Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Beveiliging & Malware » [Win 7]Avira of MSE

Software - Beveiliging & Malware

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [Win 7]Avira of MSE

Tags: Microsoft, Antivirus, Avira, Help, Windows 7, MSE

offlineMizgala28 Geplaatst op zondag 2 oktober 2011 01:29 1
Al jaren gebruik ik Avira Antivirus Free, ik ben er tevreden mee maar toch hoor ik de laatste tijd dat MSE (Microsoft Security Essentials) ook heel erg goed is, en ook gratis is.

Alvast voor de duidelijkheid, ik wil geen antivirus die je moet kopen, ik wil absoluut geen AVG (vervloekte ding) of Avast of wat dan ook, deze vraag is duidelijk zat vind ik.

Ik heb dus gehoord dat MSE tegenover Avira:

Betere rootkit beveiliging biedt

Geen reclames bevat

Je met rust laat tenzij dat nodig is

Beter met je recources omgaat en beter en lichter is/werkt

Vaker updates krijgt

Ook online beveiliging biedt (iets wat Avira niet doet, die beschermt alleen de pc zelf dus geen email enz)

De vraag is, klopt dit en zou het de moeite waard zijn (op het gebied van beveiliging en verbruik van het systeem) om over te stappen naar MSE??

Ik hoor van mensen dat hij goed is maar als ik hun vraag wat een register is in windows krijgen ze bleke gezichten dus daar heb ik natuurlijk niks aan (ja ik weet het zelf wel wat een register is natuurlijk :P)

Dus dat is de reden dat ik het hier vraag. al is het nu half twee midden in de nacht :D
Mizgala28 heeft dit bericht gewijzigd op 02-10-2011 om 01:31
offlinepeer8 Geplaatst op zondag 2 oktober 2011 09:55 1
In een dergelijk geval is het gewoon een no-go om op individuele gebruikservaringen af te gaan. Die zeggen namelijk niets.

Wat je nodig hebt is dus een test waarbij alle mogelijke virussen en malware op alle virusscanners wordt losgelaten. Aan de hand van de detectiegraad en verwijderingsgraad kan je de verschillen van de scanners zien, en dan kan je een goed vergelijk maken.

De meest recente test van 25 virusscanners zie je hier.

De beste gratis scanner volgens hun is Panda cloud. Ik heb deze ook -gehad- en werkt inderdaad mooi op de achtergrond. Omdat ik echter al jaren geen last heb van virussen of malware, gebruik ik de laatste tijd helemaal geen scanner meer.

edit. Een ander lastig iets van scanners zijn de valse meldingen. Die had ik erg veel met Avast (of Avira, ik weet het niet meer), Panda gaf nooit een kik, MSE heel af en toe (allemaal vals). Van een valse melding schiet ik altijd even in de stress. En dan blijkt de melding dus vals. Dit, en het feit dat ik dus geen enkel echt virus heb gehad de laatste tijd, heeft mij doen besluiten die hele meuk maar niet meer te gebruiken.
peer8 heeft dit bericht gewijzigd op 02-10-2011 om 10:09

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Beveiliging & Malware » [Win 7]Avira of MSE