Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Android » Updates en roms voor HTC Desire smartphones

Mobile - Android

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Updates en roms voor HTC Desire smartphones

Tags: updates, HTC, HTC Sense, Desire, Android 2.3, roms, Android 2.3.4

offlinelun4t!c Geplaatst op vrijdag 29 april 2011 11:27 1
Android 2.3.4 al geport naar de Desire: klik

Ik wacht nog even totdat Oxygen ook wordt geupdate, ben daar toch wel tevreden over :)

edit:
Wel geinig trouwens, de HTC Desire is de allereerste telefoon die op 2.3.4 draait, zelfs de Nexus S en Nexus One van Google zelf draaien nog op 2.3.3 :')

Denk dat ik mijn volgende telefoon (wat overigens pas in 2012 is..) baseer op de keuze die de huidige Desire developers maken :P
lun4t!c heeft dit bericht gewijzigd op 29-04-2011 om 11:33
offlinemuusers Geplaatst op donderdag 5 mei 2011 14:08 1
En mijn desire S is weer terug. Het randje om het scherm wijkte een beetje in de rechterbovenhoek, na 3 dagen gebruik zat zit al vol met vezeltjes en stofjes. Onmogelijk om er uit te blazen. Terug naar de winkel, en ik krijg morgen een nieuwe...

Helaas een valse start... hopen dat de nieuwe er geen last van heeft...
offlinesteynieboy Geplaatst op zondag 8 mei 2011 19:27 1
M'n HTC desire Z is binnen, en is m'n eerste android toestel.
Eens testen of dat idd zo goed is, als ik lees. :)
offlineMaikel_rox Geplaatst op maandag 9 mei 2011 10:42 1
Gisteravond RCMixHD Kingdom v0.1 op me Desire HD geflashed,
wat een rom zeg! Heerlijk dat Sense 3.0!
offlinelun4t!c Geplaatst op dinsdag 10 mei 2011 18:10 1

Ziet er inderdaad leuk uit :)
Heb eergisteren nog InsertCoin geprobeerd, Sense 2.1 / 3.0 mix, maar dat bleek alleen het lockscreen te zijn. Die in het filmpje is al wat verder.

Van AOSP naar Sense was in een 15 minuten gedaan, maar terug duurde toch wel een uurtje of anderhalf _O- Misschien maar eens AmonRA ipv ClockworkMod gaan gebruiken, daar kan je ook makkelijk de ext partitie verwijderen.
offlinemauritzzz Geplaatst op dinsdag 10 mei 2011 22:16 1
Wanneer komt 2.3 eigenlijk officieel op de Desire?
offlinesteynieboy Geplaatst op dinsdag 10 mei 2011 22:24 1

Quote:

Op 10-5-2011 22:16 schreef mauritzzz:
Wanneer komt 2.3 eigenlijk officieel op de Desire?

Eind juni als ik het goed voor heb, of dat is in ieder geval voor de Z toch zo.
offlinelun4t!c Geplaatst op dinsdag 10 mei 2011 23:09 1
Officiele 2.3 ROM voor de Desire is ook al gelekt. Vindt het jammer dat ze ook niet de Sense interface hebben vernieuwd, dat is immers één van de 'leukste' upgrades. Enigste wat je nu zal merken is dat hij stukken sneller is en de batterij wellicht wat langer meegaat.

Aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen, anders krijgen ze de nieuwere toestellen natuurlijk niet verkocht :)

edit\
En de update komt inderdaad tegelijk met de Desire Z
lun4t!c heeft dit bericht gewijzigd op 10-05-2011 om 23:09
offlinemauritzzz Geplaatst op woensdag 11 mei 2011 20:44 1

Quote:

Op 10-5-2011 22:24 schreef steynieboy:
[...]
Eind juni als ik het goed voor heb, of dat is in ieder geval voor de Z toch zo.

Dan zal die voor de Desire dan ook wel komen dan. Ben benieuwd of het nog veel sneller is dan 2.2
offlinelun4t!c Geplaatst op dinsdag 17 mei 2011 10:03 1
Gisteren even deze rom er op gegooid. Werkt erg goed moet ik zeggen! Heel soepel en totaal geen lagg. Het enige probleem is dat Rosie af en toe in een reboot-loop komt vanwege tekort aan ram geheugen. Hopen dat dit nog gefixed kan worden, anders is dit de eerste(?) Sense die niet geport kan worden vanwegen een hardware limiet :)
offlineMaikel_rox Geplaatst op vrijdag 20 mei 2011 11:17 1
Zo te zien worden de Sense 3.0 roms voor de DHD ook steeds beter!
Staks maar eens i00 5.3 erop knallen!
offlinelun4t!c Geplaatst op zaterdag 4 juni 2011 14:26 1
Teruggegaan naar een Sense rom om de 3.0 gadgets te proberen :9 Omdat ik toch een stabiele rom wil, heb ik ervoor gekozen om niet Sense 3.0 erop te gooien, maar een mix van 2.1 en 3.0

Eergisteren InsertCoin erop gezet, maar die werd binnen 1 dag al 3x geupdate (met full wipe required), Oxygen (die ik ervoor had) heeft in 4 maanden maar 3 updates gehad.

Dus vanmorgen overgestapt naar RCMixS en ben tot nu toe tevreden. Voelt ook nog eens sneller aan dan InsertCoin :)
offlinesteynieboy Geplaatst op woensdag 15 juni 2011 16:06 1
Gisteren hem geroot en er cyanogenmod op geplaatst.
Behalve dan dat hij veel vlotter liep dan de stock rom, en de accu merkbaar langer meegaat, beviel het me niet.
Daarom nu even deze erop geplaatst. Het zou, naar dat ik vernomen heb, de beste sense rom voor de DZ zijn...
offlinePau_lo Geplaatst op woensdag 15 juni 2011 17:30 1
Wel balen dat Gingerbread niet meer voor de HTC Desire komt waarschijnlijk. Volgens HTC had de Desire te weinig geheugen. (Hadden ze ook wel kunnen zien aankomen) Dus ik denk dat ik mijn Desire over een tijdje ook maar ga voorzien van een custom rom.
offlinedeagle1 Geplaatst op woensdag 15 juni 2011 17:49 1
Er werd gezegd dat ze de Desire alsnog gaan updaten.
offlinePau_lo Geplaatst op woensdag 15 juni 2011 18:14 1

Quote:

Op 15-6-2011 17:49 schreef deagle1:
Er werd gezegd dat ze de Desire alsnog gaan updaten.

Waar heb je dat gelezen? Het laatste wat ik erover gelezen heb is hier: http://gizmodo.com/581173...ad-as-sense-ui-is-too-big
offlinedeagle1 Geplaatst op woensdag 15 juni 2011 18:19 1
Ik durf het haast niet te posten, maar hier heb je de link haha: klik

EDIT: in de update staat het dus.
deagle1 heeft dit bericht gewijzigd op 15-06-2011 om 18:20
offlinesteynieboy Geplaatst op donderdag 16 juni 2011 12:43 1
Officiële rom heb ik iig toch niet meer nodig nu. :9

Wat ik wel eens zou willen vragen: welke custom rom kunnen jullie me aanraden?
1 die up-to-date is, en vlotjes loopt, en liefst met sense erin.
Cyanogenmod kon ik niet gewend worden, er zaten zaken in die ik miste vanuit sense (zoals contactpersoon select op basis van nummer bij telefoon; bijvoorbeeld: 423 vormt direct de persoon ICE, 62 vormt al "ma" van mama), maar de snelheid was verdomd goed.

Die nieuwe rom die ik sinds gisteren draai, heeft dat dan wel (is dan ook gewoon gingerbread met sense 3), maar draait verdomd sloom...
offlinedeagle1 Geplaatst op donderdag 16 juni 2011 16:15 1
Ik heb ook een tijdje een virtuous rom gedraait. Niet die met sense 3.0 maar met de 'oude' sense. Deze draait wel fijn maar heeft niet echt een meerwaarde vergeleken met de stock rom.

Waarom wil je per se sense?
offlineiCy^ Geplaatst op vrijdag 17 juni 2011 07:10 1

Quote:

Op 16-6-2011 12:43 schreef steynieboy:
Officiële rom heb ik iig toch niet meer nodig nu. :9

Wat ik wel eens zou willen vragen: welke custom rom kunnen jullie me aanraden?
1 die up-to-date is, en vlotjes loopt, en liefst met sense erin.
Cyanogenmod kon ik niet gewend worden, er zaten zaken in die ik miste vanuit sense (zoals contactpersoon select op basis van nummer bij telefoon; bijvoorbeeld: 423 vormt direct de persoon ICE, 62 vormt al "ma" van mama), maar de snelheid was verdomd goed.

Die nieuwe rom die ik sinds gisteren draai, heeft dat dan wel (is dan ook gewoon gingerbread met sense 3), maar draait verdomd sloom...

Er zijn vele andere programma's die HTC onderdelen vervangen en soms zelfs beter zijn.

Ik heb Oxygen, want die is toch iets stabieler maar net zo snel en net zo leeg als CM7.

Berichten --> Go SMS (vind ik beter dan de standaard van HTC)
Contacten --> Go Contacts
Mail --> Ik gebruik Touchdown voor mijn werk mail. Werkt ook beter dan de standaard HTC mail
Calendar --> Calwidget

Als interface heb ik AppLauncherPro

Het enige wat ik mis uit de HTC rom is dat automatisch koppelen van personen uit diverse applicaties zoals facebook en het normale adresboek.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Android » Updates en roms voor HTC Desire smartphones