Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Algemeen & Actualiteit » Filmpjes mishandeling op Youtube

Algemeen - Algemeen & Actualiteit

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Filmpjes mishandeling op Youtube

Tags: filmpjes, Youtube, mishandeling

offlineGangsterpino Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 01:18 1
Een Jarenlange mishandeling van gehandicapte jongen op YouTube.

Ik ben geschokt toen ik dit in verscillende media las, waaronder 2vandaag en geenstijl.

Voor de meeste van jullie zou dit de eerste keer zijn dat je hierover hoort, daarom even het verhaal:

Vier jongens (13 tot en met 19 jaar) hebben een gehandicapte 17-jarige jongen jarenlang mishandeld en filmpjes hiervan op YouTube geplaatst.
Pas na twee jaar ontdekten de ouders per toeval de filmpjes van de daders op Youtube, die overgens verwijderd zijn, op 1 na.
De jongen werd zo hard geslagen dat je zijn schedel hoort kraken. Blijkbaar hebben de filmpjes jarenlang ongezien en in ieder geval onopgemerkt, op Youtube gestaan. Twee van de vier daders moeten zich hiervoor deze maand verantwoorden bij de rechter

De jongen is inmiddels wel bij zijn ouders weggehaald. En de daders wacht volgens de YouTube comments een zware STRAF....

http://www.2vandaag.nl/videoimages/4f/c4/67f69b26.png
Bekijk hier de reportage van 2vandaag

Nu is _niet_ mijn vraag " vinden jullie dit ook zo triest " want ik neem aan dat iedereen met een normaal verstand daar het zelfde over denkt. Alhoewel je dit natuurlijk wel kenbaar mag maken.

Wel is mijn vraag wat deze jongens voor straf verdienen, qua juridisch maar ook qua wraak acties van derden. Zoals je kan zien bij de YT comments, zijn er flink wat mensen die wraak acties willen beramen tegen deze figuren, en zelfs het adres van een van de daders wordt overal gepost.

Ik vind dat deze knakkers zowieso een goede juridische straf verdienen, maar ook een flink pak slaag verdienen van mensen die wraak willen nemen.

Graag jullie mening.
Gangsterpino heeft dit bericht gewijzigd op 23-01-2008 om 10:23
offlineDonSalmonella Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 01:53 1

quote:

Gangsterpino schreef op 23 januari 2008 @ 01:18:
Een Jarenlange mishandeling van gehandicapte jongen op YouTube.

Ik ben geschokt toen ik dit in verscillende media las, waaronder 2vandaag en geenstijl.

Voor de meeste van jullie zou dit de eerste keer zijn dat je hierover hoort, daarom even het verhaal:

Vier jongens (13 tot en met 19 jaar) hebben een gehandicapte 17-jarige jongen jarenlang mishandeld en filmpjes hiervan op YouTube geplaatst.
Pas na twee jaar ontdekten de ouders per toeval de filmpjes van de daders op Youtube, die overgens verwijderd zijn, op 1 na.
De jongen werd zo hard geslagen dat je zijn schedel hoort kraken. Blijkbaar hebben de filmpjes jarenlang ongezien en in ieder geval onopgemerkt, op Youtube gestaan. Twee van de vier daders moeten zich hiervoor deze maand verantwoorden bij de rechter

De jongen is inmiddels wel bij zijn ouders weggehaald. En de daders wacht volgens de YouTube comments een zware STRAF....

[afbeelding]
Bekijk hier de reportage van 2vandaag

Nu is _niet_ mijn vraag " vinden jullie dit ook zo triest " want ik neem aan dat iedereen met een normaal verstand daar het zelfde over denkt. Alhoewel je dit natuurlijk wel kenbaar mag maken.

Wel is mijn vraag wat deze jongens voor straf verdienen, qua juridisch maar ook qua wraak acties van derden. Zoals je kan zien bij de YT comments, zijn er flink wat mensen die wraak acties willen beramen tegen deze figuren, en zelfs het adres van een van de daders wordt overal gepost.

Ik vind dat deze knakkers zowieso een goede juridische straf verdienen, maar ook een flink pak slaag verdienen van mensen die wraak willen nemen.

Graag jullie mening.

Het is overgens laat, ik ga nu slapen, morgen zal ik eventuele reacties bekijken en verder reageren
Ben je wel ff normaal? Een beetje gaan lopen roepen dat deze mensen in elkaar geslagen moeten worden door mensen uit wraak. Gast, je durft nog niet eens je gestolen Ipod terug te halen, dus dit zie ik je al niet doen. Ze krijgen sowieso celstraf en veel therapie, aangezien het niet normaal is dat je autistische mensen in elkaar gaat trappen. En dan? Wat is je punt eigenlijk? Wat voor straf deze jongens verdienen? Jarenlange jeugdgevangenis! Klaar. Een straf maakt echt niks uit, in welke situatie dan ook. De duur van een straf is slechts een voldoening voor de slachtoffers van de betrokkenen.
offline_GAIA_ Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 02:01 1
Geweld met geweld vergelden helpt niets Gangsterpino. Dan begeef je jezelf in dezelfde IQ-zone als Tim, als dat al niet het geval is ;{
_GAIA_ heeft dit bericht gewijzigd op 23-01-2008 om 02:02
offlineShier Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 02:02 1

quote:

DonSalmonella schreef op 23 januari 2008 @ 01:53:
[...]

Ben je wel ff normaal? Een beetje gaan lopen roepen dat deze mensen in elkaar geslagen moeten worden door mensen uit wraak. Gast, je durft nog niet eens je gestolen Ipod terug te halen, dus dit zie ik je al niet doen. Ze krijgen sowieso celstraf en veel therapie, aangezien het niet normaal is dat je autistische mensen in elkaar gaat trappen. En dan? Wat is je punt eigenlijk? Wat voor straf deze jongens verdienen? Jarenlange jeugdgevangenis! Klaar. Een straf maakt echt niks uit, in welke situatie dan ook. De duur van een straf is slechts een voldoening voor de slachtoffers van de betrokkenen.
had het zelf niet beter kunnen zeggen _O_ . Ik vind dat die lui een enorm geldbedrag moeten betalen aan het gezin! en vervolgens levenslang opsluiten die handel.
offlineO-T4live Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 07:23 1

quote:

Gangsterpino schreef op 23 januari 2008 @ 01:18:
Wel is mijn vraag wat deze jongens voor straf verdienen, qua juridisch maar ook qua wraak acties van derden.

Met de huidige rechtsgang zullen ze er met een paar jaartjes wel van af komen. Ik ben niet op de hoogte van de daders (leeftijd enzo) en gezien de links ook allemaal goed werken al dan niet naar de juiste locatie gaan kan ik het ook niet controleren (en nee, ik ga niet voor jouw er naar zoeken).

Wat ze verdienen zal mij ook een zorg zijn, een oog om oog, tand om tand principe lijkt me hier echter wel op zijn plaats

Wederom weer een titel waarbij je van veraf kon zien dat ie van jouw was...Of is dit weer z'n topic om te laten zien hoe "serieus" je kan zijn, nadat er ondertussen 5 topics van je dicht zijn gegooid probeer je hier weer een wit voetje te halen. En jah xenon, ik zou me netjes houden. Is dit niet netjes ? :9
O-T4live heeft dit bericht gewijzigd op 23-01-2008 om 07:24
offline-Tux- Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 07:34 1
Het zou inderdaad opluchten om zulke mensen in elkaar te slaan, maar dat haalt niks uit. Hoe zou je trouwens ook bepalen WIE dit zal doen? Je kan moeilijk mensen inhuren speciaal voor die taak he? Gevangenisstraf en therapie is het enige wat je er aan kan doen.
offlineDR@STIC-NA1 Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 08:16 1

quote:

[...]

idd ja exact wat ik wou zeggen. \:)
offlinegamemaster Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 08:31 1
Even een titelfix.

Youtubemishandeling --> Filmpjes mishandeling op Youtube.

Duidelijker zo :)
offlineFiXeR Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 09:05 1
Ik voel hem al aankomen, dit word een GP bash topic.

Het lijkt me niet nodig om hier meningen over te gaan geven, iedereen vind het erg. Iedereen vind dat die jongens gestraft moeten worden. Klaar.
offlineGangsterpino Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 10:28 1

quote:

[...]

-.- Wie zegt dat ik het goed vind dat ze in elkaar worden gemept? Ik vraag alleen de mening.

Alhoewel mijn mening wel is, dat deze een flink pak rammel verdienen, het zijn lafbekken.

-
Ik hoop dat ze een dikke geldboete moeten betalen, en dat ze voor een paar jaartjes kunnen zitten :)
offlineAjax_Fan Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 11:40 1
Ik zou het niet erg vinden als deze lui een ongeluk zouden krijgen en nooit meer teruggevonden zouden worden. Dit soort lui hebben echt geen enkele maatschappelijke waarde. Hoewel iedereen een tweede kans verdient vraag ik me wel eens af of de maatschappij niet tegen uitwassen van sommige geestelijk labiele figuren beschermd moeten worden.

Want waar sommige mensen 'niet helemaal 100' zijn, zijn er ook mensen die dit soort dingen uithalen. Vaak zijn die figuren OOK niet te helpen en is de beste oplossing (mijns inziens) om hen niet deel te laten nemen aan de maatschappij.
offlinetweaker Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 12:06 1
ze zullen wel een taakstraf krijgen..
offlinebartgub Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 12:23 1
Tja, de 13-jarige jongen komt er hoogstwaarschijnlijk veel beter vanaf dan de 19-jarige. De 13-jarige zal wellicht enkele tientallen uren werkstraf krijgen terwijl de 19-jarige hiervoor wel de cel in zal gaan...
offline-Tux- Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 18:15 1

quote:

Ajax_Fan schreef op 23 januari 2008 @ 11:40:
Ik zou het niet erg vinden als deze lui een ongeluk zouden krijgen en nooit meer teruggevonden zouden worden. Dit soort lui hebben echt geen enkele maatschappelijke waarde. Hoewel iedereen een tweede kans verdient vraag ik me wel eens af of de maatschappij niet tegen uitwassen van sommige geestelijk labiele figuren beschermd moeten worden.

Want waar sommige mensen 'niet helemaal 100' zijn, zijn er ook mensen die dit soort dingen uithalen. Vaak zijn die figuren OOK niet te helpen en is de beste oplossing (mijns inziens) om hen niet deel te laten nemen aan de maatschappij.
Hehe, ongelukjes vind ik ook wel leuk. Agenten zijn altijd veel te hoffelijk tegen criminelen. Netjes zorgen dat ze hun hoofd niet stoten bij het instappen enzo... Ze verdienen niet beter :@
offlinesejoerdo-NA1 Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 18:19 1
Ik vind geweld met geweld hier dus echt wel kunnen.
Mensne reageren hier fel op de TS'er, maar ik geef hem gelijk.
Vind het een groot succes dat ze hun adressen op het internet zetten. EN ja het is illegaal etc. Maar een cel voor 2 jaar (ik noem maar wat) vind ik niet genoeg voor deze (minderjarige) mensen. Nu worden ze in de realiteit (als ze buiten lopen) ook nog gestraft!
offlineAep Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 18:23 1
Deze jongen verdient naar mijn mening een F73 verklaring, maar in Nederland hebben we dus een rechtssysteem...

(...)
offlineRobbin117 Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 18:39 1

quote:

-Tux- schreef op 23 januari 2008 @ 18:15:
[...]

Hehe, ongelukjes vind ik ook wel leuk. Agenten zijn altijd veel te hoffelijk tegen criminelen. Netjes zorgen dat ze hun hoofd niet stoten bij het instappen enzo... Ze verdienen niet beter :@

Volgens mij hebben ze hun hoofd al eens flink gestoten, wil je tot zulke acties komen...

Tuig. Ik ben niet voor geweld, maar in dit geval hoop ik echt dat die 4 zwaar zullen boeten voor hun daden.
offlineButtervlieg Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 18:56 1
Laatste filmpje is ook inmiddels net verwijdert,

Het adres van die jongen, stond bijna in elke comment vermeld, dus hopelijk word die binnekort een keer opgezocht. door mensen bij hem in de buurt :)

echt te zielig voor woordern!
offlineDonSalmonella Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 19:36 1

quote:

sejoerdo schreef op 23 januari 2008 @ 18:19:
Ik vind geweld met geweld hier dus echt wel kunnen.
Mensne reageren hier fel op de TS'er, maar ik geef hem gelijk.
Vind het een groot succes dat ze hun adressen op het internet zetten. EN ja het is illegaal etc. Maar een cel voor 2 jaar (ik noem maar wat) vind ik niet genoeg voor deze (minderjarige) mensen. Nu worden ze in de realiteit (als ze buiten lopen) ook nog gestraft!

Wat je hier dus eigenlijk zegt, is dat je weer terug wil naar een Wilde Westen-cultuur waar de boze dorpelingen de slechterik gaan lynchen. Even ongegeneerd elkaars adres a la Geenstijl op het web plaatsen en maar even zien wat er gebeurt. Denk je niet dat die mensen zelf al niet keihard worden gestraft? Ze moeten elke euro die de pleegouders van de jongen hebben betaald voor alle onkosten terugbetalen, een schadeclaim zit er ook in van hun kant voor emotionele schade. Verder zijn deze jongens voor de rest van hun leven getekend met het feit dat ze nergens meer werk kunnen krijgen door hun strafverleden. Natuurlijk zullen deze jongens 'wel een keiharde ram op hun bek verdienen', immers, onze maatschappij smeekt van alle kanten op alle fronten om keiharde aanpak [het liefst zouden we volgens mij de Amerikaanse aanpak zien waar je 50 jaar de cel in gaat als je een misdaad van dit kaliber hebt gepleegd] Maar denk ook aan het feit dat als deze jongens weer vrijkomen, ze ook geen familie hebben om op terug te vallen als het om steun gaat. Immers, de ouders/familie van deze jongen staan nu ook bekend als 'de familie van een ziek figuur', en hebbben liever ook niet dat dat in een kleine gemeenschap weer opgerakelt wordt!

Edit: De duur van een straf blijft waardeloos, daar mensen in een gevangenis echt kei -en keihard door kunnen draaien van de eenzaamheid, kleine ruimtes, ranzelpartijen van andere gevangenen etc.

Edit 2: Wat speelt er bij jullie echt mee dat deze jongens eens goed in elkaar geslagen moeten worden/whatever? Omdat de jongen autistisch en verstandelijk gehandicapt is? Omdat het nu groots in het nieuws komt, en dit soort acties misschien nog wel meer voorkomen in Nederland als dat wij denken? Als de jongen nou gewoon in elkaar werd geslagen, en hij was NIET autistisch en NIET verstandelijk gehandicapt, zouden we dan ook zo reageren? Of zou het dan gewoon 'kijk-eens-wat-een-sukkels-die-een-mattie-rammen-LOL-ik-ben-op-youtube'nummero zoveel zijn en had er geen haan naar gekraaid?
DonSalmonella heeft dit bericht gewijzigd op 23-01-2008 om 19:44
offlinejust_willem Geplaatst op woensdag 23 januari 2008 20:05 1
@DonSalmonella

Waarom zouden ze zo gestraft worden? Alleen door een beetje media aandacht? Dat is soms waar ze juist op kicken, want krijgen ze bekendheid maar dit keer omdat ze toevallig iemand lopen te meppen die een beperking heeft. Hij hoeft daarom niet 'speciaal' te zijn of er 'erger' om juist niet, dit soort dingen moeten voorkomen worden.

En een strafblad? Ahh wat zielig voor die jongentjes zeg.... Dat is pas bullshit, voordat je iemand in elkaar slaat of blijft meppen dan kan je verwachten dat je een reactie krijgt en dit keer met een rechtzaak.

Nou wow wat hebben we het hier slecht in de gevangenis zeg, we hebben een tv en een mooie PS3 en spelen daar op als we geen les hebben.

En dat toevallig geenstijl 1 van die adressen is die dat soort materiaal in bezit heeft tsja, zo is dat medium geworden omdat iedereen zijn mening kwijt kan omdat verder overal van die regels gelden over niet lopen schelden dit en dat. Maar dat hoeft nog geen verwijs te zijn dat het direct zielig is. Want welke stumper zet het nu op youtube? -_-'

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Algemeen & Actualiteit » Filmpjes mishandeling op Youtube