Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Complete Systemen » [NS] Game PC, compeet systeem, goede aankoop?

Hardware - Complete Systemen

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [NS] Game PC, compeet systeem, goede aankoop?

Tags: gamen, Prijs/Kwaliteit, Intel i7

offlinesteynieboy Geplaatst op maandag 20 februari 2012 14:26 1

Kijk eens naar die opstelling, en naar de instellingen.
Niet alles staat op maximum, ze hebben iets betere specificaties in die test-pc, en halen nog 30fps.

Lijkt mij dus dat je teveel verwacht van je systeem.

Sla me niet dood als ik verkeerd ben, ik zoek zeker nog verder. :)
offlineFastFred Geplaatst op maandag 20 februari 2012 17:34 1
ik draai gta 4 anders gewoon op bijna het hoogst hoor. Ik heb het nooit gemeten, maar volgens mij rond de 25/30fps en dat is toch redelijk vloeiend voor mij

Ik ben nu op m'n werk maar zal vanavond ff zien wat m'n settings zijn. Je moet gta trouwens wel volledig ge update hebben anders loopt ie inderdaad ruk. En je moet clip capture ofzo uit zetten in het 'Game' menu, dat scheelt heel erg veel in fps
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 20-02-2012 om 17:36
offlineTheRiddick Geplaatst op maandag 20 februari 2012 18:19 1
Ik ben momenteel in Groningen, zal wanneer ik bij het ouderlijk nest ben GTA eens updaten inderdaad en die clip capture proberen, Steynieboy, kan je me die link mailen via techzine, zie namelijk niks. Bij voorbaat dank!
offlineFastFred Geplaatst op maandag 20 februari 2012 23:28 1
Ok, hier zijn mijn settings (let op: legale GTA 4 met alle updates en patches!)

Alles dat op High staat kan nog op Very High en Texture Filter Quality kan volgens mij nog naar Anisotropic x16 maar dan komt m'n CPU wat kracht tekort en gaat de game stotteren

Videomode: 1680x1050 60Hz (native resolutie voor mijn 19" scherm)
Aspect Ratio: Auto (16:9 volgens mij)
Texture Quality: High
Reflection Resolution: High
Water Quality: High
Shadow Quality: High
Night Shadows: High
Texture Filter Quality: Anisotrophic x8
View Distance: 100%
Detail Distance: 100%
Vehicle Density: 100% ( < hoeveelheid verkeer op de wegen, erg CPU intensief)
Definition: On
Vsync: On

EDIT: met deze settings hou ik bij Resource Usage nog 4MB over van de 986MB :P

Onder het menu 'Game' moet je Clip Capture op 'Off' zetten, geen idee wat het doet, maar dat geeft een boost van 5 tot 10 fps bij mij

FPS:

54fps tot 61fps in de buitenwijken
45fps in Middle Park
29 tot 35fps op Times Square en andere drukke grote gebieden

EDIT: jouw CPU is flink sneller dan de mijne en je hebt de GTX560Ti, die volgens benchmarks ongeveer 15% sneller moet zijn dan mijn normale GTX560. Afhankelijk van je beeldscherm en de resolutie waar jij op speelt zul je toch wel wat hogere settings dan dit kunnen draaien
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 20-02-2012 om 23:33
offlineTheRiddick Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 12:38 1
FastFred, wederom bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga het vanavond nogmaals proberen, ik zal eerst het spel in zijn geheel updaten. Ik laat het jullie weten of het dan beter draait.

Groeten!

Plaats een gastreactie

Informatie

LET OP: De moderators van Techzine modereren erg streng op gastreacties.
Reageer je vaker op Techzine, overweeg dan om gratis lid te worden en jezelf te registreren!

TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup ul ol quote split url url me table image video
Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
captcha
Verzenden:

Je bent hier: Techzine » Forum » Complete Systemen » [NS] Game PC, compeet systeem, goede aankoop?