Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Android » Goede gps software gezocht

Mobile - Android

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Goede gps software gezocht

Tags: GPS, Android, App

offlinesteynieboy Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 23:02 1
De titel maakt het al duidelijk genoeg, denk ik zo.

Er zijn genoeg gps pakketten voor android, maar welke is nu een goede?
Google navigation die er standaard op zit, is wel handig, maar voldoet niet aan m'n eisen.
Aangezien ik binnenkort een verre uitstap met de auto ga maken, zou ik nu wel deftig de route willen weten.

Wat wil ik hebben in zo'n app dat google niet levert:
- Huidige snelheid
- Flitspalen (met ev. alarm)
- Mogelijkheid tot omkeren (google navigation laat je nu doodleuk een omweg nemen in tegenstelling tot "keer om")

Wat is handig, maar niet verplicht:
- Verkeerscontrole (files en dergelijke; doet google nu atm ook al)
- Offline maps (online gaat evengoed, maar rekening houdend met het feit dat de verbinding plots zou kunnen wegvallen)

Als het echt een goede app is, ben ik bereid ervoor te betalen, maar die moet z'n geld dus wel waard zijn.

Als het werkt met meerdere kaarten, is België (of Benelux) voorlopig voldoende.
offlinezeijkhagen Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 23:35 1
Waarom dan niet gewoon een TomTom kopen / huren/ lenen?
zeijkhagen heeft dit bericht gewijzigd op 22-08-2011 om 23:36
offlinesteynieboy Geplaatst op maandag 22 augustus 2011 23:52 1
Omdat ik deze gsm gekocht met oog op de toekomst om hem te gebruiken als GPS.
Ik ga sowieso de tomtom software voor android nemen als deze uitkomt, maar deze bestaat helaas nog niet.
Daarom ben ik dus op zoek naar een (tijdelijk) alternatief, of misschien wel permanent als dit 'alternatief' ook aan al m'n verwachtingen voldoet.
offlineMartijnGP Geplaatst op dinsdag 23 augustus 2011 00:28 1
Navigon of CoPilot.

Maar weet wel, navigatie software is echt duur.
offlineel machia Geplaatst op dinsdag 23 augustus 2011 10:07 1
Waarom heb je dan geen gsm gekocht incl. navigatiesoftware? Dat was het voordeel aan mijn Nokia 5800. De navigatiesoftware en de kaarten waar zo gratis binnen te halen. Nu betaal je enkele honderden euro's en heb je vaak enkel Google Maps...
offlineCeme45 Geplaatst op dinsdag 23 augustus 2011 10:18 1
Ik heb Sygic Mobile Maps 10 lang gebruikt, maar dat werkt niet meer nu ik mijn Desire naar Gingerbread heb geupdate. Volgens mij is dit programma ook nu vervangen door Sygic Aurora, misschien is dat iets voor je.

/Edit: Sygic Mobile Maps en Aura zijn nu samengevoegd tot Sygic GPS Navigation. De basis is, voor zover ik gelezen heb, inderdaad op kaarten van TomTom.
Ceme45 heeft dit bericht gewijzigd op 24-08-2011 om 12:47
offlineelBartoDR Geplaatst op dinsdag 23 augustus 2011 23:08 1
Ik gebruik Sygic Aurora. Werkt vlot genoeg op mijn SE Xperia X10 mini pro.
Als basis worden er TomTom-kaarten gebruikt (geloof ik).
Kostprijs weet ik niet meer.
offlineataky Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 09:53 1

Quote:

Op 23-8-2011 23:08 schreef elBartoDR:
Ik gebruik Sygic Aurora. Werkt vlot genoeg op mijn SE Xperia X10 mini pro.
Als basis worden er TomTom-kaarten gebruikt (geloof ik).
Kostprijs weet ik niet meer.

Die heb ik ook, top navigatie software! Heb het gebruikt vanaf noord holland tot Andorra en de mappen waren gewoon goed voor elkaar geen verrassingen ofzo tegen gekomen.
Ik vind hem iig stuk prettiger werken dan google maps
offlineTweakStar Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 18:14 1
Ik gebruik ook Sigic Aura, werkt perfect! Leuk is ook dat in de 3D modus, bergen en gebouwen te zien zijn.
Ook een tijd als vervangings-gps gebruikt tijdens mijn werk als vrachtautoschauffeur, zweden, denemarken, duitsland, nederland, belgie, frankrijk, polen, tsjechie, oostenrijk en slowakijke geven in ieder geval geen enkel probleem :D

Heeft al je eisen, inclusief offline maps. (Op mijn X10 is het iets meer dan 3GB groot)
Voor verkeers info kun je geloof ik ook nog een abonnement afsluiten.
TweakStar heeft dit bericht gewijzigd op 19-10-2011 om 18:17
offlinePimTech Geplaatst op donderdag 20 oktober 2011 16:12 1
Een vraagje hierover... Samsung navigation voldoet in principe aan mijn eisen... aleen draaid het zo ontzettend langzaam en vaak werkt de GPS gewoon niet... Hebben anderen hier ook last van? Of weet iemand of/hoe ik die kan oplossen?
offlineel machia Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 16:17 1
Om hier even op terug te komen... Ik gebruik eigenlijk zeer weinig mijn HTC als GPS en had de trial versie van Sygic Aurora erop gezet. Goede software, alleen moet je hier nadien voor betalen .

Nu wilde ik woensdag die Google Maps testen en zag ik daar een Google Navigatie (Bèta). Die toonde me niet alleen de weg, maar die navigeerde me ook. Internetverbinding vereist bij het ingeven van de locatie, maar eens je vertrokken was, gewoon op gps en geen extra data. Is dit nieuw van Google?
offlineataky Geplaatst op woensdag 23 november 2011 19:43 1

Quote:

Op 18-11-2011 16:17 schreef el machia:
Om hier even op terug te komen... Ik gebruik eigenlijk zeer weinig mijn HTC als GPS en had de trial versie van Sygic Aurora erop gezet. Goede software, alleen moet je hier nadien voor betalen .

Nu wilde ik woensdag die Google Maps testen en zag ik daar een Google Navigatie (Bèta). Die toonde me niet alleen de weg, maar die navigeerde me ook. Internetverbinding vereist bij het ingeven van de locatie, maar eens je vertrokken was, gewoon op gps en geen extra data. Is dit nieuw van Google?

Nee, het is er al een tijdje. Alleen als je een stukje van de route afwijkt is het over.

vind sygic persoonlijk lekkerder navigeren, met die lane control maar vooral die flitsers zijn aangegeven zijn makkelijk :)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Android » Goede gps software gezocht