Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Algemeen & Actualiteit » Van welk liedje krijg jij koude rillingen? #2

Algemeen - Algemeen & Actualiteit

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Van welk liedje krijg jij koude rillingen? #2

Tags: krijg, liedje, Welk, koude, #2, rillingen

offlineFiXeR Geplaatst op maandag 28 januari 2008 15:56 1
http://www.techzine.nl/f/g/31385phpmZuuZ4.gif

Welkom in het “Van welk liedje krijg jij koude rillingen?” topic. De topictitel lijkt me meer dan duidelijk waar over dit topic gaat. Hier vertel je welk liedje jij ontzettend mooi vindt en waarom. Heeft het een speciale betekenis, is het bijvoorbeeld het liedje waarop jij en je vriendin verkering kregen? Of werd het liedje gedraaid op de bruiloft van je broer? Hier kun je het allemaal kwijt.

Natuurlijk is het wel zo netjes om niet zomaar een mooi liedje van dit moment neer te pleuren. Daarom zijn er wat richtlijnen waaraan je post ongeveer moet voldoen.

- Vertel over welk liedje het gaat en de artiest.
- Eventueel een muziek clip erbij van Youtube of een andere video site.
- Een verhaaltje waarom jij dit liedje zo speciaal vindt en wat voor gevoelens je er bij krijgt.

Natuurlijk zijn er op Techzine een hoop verschillende mensen, met een hoop verschillende smaken muziek. Ga dus nooit over de muziek smaak van een ander beslissen. Dus geen reacties dat je het afschuwelijk vindt omdat je bijvoorbeeld alleen maar geschreeuw hoort. Je mag uiteraard wel reageren op iemand, zolang het maar netjes en beleefd blijft. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat jij dat ook een mooi liedje vindt, maar leg dan wel uit waarom jij dat zo mooi vindt.
© FiXeR
offlineMDxxRave Geplaatst op maandag 28 januari 2008 16:01 1
nvm
MDxxRave heeft dit bericht gewijzigd op 28-01-2008 om 16:26
offlinethe limp man Geplaatst op donderdag 31 januari 2008 16:38 1
Eric Clapton - It Hurts Me Too (vooral de live at Hyde Park versie). Geweldig nummer met stevige vocalen en een goede dosis gitaarwerk.

SRV - Voodoo Chile (Slight Return) Live at ACL.

Do I need to say more? Wat is het een beest op de gitaar!!!
the limp man heeft dit bericht gewijzigd op 31-01-2008 om 16:39
offline@lan Geplaatst op donderdag 31 januari 2008 20:02 1
Dj Sammy - [Techno #23] Time After Time Remix
offlineMetalman Geplaatst op donderdag 31 januari 2008 20:07 1
Leona Lewis - Bleeding Love

Erg goed nummer van een erg goede zangeres. Overigens hoorde ik dit liedje pas voor het eerst na de uitzending van Idols vorige week. Daar zong Nikki dit liedje ook (in mijn ogen nog beter dan Leona Lewis, maar dat terzijde). Toen heb ik het nummer maar eens aangeschaft, en daar heb ik geen spijt van gehad :)
offlineMediacitizen Geplaatst op donderdag 31 januari 2008 22:07 1
Leningrad van Billy Joel.

Heb het altijd al een mooi nummer gevonden maar paar weken geleden ging ik ook naar de tekst luisteren en ook naar de videoclip en vind 'm nu alleen maar nog mooier. Gaat over een oude vriendschap tussen Billy Joel en Viktor, een oude oorlogsvriend uit Rusland. Er zit zoveel drama maar ook warmte en blijdschap in dit nummer. Op de 1 of andere manier word ik gewoon in de gebeurtenissen geplaatst tijdens het hele nummer. Gewoon een heerlijk nummer dat ik al helemaal heb grijs gedraaid :)

Videoclip:
http://nl.youtube.com/watch?v=OcXm4DzZj94
offlineSP fan Geplaatst op donderdag 31 januari 2008 23:16 1
Apologize van Timbaland (of timberland IDK) met een crew. Gewoon zo rustig :)
offlineamd_rocks Geplaatst op maandag 4 februari 2008 09:11 1
De cover van Paint It Black door Judas Priest, volgens mij met de mooie vocals van Rob Halford. Verder hebben ze er dubbbele bass op sommige stukken doorheen gegooid wat het lekker krachtig maakt. En dan natuurlijk nog die mooie solo's die gewoon niet kunnen missen bij een heavy metal band :)

Song: http://youtube.com/watch?v=2Cf8SZ5I-W4 (gewoon stilstaand beeld, geen videoclip ofzo)
offlineDonSalmonella Geplaatst op donderdag 7 februari 2008 07:12 1
Spinvis- Wespen op de appeltaart.

Wat een geweldige stem en muziek heeft die man toch. Sommige nummers klinken wat eigenaardig, maar dit is toch pakken beter dan alle BN'ers-crap [niet keihard negatief bedoelt hoor ;) ] die mainstream wordt uitgebracht.
offlineel machia Geplaatst op donderdag 7 februari 2008 10:13 1

quote:

DonSalmonella schreef op 07 februari 2008 @ 07:12:

Wat een geweldige stem en muziek heeft die man toch. Sommige nummers klinken wat eigenaardig, maar dit is toch pakken beter dan alle BN'ers-crap [niet keihard negatief bedoelt hoor ;) ] die mainstream wordt uitgebracht.
Het lied gaat imo over psychiatrische patiënten of niet? Ik herken veel tekst uit ervaringen van een vriend verpleger (psychiatrische verpleging). Zal het hem eens doorsturen. Verder is het inderdaad een rustig lied!
offlineDonSalmonella Geplaatst op donderdag 7 februari 2008 10:31 1

quote:

el machia schreef op 07 februari 2008 @ 10:13:
[...]
Het lied gaat imo over psychiatrische patiënten of niet? Ik herken veel tekst uit ervaringen van een vriend verpleger (psychiatrische verpleging). Zal het hem eens doorsturen. Verder is het inderdaad een rustig lied!

Klopt deels inderdaad. Ik heb dit kunnen vinden over de 'oorsprong' van het liedje.

quote:

Wespen Op De Appeltaart is zo'n liedje, oorspronkelijk geschreven in opdracht van een Belgische organisatie van tehuizen voor verstandelijk gehandicapten.

Dus is de ik-persoon in dit liedje iemand die al een tijdje in zo'n tehuis zit. Er is een verjaardagspartijtje aan de gang in de tuin, met limonade, appeltaart en gelukkig ook roze koeken. Maar wie er nu jarig is, geen idee. Gelukkig is er sinds een kort een nieuw meisje in het huis gekomen, voor de gelegenheid in een fraaie, rode jurk.

In de videoclip is op treffende, soms komische wijze te zien wat de hoofdpersoon allemaal omschrijft in dit nummer, dat misschien wel een van de mooiste liedjes is ooit door Spinvis gemaakt. De toon is buitengewoon luchtig, maar de tekst bevat een subtiele, soms wat wrange tweede laag. "Ik hoop maar dat ze niet zo droomt als ik."
offlineTJTom Geplaatst op woensdag 13 februari 2008 13:40 1

quote:

SP fan schreef op 31 januari 2008 @ 23:16:
Apologize van Timbaland (of timberland IDK) met een crew. Gewoon zo rustig :)
Het is eerder One Republic met Timbaland die er een beetje doorheen zit met een paar wanhopige geluidjes :9
offlineSjaudio Geplaatst op zondag 24 februari 2008 19:33 1
Nathalie Grant - Make A Way

(love)

Nog beter: Steve Smith - This Town, echt eens downloaden, heel apart, super subtiel, mooi gitaar, heel aparte zang en zeer speciale tekst.
Sjaudio heeft dit bericht gewijzigd op 24-02-2008 om 19:41
offlined_adriaans Geplaatst op dinsdag 26 februari 2008 20:25 1
Niet bepaald een liedje maar een liveset!

Blank & Jones live @ Tance Energy 2002

voornamelijk omdat ik hier toen geweest ben en het een top feestje was!
offlinedacreator Geplaatst op zaterdag 1 maart 2008 00:38 1

quote:

d_adriaans schreef op 26 februari 2008 @ 20:25:
Niet bepaald een liedje maar een liveset!

Blank & Jones live @ Tance Energy 2002

voornamelijk omdat ik hier toen geweest ben en het een top feestje was!
Moet je de live set van Joop eens opzoeken van Trance energy 2003 geniaal mixwerk _O_

Kippevelplaat -> Nasty boyz - Angel.
offlineDarkAssassin Geplaatst op zaterdag 1 maart 2008 01:01 1

quote:

DonSalmonella schreef op 07 februari 2008 @ 07:12:

Amen. Gewoon mooi.
offlineMartijnGP Geplaatst op woensdag 5 maart 2008 19:43 1
Dit topic kan ook wel weer een schup gebruiken.

Ik krijg zelf altijd rillingen bij het nummer Draw Me van Sonata Arctica. Het is een heel rustig nummer wat eigenlijk totaal niet bij Sonata past. De instrumentals zijn erg mooi en de stem van Tony vind ik echt prachtig (relax om naar te luisteren ook, bijv. als je naar een interview van hem luisterd, zijn stem klinkt gewoon rustgevend).

YouTube link

Mooie stukjes:
00:30 "Blessed with an eye, to see things as they are, will you draw me?"
01:07 "You've never cried, I think I saw a tear in your eye."
02:20 "Goodbye my passion, you slowly turn pale."
02:34 "I will not draw again, 'till I know it's my time. I have lived a long life, should I draw me..."

Echt een kippenvel nummer..
MartijnGP heeft dit bericht gewijzigd op 05-03-2008 om 19:43
offlinewollie88 Geplaatst op woensdag 5 maart 2008 20:10 1

quote:

MartijnGP schreef op 05 maart 2008 @ 19:43:
Dit topic kan ook wel weer een schup gebruiken.

Ik krijg zelf altijd rillingen bij het nummer Draw Me van Sonata Arctica. Het is een heel rustig nummer wat eigenlijk totaal niet bij Sonata past. De instrumentals zijn erg mooi en de stem van Tony vind ik echt prachtig (relax om naar te luisteren ook, bijv. als je naar een interview van hem luisterd, zijn stem klinkt gewoon rustgevend).

YouTube link

Mooie stukjes:
00:30 "Blessed with an eye, to see things as they are, will you draw me?"
01:07 "You've never cried, I think I saw a tear in your eye."
02:20 "Goodbye my passion, you slowly turn pale."
02:34 "I will not draw again, 'till I know it's my time. I have lived a long life, should I draw me..."

Echt een kippenvel nummer..

Dit kende ik dus nog niet :x
Echt gaaf, super relaxed, ook voor mij kippenvel :o
offlineOwnkruid434 Geplaatst op zondag 16 maart 2008 17:11 1
Ennio Moricone - The Ecstasy of Gold

http://youtube.com/watch?v=qQ3u3fTG70Q blijft voor mij een kippenvel nummer, en krijg ook meteen weer zin om The good, The bad and The ugly te gaan kijken!
offlinePau_lo Geplaatst op zondag 16 maart 2008 17:15 1
Stairway to Heaven - Led Zeppelin.

Blijft magistraal betoverend en elk positief woord dat je maar kunt verzinnen. (L)

En ook Uriah Heep - Circle of Hands is heeeel mooi.
Pau_lo heeft dit bericht gewijzigd op 16-03-2008 om 17:21

Plaats een gastreactie

Informatie

LET OP: De moderators van Techzine modereren erg streng op gastreacties.
Reageer je vaker op Techzine, overweeg dan om gratis lid te worden en jezelf te registreren!

TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup ul ol quote split url url me table image video
Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
captcha
Verzenden:

Je bent hier: Techzine » Forum » Algemeen & Actualiteit » Van welk liedje krijg jij koude rillingen? #2