- 26 maart 2005
- 160 Reacties
- 659 Berichten
- Rapporteer bericht
Ik ben van plan om m`n huidige systeempje wat te gaan upgraden.
Met het ook op de lanparty die ik in november heb wilik toch een beetje leuk mee gaan doen.
Alleen nou ben ik niet van plan om meteen een cd2 cpu en een 8800gtx gpu aan te schaffen.
Simpel weg omdat ik steets minder aan het gamen ben en m`n geld wel beter kan besteden.
Nu blijf ik dus bij mijn huidige moederbord en dat is de Asus A8V-MX.
Wat ik wil upgraden is het volgende:
CPU
GPU
RAM
Eerst de CPU, ik heb socket 939.
Nou ben ik even wezen rondkijken en vondt de 4200+. Is dit de snelste?
En ik zag ook enkele opteron cpu`s staan, deze zijn een stuk duurder dan de "gewone" cpu`s. Wat is het verschil en is het het extra geld echt waard?
Nogmaals ik blijf bij m`n huidige mobo.
Dan mijn gpu. Ik zit nu met een 6600GT. Leuke kaart maar net niet goed genoeg meer voor mij.
Mijn vraag dus. Wat is de snelste AGP kaart op[ dit moment?
ATI/Nvidia maakt me niks uit, heb met bijde goede ervaringen.
Wat ik tegen kwam was de 7950 van Nvidia en de X1950 van ATI. Wat is nou sneller/beter? Let wel, ik speel op een 17" tft scherm dus niet op super hoge reolutie`s.
En dan mijn ram.
Ik heb op dit moment 1gb aan ram. En dan ook nog eens 2 verschillende soorten van kingston zo uit mijn hoofd. Niet echt optimaal dus.
Dit wil ik verhogen naar 2gb + dualchannel. Als ik in het boekje van mijn moederbord kijk kan die een max snelheid van 533Mhz aan. (weet het niet zeker:))
Ik heb dus weer ff gekeken en kwam dit tegen : http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIE88
Is het wat? Zijn er tips op of aanmerkingen?
Qua overclocken doe ik niet zo heel veel. Ik heb op dit moment mijn CPU en GPU geclockt. Geheugen ben ik niet aan begonnen omdat ik daar niet zo veel van snap
Denk ook niet dat ik dat zal gaan doen dus daar hoef ik met mijn keuze weinig rekening mee te houden.
dus dat was mijn verhaal. Roept u maar
P.s. Het liefst haal ik alles bij alternate vandaan. Heb ik gewoon goede ervaringen mee.
Maar mocht je een suggestie hebben voor een andere Webwinkel hoor ik het graag.