Ik kom op het volgende systeem uit, samen gesteld bij Alternate.nl
Behuizing: Silverstone KL02B-W
€ 59,90
Voeding: Corsair CMPSU-500CXV2 500Watt
€ 51,90
Moederbord: Gigabyte GA-P67A-UD3P-B3
€ 154,90
Processor: Intel Core i5 2500k
€ 184,90
Geheugen: Corsair XMS3 8GB DDR3-1333
€ 49,90 (wtf, kost echt geen fuck meer de laatste tijd)
Videokaart: Gigabyte GV-N570OC-13i
€ 299,-
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 1000GB
€ 44,99
Corsair Force3 CSSD-F60GB3-BK 60GB
€ 99.90
Optisch: Samsung SH-S223C
€ 19,49
Totaalprijs komt na de edit
Zo dan, scheelt niet veel, totaal prijsje van
€ 964,88
Ga je heel wat jaartjes plezier van hebben denk ik zo!
Toelichting waar nodig
Mooie strakke behuizing die niet al te veel kost
Voeding van een fatsoenlijk A-merk (Recom is ook een degelijk merk hoor) met voldoende vermogen om dit systeem van sap te voorzien
Moederbordje gekozen omdat het een heel strak bord is, het oog wil ook wat natuurlijk en het viel binnen het budget.
Processor is rete snel, weinig uitleg nodig denk ik, zie de benchmarks. Mocht je over een tijdje toch te kort komen aan deze processor, kun je eens beginnen met overclocken, daar zul je dan wel een alternatieve koeler voor moeten kopen voor op de processor.
DDR3 kost de laatste tijd geen drol meer blijkbaar, je had eerst een Vengeance setje uitgezocht, maar dat lijkt me vrij overbodig, ik maak uit je andere topic op dat je net van de basisschool komt, knap figuur als je binnen nu en een jaar met overclocken begint, een wat simpeler setje genomen dat als het moet alsnog flink de benen kan strekken
Videokaartje van Gigabyte, de GTX570 in dit geval, heb Gigabyte genomen omdat ik zelf een GTX460 heb van hun, met zo goed als de zelfde koeler, en kan je zeggen dat die gruwelijk stil is
Hardeschijf van Samsung, uit de F3 serie, retesnel, heb er zelf ook eentje als data schijf. Een van de snelste hardeschijven op dit moment. SSD erbij om daar Windows op te zetten. SSD staat voor Solid State Drive, houd in dat er geen bewegende, mechanische onderdelen in zitten, wat ze rete snel maakt. Windows kan met een SSD binnen 20 seconden opgestart zijn.
DVD speler die z'n werk doet, weinig op aan te merken, of je moet er een percee een blu-ray speler bij willen hebben.
Evt. even checken hoeveel ventilators er met de behuizing mee geleverd worden, want je gaat er met dit systeem ook eentje nodig hebben voorin de kast om dit beest koel te houden
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 21-07-2011 om 22:18