Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Complete Systemen » [NS] Laptop Multimedia [?400-500]

Hardware - Complete Systemen

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [NS] Laptop Multimedia [?400-500]

Tags: AMD, Intel, ATi, nVidia, laptop, MSI, MyCom, studie, i5, Windows 7, i3, azerty, alternate, epic meal time

offlinePau_lo Geplaatst op zondag 14 augustus 2011 14:27 1
Hey Techziners,

Ik ga komend jaar studeren en ben op zoek naar een laptop voor mijn studie.
Belangrijke eisen zijn onder andere:

• Lange batterijduur.
  • Redelijke processor (i3/i5) en 4GB geheugen.
  • 13"-15.6"
  • Het liefst een betrouwbaar merk Asus/MSI/Sony/Acer?
  • Windows 7

Het liefst bestel ik mijn laptop online via bijvoorbeeld Azerty/Alternate/MyCom, daar waar het de goedkoopste optie is.

Zelf had ik onder andere deze in gedachte. Wat vinden jullie van deze laptop en hebben jullie eventueel betere/goedkopere opties?

Alvast bedankt :b
offlineMizgala28 Geplaatst op zondag 14 augustus 2011 15:14 1

Quote:

Op 14-8-2011 14:27 schreef Pau_lo:
Hey Techziners,

Ik ga komend jaar studeren en ben op zoek naar een laptop voor mijn studie.
Belangrijke eisen zijn onder andere:

• Lange batterijduur.
  • Redelijke processor (i3/i5) en 4GB geheugen.
  • 13"-15.6"
  • Het liefst een betrouwbaar merk Asus/MSI/Sony/Acer?
  • Windows 7

Het liefst bestel ik mijn laptop online via bijvoorbeeld Azerty/Alternate/MyCom, daar waar het de goedkoopste optie is.

Zelf had ik onder andere deze in gedachte. Wat vinden jullie van deze laptop en hebben jullie eventueel betere/goedkopere opties?

Alvast bedankt :b

Dan kun je stellen dat je meteen de beste al te pakken hebt, je kan eventueel eentje met i5 nemen maar dan wel met slechtere grafische kaart en met maar 2gb ram.

Acer moet je niet vertrouwen, de rest wel overigens heb ik gehoord dat deze asus binnenkort uit de handel gaat omdat hij te goed is voor zijn prijs dus als ik jouw was zou ik maar opschieten
offlineEldariel Geplaatst op zondag 14 augustus 2011 18:26 1
Je zou ook nog die i5 kunnen nemen en dan zelf 2GB bijprikken. RAm is tegenwoordig spotgoedkoop dus dat moet geen probleem zijn. Heb je inderdaad wel een iets slechtere grafische kaart, maar voor school is dat geen issue.
offlinePau_lo Geplaatst op maandag 15 augustus 2011 12:37 1
Is het verschil tussen i3/i5 bij gewoon gebruik echt merkbaar? Anders is dat wel een optie want ik wil wel graag gewoon vlot werken.
offlineEldariel Geplaatst op maandag 15 augustus 2011 15:15 1
Bij Office/muziek luisteren enz niet naar mijn mening, maar bij wat meer geadvanceerde taken zoals Photoshop (renderen enz) merk je het vershil zeker.
onlineFastFred Geplaatst op maandag 15 augustus 2011 23:46 1
Core i3 is niet meer dan een wat vernieuwde Core 2 Duo, met wat nieuwe speeltjes. Core i5 is eigenlijk een Core i3, met nog wat meer snufjes, en heeft Turbo Boost. De mobiele Core i7's hebben volgens mij geen Turboboost, maar dan wel weer Hyper Threading

TurboBoost = auto overclock van de processor als dat nodig is
Hyper Threading = virtuele CPU core's, dus heb je een mobiele Core i7 qaudcore (4 cores), dan heb je daar nog 4 HT cores bij, wat dus in theorie een octacore maakt
offlineMizgala28 Geplaatst op dinsdag 16 augustus 2011 18:10 1

Quote:

Op 15-8-2011 23:46 schreef FastFred:
Core i3 is niet meer dan een wat vernieuwde Core 2 Duo, met wat nieuwe speeltjes. Core i5 is eigenlijk een Core i3, met nog wat meer snufjes, en heeft Turbo Boost. De mobiele Core i7's hebben volgens mij geen Turboboost, maar dan wel weer Hyper Threading

TurboBoost = auto overclock van de processor als dat nodig is
Hyper Threading = virtuele CPU core's, dus heb je een mobiele Core i7 qaudcore (4 cores), dan heb je daar nog 4 HT cores bij, wat dus in theorie een octacore maakt

i7 heeft wel turbo, trouwens het enige merkbare ne grote verschil tussen i3 en i5 is turbo en meer (hangt af van het model) l3 cache.
offlinesteynieboy Geplaatst op dinsdag 16 augustus 2011 23:06 1

Quote:

Op 16-8-2011 18:10 schreef Mizgala28:
[...]

i7 heeft wel turbo, trouwens het enige merkbare ne grote verschil tussen i3 en i5 is turbo en meer (hangt af van het model) l3 cache.

Hij zegt specifiek mobiele i7's, deze hebben bij mijn weet inderdaad geen turbo.
offlineMizgala28 Geplaatst op dinsdag 16 augustus 2011 23:34 1

Quote:

Op 16-8-2011 23:06 schreef steynieboy:
[...]
Hij zegt specifiek mobiele i7's, deze hebben bij mijn weet inderdaad geen turbo.

wel, vaak zijn ze standard 1.7ghz en na turbo 2.9 bv.

met turbo, de standard versie heeft ook turbo, dat hebben alle i5 en i7 mobiele processors.

http://ark.intel.com/products/52237/Intel-Core-i7-2920XM-Processor-Extreme-Edition-(8M-Cache-2_50-GHz)
Mizgala28 heeft dit bericht gewijzigd op 16-08-2011 om 23:36
offlinePau_lo Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 22:33 1
Uiteindelijk een Asus K53E gekocht. i5 processor en 4GB geheugen. Blij mee, was een mooie actie bij de mediamarkt voor 450 euro. Bedankt voor de hulp.
offlineMizgala28 Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 22:43 1

Quote:

Op 26-8-2011 22:33 schreef Pau_lo:
Uiteindelijk een Asus K53E gekocht. i5 processor en 4GB geheugen. Blij mee, was een mooie actie bij de mediamarkt voor 450 euro. Bedankt voor de hulp.

Veel plezier met je aankoop, en meteen heb je ook een koopje te pakken.
offlinePau_lo Geplaatst op vrijdag 26 augustus 2011 22:50 1
Kwam aan de praat met een verkoper daar, hij zei dat ze de 300 in 3 dagen wel gingen halen. Was een gekkenhuis, stond gewoon een rij voor dat ding. Gaat om de Mediamarkt Eindhoven. Ze moesten om het half uur het schap bijvullen omdat dat ding weer op was.
onlineFastFred Geplaatst op zondag 28 augustus 2011 11:06 1

Quote:

Op 16-8-2011 23:34 schreef Mizgala28:
[...]

wel, vaak zijn ze standard 1.7ghz en na turbo 2.9 bv.

met turbo, de standard versie heeft ook turbo, dat hebben alle i5 en i7 mobiele processors.

http://ark.intel.com/products/52237/Intel-Core-i7-2920XM-Processor-Extreme-Edition-(8M-Cache-2_50-GHz)

Voor zover mij bekend hebben zowel mobiele als desktop Core i7 (Lynnfield familie in ieder geval) geen Turboboost, alleen Hyper Threading. De Core i5 heeft dan weer geen HT maar wel Turboboost.

Nogmaals, dit was met Lynnfield cpu's, hoe dit bij Sandy Bridge onderverdeelt is weet ik zo uit m'n hoofd niet, ik ga eerst ontbijten :)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Complete Systemen » [NS] Laptop Multimedia [?400-500]