Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Algemeen & Actualiteit » Talentenjachten, ben jij ze al zat?

Algemeen - Algemeen & Actualiteit

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Talentenjachten, ben jij ze al zat?

Tags: Ben, Talentenjachten

offlineCpt Haddock Geplaatst op zondag 17 augustus 2008 22:36 1
Beste mensen,

Sinds Idols begon met een talentenjacht is er geen houden meer aan, om de zoveel tijd komt er weer een nieuwe. Ik ben die uitgemolken programma's spuugzat maar vraag mij af of ik nou de enige ben. Blijkbaar wel, want anders wordt er niet keer op keer een nieuwe op poten gezet.

Hier even de talentenjachten van de afgelopen tijd:

* Idols, 1,2,3,4.
* X-Factor
* So you wanna be a popstar?
* Holland's got tallent, deze heb ik nog redelijk kunnen waarderen
* Popstars
* Het beste idee van nederland, tweede deel komt maar vind deze wel vermakelijk
* Twins
* die gare uri geller show.
Nou, dat kwam mij zo gauw in mij op.

Vraag is, zit jij nog aan de buis gekluisterd voor deze talentenjachten?
offline-Tux- Geplaatst op zondag 17 augustus 2008 22:38 1
Ik vind talentenjachten waarbij ook andere dingen dan zingen gedaan worden wel leuk. Af en toe zie je dan wel eens iets echt origineels. Ik heb ergens eens een filmpje gezien van een act van een jongen die trombone speelde en danste. Klinkt stom, leek ook stom toen ie opkwam, maar het was best wel amusant.

Maar alle programma's om nieuw 'zangtalent' *kuch* te ontdekken vind ik maar dom.
offlinejoolee Geplaatst op zondag 17 augustus 2008 22:45 1
Ik was het na Idols 2 al zat, daarom kijk ik ook zo goed als geen TV :P

Van de finales van "Holland's got tallent" heb ik wel het een en ander meegekregen, blijkbaar is het toch aanwezig in Nederland. (al moet je heel hard zoeken)

Wat ik dan wel weer kan waarderen is de niewe hype van NCIS, Numb3rs, Medical Investigation en dergelijke programma's.
offlineDonSalmonella Geplaatst op zondag 17 augustus 2008 22:52 1
Ik heb een hartsgrondelijke hekel aan zulke shows. Naast dat het hier en daar misschien wel leuk kan zijn, worden sommige mensen echt flink voor lul gezet. Onzekere mensen die denken echt goed te kunnen zingen [dit wordt door die onzekerheid juist vaak door familie en kennissen beaamd om de persoon in kwestie niet te kwetsen]
worden door een jury keihard door het slijk gehaald en hard uitgelachen. Vaak zie je in zulke shows ook vaak wel de winnaar na een paar afleveringen opduiken, aangezien de meest passieve personen in zo'n strijd de winnaar kunnen worden. Daarbij worden bij die shows ook vaak gewoon hard vals gespeeld in finales [SMS naar 4444 als je Bert wil zien winnen] en zien ze liever een blonde Hollandse jongen met een wasbordje van 17 jaar met ouders die er goed bij zitten winnen dan een dik meisje van 18 die vakken vult bij de Albert Heijn op zaterdagmiddag.

Maar goed, om bij de zaken te blijven: Zulke tv-shows zijn vergelijkbaar met wat de romeinen vroeger hadden: gevechten in de arena met leeuwen en gladiatoren om het volk rustig en dom te houden, aangezien de werkende mens graag afgeleid en vermaakt wil worden, koste wat kost. Als je wel weet dat ene Bert Idols 4 aan het winnen is, maar je niet weet dat er zoiets kan zijn als een politieke crisis of een oorlog, heb je geen mening. En dat is lekker makkelijk voor de leiders, aangezien domme mensen achter elke beslissing staan door een standpunt klakkeloos over te nemen zonder de werkelijke feiten te kennen.

Edit: Vooral dat Sterren zakken door het ijs, en die 'help, mijn man.....'-shows mogen morgen nog in een touringbus van een klif afrijden. \:)
DonSalmonella heeft dit bericht gewijzigd op 17-08-2008 om 23:03
offlinescreenager-NA1 Geplaatst op zondag 17 augustus 2008 23:28 1
er is een gezegde "er is geen leuker vermaak dan leedvermaak".
maar ik had al een pesthekel aan idols 1 en alles wat er op leek, al moet ik zeggen dat boris een echt goede zanger is(al hoor je er zo weinig van)
wat don ook al typte, die sterren programma en dergelijke mogen van mij ook in een vulkaan gedumpt worden.
offlineCpt Haddock Geplaatst op zondag 17 augustus 2008 23:39 1
Volgende week komt " het beste idee van NL ". Ik heb deel 1 niet gezien omdat ik toen altijd werkte, maar dit vind ik best origineel en denk dat dit best vermakelijk kan worden.
offlineDonSalmonella Geplaatst op zondag 17 augustus 2008 23:43 1

quote:

Cpt Haddock schreef op 17 augustus 2008 @ 23:39:
Volgende week komt " het beste idee van NL ". Ik heb deel 1 niet gezien omdat ik toen altijd werkte, maar dit vind ik best origineel en denk dat dit best vermakelijk kan worden.
Het valt inderdaad onder de 'meer zinnige' programma's op de buis. Nu kun je de slappe lach krijgen van een simpele draaiknop voor gehandicapten of een automatisch aantrekbare luier voor bejaarden, maar zulke mensen zijn er tenminste wel mee geholpen! Ik ben heel eerlijk en moet dan wel zeggen dat programma's als Hells Kitchen [ik meen dat het hier op SBS6 ofzo komt als Gedonder in de keuken] wel weer leuk vind, ligt denk ik ook aan mijn horeca-achtergrond :D
DonSalmonella heeft dit bericht gewijzigd op 17-08-2008 om 23:44
offline-Tux- Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 00:36 1
Ik vind het meestal wel grappig om te zien hoe mensen zich belachelijk maken op tv, maar een tijd geleden deed iemand die ik ken (niet goed, maar toch...) dat en toen had ik toch wel medelijden.

Maarja, als je aan zoiets meedoet kan je dat wel verwachten.
offlinexenon Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 01:07 1
Ik vind vooral die kansloze jeugd zo irritant die denken te kunnen zingen. Maar als er dan gevraagd wordt of ze zichzelf wel eens teruggehoord hebben is het antwoord nee. En 'vrienden' die vrienden opgeven voor Idols is zo irritant. Gaan ze daar zo dood staan.

Verder is het beste idee van Nederland wel een goede. Komen nog nuttige dingen naar voren. En 'Dragons Den' is wel een leuk programma. Alleen jammer dat het niveau daar zelfs nog lager is dan op mijn school terwijl ik net kom kijken wat dat betreft met 2 'businessplannen'.

Het is gewoon helemaal uitgemolken. Als we nou even niet kijken dan is het zo weg want dan is er geen geld meer in het laatje te brengen met dit. Of de producten die tijdens die reclames komen niet kopen.
offlineMiezjell Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 01:18 1
Ik volg het niet, maar vang zo af en toe wel is een leuk filmpje op op youtube..

Als je dan een filmpje als deze tegen komt vind ik het toch wel leuk.. :)
Dat jongetje is echt cool.. :D
Miezjell heeft dit bericht gewijzigd op 18-08-2008 om 01:19
offlinewollie88 Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 10:41 1
Persoonlijk vind ik alleen de voorrondes van de talentenjachten leuk. Vind het alteid wel grappig dat mensen zichzelf zo erg voor lul willen zetten :D
offlineSaschaa Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 11:02 1
Ik ben zeker wel al die talentenjachten naar zangtalent beu. Ik kijk ze ook niet meer, ik vond de eerste Idols heel erg leuk, de tweede heb ik ook nog gevolgd maar daarna heb ik er niet veel meer van meegekregen. Zoiets als Hollands Got Talent vind ik wel leuk maar heb ik ook niet gevolgd. Programma's als Sterren dansen op het ijs en dat soort dingen volg ik ook niet maar vind ik dan wel weer leuk om te kijken.
offlineO-T4live Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 11:29 1
Het is meer de SBS groep die mij de strot uit komt. Met name dan sbs6 die wel erg zijn best doet om mensen te trekken voor popstars, die reclame komt dusdanig vaak voorbij dat je gewoon geen zin meer krijgt om er naar te kijken.
Als je 1x per avond een kort spotje doet oke, maar niet 3x per reclame blok, en als het even kan ook niet TIJDENS programma's.

Gerard Joling, Nance, patricia Paay en al die andere 3e rangs bn-ers die nergens anders aan de bak komen mogen van mij, net als met al die talentenshows, gewoon in de kelderblijven waar ze horen.

Het is wachten op "koken voor de sterren" als variant van "wie is de chef" en dat programma wat ze nu op NET5 gaan uitzenden.

Talpa was erg, maar sbs6 spant nu de kroon.
O-T4live heeft dit bericht gewijzigd op 18-08-2008 om 11:29
onlineAep Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 11:46 1
Ik zag gister een reclame voor zo'n soort idols, maar dan kon je geen popster worden maar politieagent. Kon het lachen echt niet meer inhouden, ze moesten allemaal 'zware taken' volbrengen om een 'prestigieuze en felbegeerde plaats in het politiekorps' te winnen.

En dan die kandidaten van 'ik doe mee voor de actie en de spanning'

_O-
onlineFastFred Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 14:01 1
ben het helemaal met Haddock z'n topicstart eens!

heb Idols 1 gedeeltelijk gevolgd (toen met Jamai ofzo was dat)

het jaar/half jaar daarop geen Idols meer gekeken, en wordt nu dood gegooid in elk reclame blok met SBS6 z'n talenten shows, Singing Bee is er ook al eentje, volgens mij van de publieke omroep:

die presentator is homo volgens mij, en trekt mannelijke kandidaten voor

en het is gewoon een afgezaagd, uitgemolken programma, waar het zoals bij zoveel talenten jachten om geld draait |:(

ik kijk er niet eens meer na, zelfs The Box, MTV en TMF niet meer, soms om half 1 s'nachts nog wel eens de Rock Chart maar daar laat ik het ook bij.

zodra m'n zusje weer eens zo'n triest programma wil kijken, ga ik naar de keuken en kijk ik Discovery ofzo, en als die TV bezet is, sluit ik me op in m'n kamer en ga ik tot diep in de nacht gamen, gaan m'n ouders of zusjes dan slapen game ik verder op de koptelefoon :b
offlineHillman5100 Geplaatst op maandag 18 augustus 2008 14:05 1
Ik vind alleen de leukste filmpjes van al die show's bij elkaar leuk.
Net zoals deze: klik
offlinemacboy Geplaatst op donderdag 21 augustus 2008 19:24 1
Het is altijd leuk om te zien, als je een bekende ziet! :D
offlinemaverick36 Geplaatst op donderdag 21 augustus 2008 19:42 1

quote:

O-T4live schreef op 18 augustus 2008 @ 11:29:
Het is meer de SBS groep die mij de strot uit komt. Met name dan sbs6 die wel erg zijn best doet om mensen te trekken voor popstars, die reclame komt dusdanig vaak voorbij dat je gewoon geen zin meer krijgt om er naar te kijken.
Als je 1x per avond een kort spotje doet oke, maar niet 3x per reclame blok, en als het even kan ook niet TIJDENS programma's.

Gerard Joling, Nance, patricia Paay en al die andere 3e rangs bn-ers die nergens anders aan de bak komen mogen van mij, net als met al die talentenshows, gewoon in de kelderblijven waar ze horen.

Het is wachten op "koken voor de sterren" als variant van "wie is de chef" en dat programma wat ze nu op NET5 gaan uitzenden.

Talpa was erg, maar sbs6 spant nu de kroon.
Precies! Ik begin er ook een schijthekel aan te krijgen, zit je relaxed een leuk programma te kijken komt opeens Gerard Joling met een hamer (zogenaamd slaant door je tv buis) aan met een mededeling voor een of ander talentenjacht. Alsof we al niet genoeg reclame in 1 uur te zien krijgen... vaker krijg je zelfs nog een reclame blok.. net 10 min.! voor het programma eindigt waar je op dat moment naar kijkt.
|:(
maverick36 heeft dit bericht gewijzigd op 21-08-2008 om 19:50
offlineBloodyHell Geplaatst op vrijdag 22 augustus 2008 20:35 1
Aangezien mijn lieve moeder graag naar deze kijkt zie ik ze nog wel eens voorbij schieten, als ik ook maar 1 begin deuntje hoor, is het naar boven naar de kamer pc aan, muziek hard en laten gaan. Idols I heb ik meegekregen en dat was nog wel oké.

Ik kijk in het algemeen niet zoveel tv maar als je dan een film aan het kijken bent op sbs zie je opeens gerard "het uithangbord" joling op je scherm hangen met een of ander programma waar je dan weer 1 euro voor moet betalen om iemand te laten winnen.

Zulke shows verhogen echt het niveau van de programma's en motiveren je om je TV abonoment op te zeggen. UPC, KPN en dergelijke zullen hier vast erg blij mee zijn....

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Algemeen & Actualiteit » Talentenjachten, ben jij ze al zat?