Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Complete Systemen » Twee harde schijven

Hardware - Complete Systemen

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Twee harde schijven

Tags: schijven, Harde

offlinenavis Geplaatst op vrijdag 4 juni 2010 18:39 1
Dag iedereen!

Daar ligt het probleem: ik heb al een 250mb schijf en nu wil nog een kopen (250-500mb, http://www.mytrendyphone.nl/shop/pc-harde-schijven-58389c1.html. Maar ik weet niet zeker of die een externe schijf moet zijn? Of kan ik twee interne harde schijven in een pc gebruiken. De tweede oplossing vind ik beter wegens de ruimte ik dan kan besparen. Graag hoor ik uw advies en suggestie!

Bedankt bij voorbaat!
navis
offlinebarrytjuh Geplaatst op vrijdag 4 juni 2010 18:59 1
waarschijnlijk bedoel je 250 gigabyte;)

een andere schijf in je pc zetten is heel goed mogenlijk.
als je hem aansluit en je pc weer opstart staat hij waarschijnlijk al gewoon in je 'deze computer'. als je van 2 harde schijven 1 schijf (partitatie) wil maken zal je het met een partitatiebeheerprogramma moeten doen;)

je hebt dus niet perseé een externe schijf nodig.
offline0lenny0 Geplaatst op vrijdag 4 juni 2010 19:00 1
Welkom op het forum :9 .
Is je hardeschijf toevallig geen 250-500GB inplaats van MB?
En of je nog een interne hardeschijf kan plaatsen,hangt af van je moederbord.
Kun je ons even merk + model van je moederbord geven?
Zo kunnen we zien hoeeel hardeschijven je kan aansluiten en welke je nodig hebt(IDE,SATA of als je beide kan).

edit:
barrytjuh je bent me te slim af :P .
0lenny0 heeft dit bericht gewijzigd op 04-06-2010 om 19:00
offlinenavis Geplaatst op maandag 7 juni 2010 16:12 1

Quote:

0lenny0 schreef op 04 juni 2010 @ 19:00:
Welkom op het forum :9 .
Is je hardeschijf toevallig geen 250-500GB inplaats van MB?
.

Excuseer, GB natuurlijk!!!!

Wat mijn moederbord betreft, kan ik de specificatie niet vinden. Sorry, ik herinner me niet. maar mijn vriend zegt ook dat hij gaat proberen een schijf (partitatie) van 2 harde schijven te maken en als het goed zou gaan, zou ik dan met hem riskeren :D

In elk geval, bedankt barrytjuh en 0lenny0 voor uw advies.
offlineX-Fire-X Geplaatst op maandag 7 juni 2010 16:22 1

Quote:

navis schreef op 07 juni 2010 @ 16:12:
[...]

Excuseer, GB natuurlijk!!!!

Wat mijn moederbord betreft, kan ik de specificatie niet vinden. Sorry, ik herinner me niet. maar mijn vriend zegt ook dat hij gaat proberen een schijf (partitatie) van 2 harde schijven te maken en als het goed zou gaan, zou ik dan met hem riskeren :D

In elk geval, bedankt barrytjuh en 0lenny0 voor uw advies.

Kast open maken en op het moederbord zelf kijken. Merk/type staat er eigenlijk altijd wel op. Wellicht dat het progje Aida32 je hier ook wel mee kan helpen.
X-Fire-X heeft dit bericht gewijzigd op 07-06-2010 om 16:23
offline0lenny0 Geplaatst op maandag 7 juni 2010 16:33 1
Als je vriend weet hoe hij een SATA en IDE plug herkent en weet hoe master en slave werkt(indien van IDE),dan is dit geen probleem :).
Anders zoals hierboven gemeld gewoon eens je kastje openen en in het midden van je moederbord kijken,daar zal je het meestal wel vinden.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Complete Systemen » Twee harde schijven