Apps topic
Apps topic? Wat is dat?
Naar idee van aep, hij opende in het iPhone iOS forum de discussie: [iOS] apps topic , waar men kan aangegeven welke app uit de iOS appstore jij het echt handig vind en van toegevoegde waarde op je toestel.
Net als de appstore van Apple is ook de Android Market een leuke applicatie om apps te zoeken maar het feit blijft dat veel leuke en handige apps niet altijd nieuw blijven en ook niet altijd weten door te breken in de populariteitslijstjes, waardoor ze niet makkelijk te vinden zijn. Daarom is het handig om uit te wisselen welke apps iedereen leuk of handig vindt en met regelmaat gebruikt.
Hierdoor leer je wellicht nieuwe apps kennen die voor jou van toegevoegde waarde kunnen zijn. Let wel in deze discussie is het dus de bedoeling om alleen Android apps aan te raden. Voor iPhone / iOS apps verwijs ik graag naar de discussie van aep.
Wat moeten we hier posten dan?
In deze discussie plaats je dus een app die jij van toegevoegde waarde vind op je telefoon. Waarbij we dus een beetje verzoeken om niet met de standaard GMail app aan te komen of met Angry Birds want die hebben de meeste inmiddels wel op hun telefoon staan. Het gaat echt om de minder bekende apps, je mag er natuurlijk ook meerdere plaatsen.
Belangrijk: probeer de volledige naam van de app te vermelden zodat men de app ook makkelijk kan vinden in de Android Market!
Voorbeelden:
- De beste wekker app;
- De beste game app;
- De beste app om recepten mee te vinden;
- De beste filebrowser;
- De beste tool;
- De beste app voro tijdverdrijf als ik geen bereik/internet hebt;
- etc.
Alleen gratis, of ook betaalde apps?
Beide soorten apps zijn toegestaan, langzaam wennen mensen eraan dat ze soms een kleine bijdrage moeten betalen om een app te mogen gebruiken. De bereidheid om te betalen wordt dan ook steeds groter. Wij zien daarom geen reden om goede apps waarvoor een kleine bijdragen neergelegd moet worden te weren uit deze discussie.
Goed een aantal apps die ik wel kan waarderen!
NOS Teletekst
In sommige gevallen vindt ik teletekst nog steeds prettig werken als ik even iets moet opzoeken. Bijvoorbeeld de tussen standen van voetbalwedstrijden die niet door andere apps worden aangeboden.
ConnectBot
Een goede maar eenvoudige SSH client voor op je Android toestel, altijd handig als je even op een server moet inloggen.
Endomondo - tip van Maikel
Dit is een GPS tracker die precies bij houdt waar je allemaal bent geweest. Je kan dit ook netjes exporteren naar Google Maps. Mocht je dus veel op de fiets zitten of hardlopen, dan kan dit erg interessant zijn. Of als je binnenkort een Alibi nodig hebt....
MX Moto Lite
Zeer verslavend spel, je moet door je toestel naar voren of achteren te houden een moterrijder een route laten rijden zonder hem te laten vallen. Het is een stuk moeilijker dan het lijkt, dit spel was vroeger ook beschikbaar voor sommige (handheld) consoles.
Drag Toilet Paper
Als je echt geen spel meer kan vinden, kan je deze nog proberen. Hoe snel kan jij een WC-rol afrollen?
Easy Tether
Weleens onderweg en kan je dan geen geschikt Wifi netwerk vinden voor je laptop? Met Easy Tether is dit op te lossen en kan je je smartphone als modem gebruiken. Je hoeft deze applicatie maar één keer aan te schaffen en je hebt altijd en overal internet. (ook gratis verkrijgbaar met wat beperkingen)
Welke apps vind jij handig en gebruik jij veel?