )
    Maar ben gestopt wegens tijdgebrek :$
    Kwil wel nog eens proberen , als ik niet meer kan of wil kan ik het account doorgeven aan iemand hier op TZ, wat vind je er van? :)
    We're Malinwa, We're Wonderful, We're Going Crazy Afther Every F*cking Goal, We're Gonna Win, We're Gonna Sing... Supporting Malinwa Is Everything

quote:

yannickvdb schreef op 07 juni 2006 @ 17:31:
    Ik wil hem wel :)
    Was vroeger zeer actief op Ogame ( +60K punten in Uni 1 :D )
    Maar ben gestopt wegens tijdgebrek :$
    Kwil wel nog eens proberen , als ik niet meer kan of wil kan ik het account doorgeven aan iemand hier op TZ, wat vind je er van? :)
    Gegevens verzend ik nu in PM.
    Ik ben gekapt, stuur maar een pm als je me acount in U2 wilt 55k punten ofzo...
    Specs: E8400 | Sapphire HD4870 1Gb | Gigabyte GA-EX38-DQ6 | 4Gb OCZ Platinum OCZ2T800C44GK | Antec Performance One P182 | Cooler Master Real Power M520 | Scythe Mugen | 2x WD Raptor 16Mb cache 74GB in raid0 |Seagate 400Gb + WD 500Gb storage

quote:

Bigbolboo2 schreef op 07 juni 2006 @ 17:47:
    Ik ben gekapt, stuur maar een pm als je me acount in U2 wilt 55k punten ofzo...

Bigbolboo2, zou je al je grondstoffen naar mij kunnen sturen? (A)

2:448:9
    In Universum 8 zit ik in de nummer 3 alliantie! :D Ik ben er sinds gister ook leider :). Echt cool :p. We hebben alleen wel oorlog met de nummer 1 :(.
    Heey :D ik speel ook terug op uni 8 :P
    Ben wel nog maar 1 dagje bezig dus .. heb nu 11 punten ! ... :9 ...
    We're Malinwa, We're Wonderful, We're Going Crazy Afther Every F*cking Goal, We're Gonna Win, We're Gonna Sing... Supporting Malinwa Is Everything
    ik ben nu allemaal verdediging aan het bouwen, maar waar kan ik het overzicht zien van wat ik nu in totaal heb ? :)
    CM Storm Sniper * Core i7 860 * MSI P55-GD65 * OCZ Platinum 4Gb * 2x Sapphire HD4890 * 2x OCZ Vertex 60Gb SSD * CM RealPower 850 * Acer H233H

quote:

yannickvdb schreef op 14 juni 2006 @ 12:45:
    Heey :D ik speel ook terug op uni 8 :P
    Ben wel nog maar 1 dagje bezig dus .. heb nu 11 punten ! ... :9 ...
    In een dag 11 punten is echt niet slecht hoor :). Als je problemen hebt kan je me altijd ingame een bericht sturen :). In Ogame heet ik ook gewoon erasmus.

quote:

gamemaster schreef op 15 juni 2006 @ 22:40:
    ik ben nu allemaal verdediging aan het bouwen, maar waar kan ik het overzicht zien van wat ik nu in totaal heb ? :)
    Gewoon bij verdediging. Niet zo heel handig, maar dat is de enige manier. Als je commander hebt kan je het onder het kopje koninkrijk zien, dat is wel een behoorlijk goed overzicht.
    omfg ik ben dom :P

ik dacht dat dat beschikbaar betekende hoeveel ik er nog kon bouwen... maar dat is natuurlijk hoeveel er beschikbaar zijn om te verdedigen... :P
    CM Storm Sniper * Core i7 860 * MSI P55-GD65 * OCZ Platinum 4Gb * 2x Sapphire HD4890 * 2x OCZ Vertex 60Gb SSD * CM RealPower 850 * Acer H233H

© 2002 - 2010 Techzine ® | Algemene Voorwaarden | Disclaimer | Adverteren RSS

Nieuws artikelen

Actieve Reacties