Nu wil ik daarvoor in de plaats een media-pc neerzetten. Dat ding moet dus goed dvd's en blue-rays gaan afspelen. Daarnaast wil ik gelijk op die PC HD materiaal kunnen downloaden en afspelen en dat alles moet er fatsoenlijk uit zien, goed werken, stil zijn en niet te veel stroom slurpen. Hij moet ook eventueel later gemakkelijk aan te sluiten zijn op een receiver/surround-set. (Voorlopig komt er een Z5500 aan te hangen)
Nu heb ik eerlijk gezegd geen idee aan wat voor materiaal ik allemaal moet denken voor een media PC, is dit in principe hetzelfde als bij een gewone PC alleen een ander besturings-systeem?
Ik heb voor nu dan ook maar een budget gesteld van 750 euro, maar ik heb geen idee of dat dus zonder problemen naar beneden kan worden bijgesteld of dat ik toch op wat meer geld moet rekenen voor een fatsoenlijk systeem. Ik hoor graag jullie advies. Zodra ik iets meer een idee heb van waar ik op moet letten zal ik dan ook zelf met een voorbeeld-systeem komen waar dan op/aan-merkingen op kunnen worden gemaakt.