Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Algemeen & Actualiteit » Frankrijk sluit internet af na illegaal downloaden

Algemeen - Algemeen & Actualiteit

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Frankrijk sluit internet af na illegaal downloaden

Tags: Downloaden, sluit, illegaal, Frankrijk

offlineDjRex Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 21:27 1
Hey,

Naar aanleiding van dit bericht op de FP ben ik wel benieuwd naar de mening van iedereen. In de reacties worden al enige argumenten gegeven zowel voor als tegen dus het leek mij wel leuk hier een discussie over te starten.

Brand maar los! ;)

Hier mijn mening alvast:

quote:

Ik vind het op zich ook een kwalijke zaak dat de regering zich zo bemoeit met het privéleven van consumenten. Ik denk echter zelf dat er in praktijk weinig van terecht komt.

Kijk eens naar het rookverbod. Er zijn nu enkele rechtszaken geweest maar echt grote straffen zijn er nog niet gegeven terwijl hier wel mee gedreigd werd. Hetzelfde zal hier denk ik gebeuren. Op het moment dat een ISP een consument wil afsluiten dankzij deze wet komt er toch wel een rechtszaak. Dan moet er bewijs geleverd worden, er moeten mensen overtuigd worden van de schuld van de consument etc..

Ik denk niet dat er snel een internetaansluiting afgesloten zal worden. Zeker de eerste paar keer zal dit voor veel publiciteit zorgen en ik ben benieuwd hoe men het 'misbruik' zo wil bewijzen dat de rechter de ISP toestemming geeft om de internetaansluiting af te sluiten..

mvg,
DjRex
offlineEldariel Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 21:37 1
Ik heb hier geen problemen mee hoor. Gewoon keihard annpakken die illegale downloaders. Als je spullen in de winkel koopt hoef je toch nergens zorgen over te maken?

En dat eeuwige gezeur over privacy van het internet... Kijk eens om je heen. Camera's die je in de gaten houden.... Politie op straat en ga zo maar door.
offlineDjRex Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 21:39 1

quote:

Eldariel schreef op 03 april 2009 @ 21:37:
Ik heb hier geen problemen mee hoor. Gewoon keihard annpakken die illegale downloaders. Als je spullen in de winkel koopt hoef je toch nergens zorgen over te maken?

En dat eeuwige gezeur over privacy van het internet... Kijk eens om je heen. Camera's die je in de gaten houden.... Politie op straat en ga zo maar door.
Het feit dat er nou al inbreuk op je privacy wordt gemaakt vind ik geen reden om dit steeds maar weer uit te breiden. Waar ligt de grens dan?
offlineEldariel Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 21:43 1

quote:

DjRex schreef op 03 april 2009 @ 21:39:
[...]

Het feit dat er nou al inbreuk op je privacy wordt gemaakt vind ik geen reden om dit steeds maar weer uit te breiden. Waar ligt de grens dan?
De grens ligt er als er persoonlijke gegevens op straat komen te liggen. Zolang deze systemen gebruikt worden voor goede doeleinden heb ik er geen problemen mee.
offlineDjRex Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 21:52 1

quote:

Eldariel schreef op 03 april 2009 @ 21:43:
[...]

De grens ligt er als er persoonlijke gegevens op straat komen te liggen. Zolang deze systemen gebruikt worden voor goede doeleinden heb ik er geen problemen mee.
Als deze gegevens op straat komen te liggen is het al te laat. Dan is de privacy van duizenden dan wel miljoenen mensen geschonden. Dit gebeurt nu al met creditcardgegevens en waarom zou dat met deze informatie niet kunnen? Eén klein foutje bij een ISP en alles ligt op straat. Is dat niet wat risicovol als het om dergelijke privégegevens gaat?
offlineEldariel Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 21:57 1

quote:

DjRex schreef op 03 april 2009 @ 21:52:
[...]

Als deze gegevens op straat komen te liggen is het al te laat. Dan is de privacy van duizenden dan wel miljoenen mensen geschonden. Dit gebeurt nu al met creditcardgegevens en waarom zou dat met deze informatie niet kunnen? Eén klein foutje bij een ISP en alles ligt op straat. Is dat niet wat risicovol als het om dergelijke privégegevens gaat?
Dit hoeft geen informatie te zijn. Alleen uit welke wijk dat ongeveer komt en in welke stad. Verder bevat het alleen gegevens over het downloaden.
offlineDjRex Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 22:02 1

quote:

Eldariel schreef op 03 april 2009 @ 21:57:
[...]

Dit hoeft geen informatie te zijn. Alleen uit welke wijk dat ongeveer komt en in welke stad. Verder bevat het alleen gegevens over het downloaden.
Dat weet je toch niet? Om onderscheidt te maken tussen legale en illegale content dient alle informatie gecheckt te worden. Als het goed is wordt alle overbodige informatie niet opgeslagen maar het feit dat het gecheckt wordt betekend ook dat het op straat kan komen. Het feit dat deze mogelijkheid bestaat lijkt me een goede reden om het monitoren van content te verbieden..
offlinemfb Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 22:07 1
Mijn reply van de frontpage ook nog ff:

quote:

"De afsluitingsregeling ondermijnt de sociale en economische voordelen van een open en universeel toegankelijk internet door in een manier van afsluiting te voorzien die buitenproportioneel is vergeleken met de schade van online copyright-schendingen", aldus Google over een soortgelijke wetgeving en daar ben ik het mee eens.

Het internet is een netwerk van netwerken, uiteindelijk zal alles via de een of de andere manier via het internet gaan. Mensen afsluiten van het internet vanwege een vergrijp wat niks met het internet te maken heeft maar met de acties van het individu. Mensen moeten gestraft worden met conventionele manieren zoals schadevergoedingen, dat is effectief genoeg. Een legale dienst die iemand afneemt heeft niks te maken met een vergrijp wat ze aan de andere kant van de lijn uitvoeren.

Ik vind sowieso dat die strenge copyrightwetgevingen niet meer van deze tijd zijn. Tegenwoordig staat openheid, creativiteit en innovatie centraal en dat bereik je niet door mensen te bestraffen die de cultuur uitoefenen.
Ik vind daarnaast privacy overigens ook heel belangrijk, het is daarom ook belachelijk dat alles bijgehouden wordt en dat dit soort dingen door ISP gedaan moeten worden, dat is ronduit belachelijk. Alsmaar meer reden om versleutelde verbindingen te gebruiken. :)
offlineDonSalmonella Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 22:21 1
Het is dus de macht van de kleine elite tegenover de gewone man. Een regelrechte schande dat de Fransen zo in een val worden gelokt door die artiesten. Mensen die al sterven van het geld en dat ook blijven doen, mede door hun grote schare die-hard fans die het album toch wel kopen. Of ontwikkelaars die zo idioot veel geld willen voor software, terwijl je maar één functie nodig hebt.
offlineBigbolboo2 Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 22:26 1

quote:

Eldariel schreef op 03 april 2009 @ 21:37:

Totaal niet mee eens, als een camera op straat je filmt of een politie agent vraagt om je ID weet "het" niks of weet de agent wie je bent, maar als bijvoorbeeld je bestanden die je download, je msn gesprekken etc. in de gaten worden gehouden kan "het" veel meer persoonlijks vinden. Dit vind ik wel schandelijk. Ik wil best muziek kopen, maar albums zijn vaak genoeg €20,- en als je dan 4GB oid vol hebt te zetten...
offlineDjRex Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 22:27 1

quote:

DonSalmonella schreef op 03 april 2009 @ 22:21:
Het is dus de macht van de kleine elite tegenover de gewone man. Een regelrechte schande dat de Fransen zo in een val worden gelokt door die artiesten. Mensen die al sterven van het geld en dat ook blijven doen, mede door hun grote schare die-hard fans die het album toch wel kopen. Of ontwikkelaars die zo idioot veel geld willen voor software, terwijl je maar één functie nodig hebt.

Daar ben ik het niet mee eens. Illegaal downloaden is natuurlijk schadelijk voor de industrie. Om dan te zeggen "Ze hebben toch genoeg geld dus ze moeten niet zeuren" is dan natuurlijk geen argument.

Ik vind dat er best actie ondernomen mag worden tegen het illegaal downloaden van content, maar dan moet dit wel op een acceptabele manier gebeuren. Niet op een manier die de privacy van consumenten ernstig kan schaden..
offlineCeme45 Geplaatst op vrijdag 3 april 2009 23:52 1
Hier mijn reactie op de FP:

quote:

Ik vind eigenlijk dat de ISP's hier niks mee te maken hebben: het enige wat zij moeten doen is een internetverbinding regelen. Op het moment dat een aanbieder van een product bij al zijn klanten na moet gaan wat er eventueel met het product gedaan kan worden, kan je zo'n beetje alles wel controleren: zoals hierboven gezegd, black boxes in auto's voor snelheidscontrole; alle lampenfabrikanten moeten nagaan of er niet toevallig ergens op een zolderkamertje met hun producten iets van wiet geteeld wordt; verfverkopers moeten of hun verf voor vandalisme wordt gebruikt, en zo kan je lang doorgaan.
En het internet wordt voor veel meer gebruikt dan alleen downloaden. Internetbankieren, e-mail, VoIP, noem maar op. Er zijn ook genoeg bedrijven die hun mensen via het internet laten werken. Hier kan gevoelige informatie tussen zitten. Er heeft, zoals hierboven gezegd, maar 1 stagiaire iets verkeerd te doen en hele hoeveelheden gevoelige informatie liggen op straat. Ook hackers hebben zo misschien een goed doel erbij (aangezien er volgens mij genoeg bedrijven zijn die backups op afstand laten maken, wat dus ook via een internetverbinding gaat). Je kan wel zeggen dat dat allemaal wel goed beveiligd zal worden, maar dat valt volgens mij nog vaak tegen.
Kortom: laat die ISP's er toch buiten.

Wat ik hier nog aan toe wil voegen is het volgende: de meeste ISP's staan er volgens mij echt niet om te springen om klanten te weigeren. Zeker in de landen waar zo'n beetje alle abonnementen een downloadlimiet hebben (weet niet hoe dat in Frankrijk zit) zouden ze eigenlijk bijna blij zijn met illegale downloaders: om alleen op het internet te surfen heb je geen hoog limiet nodig, zodra je veel gaat downloaden wel. Ik vraag me dus af hoe streng die ISP's hierop toe zullen gaan zien. Misschien wat strenger in de eerste paar maanden om de regering ervan te overtuigen dat ze hun best doen, maar daarna zal het waarschijnlijk snel verslappen.

Zulke dingen worden ook te makkelijk beslist. De platenmaatschappij vind dat ze te weinig verdienen, gaat klagen bij de regering, die dan maar even besluit dat de ISP's het maar in de gaten moeten houden (overdreven makkelijk verteld, maar het gaat om het idee dat ze dit probleem te makkelijk aan de ISP's doorgeven).

quote:

Jammer genoeg heb je nooit de garantie dat dingen voor het 'goede' gebruikt worden. Het is compleet afhankelijk van de mensen die het systeem regelen welke kant het uitslaat, vandaar dat ik er niet zo gek veel vertrouwen in heb.
offlinemfb Geplaatst op zaterdag 4 april 2009 00:38 1

quote:

DjRex schreef op 03 april 2009 @ 22:27:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Illegaal downloaden is natuurlijk schadelijk voor de industrie. Om dan te zeggen "Ze hebben toch genoeg geld dus ze moeten niet zeuren" is dan natuurlijk geen argument.

Hoe kom je bij die onzin? Jij bent zeker die kleine groep die denkt dat elke download anders een gekochte CD zou zijn? Artiesten moeten blij zijn met downloads, het betekent dat je muziek goed is. Downloads zorgen voor gratis reclame van je muziek, wat vervolgens weer betekent dat je juist meer fans krijgt die je muziek kopen en naar je optredens gaan.

Zo werkt de cultuur nou eenmaal, de cultuur is open. Iedereen kan cultuur binnenhalen.

Voor films zou je nog enigzins kunnen zeggen dat ze er een beetje last van hebben. Films kijk je namelijk 1 keer en gooi je dan weg. De goede films verdienen echter nog altijd evenveel geld als vroeger. En ze hebben misschien geen optredens waar ze geld mee kunnen verdienen, maar wel televisierechten.
offlineShier Geplaatst op zaterdag 4 april 2009 01:11 1

quote:

mfb schreef op 04 april 2009 @ 00:38:
[...]

Hoe kom je bij die onzin? Jij bent zeker die kleine groep die denkt dat elke download anders een gekochte CD zou zijn? Artiesten moeten blij zijn met downloads, het betekent dat je muziek goed is. Downloads zorgen voor gratis reclame van je muziek, wat vervolgens weer betekent dat je juist meer fans krijgt die je muziek kopen en naar je optredens gaan.

Zo werkt de cultuur nou eenmaal, de cultuur is open. Iedereen kan cultuur binnenhalen.

Voor films zou je nog enigzins kunnen zeggen dat ze er een beetje last van hebben. Films kijk je namelijk 1 keer en gooi je dan weg. De goede films verdienen echter nog altijd evenveel geld als vroeger. En ze hebben misschien geen optredens waar ze geld mee kunnen verdienen, maar wel televisierechten.

helemaal mee eens :)

Het Monitoren van verbindingen vind ik echt heel kwalijk. Ik vind dat je als regering ook niet kan verplichten aan de isp's om dat te monitoren :S
offlineMartijnGP Geplaatst op zaterdag 4 april 2009 01:16 1
Door juist het illegaal downloaden van muziek tegen te werken graaft deze industrie zijn eigen graf. Als ik zo door mijn WinAmp lijstje kijk zie ik op de eerste pagina een stuk of 3 artiesten die ik heb leren kennen buiten het internet om. Van de andere artiesten had ik nooit wat gehoord als ik de boel niet kon downloaden. Gratis reclame is het, want van een aantal van deze bands heb ik ook wat gekocht. Dat zou ik natuurlijk niet gedaan hebben als ik de band niet kende.

Natuurlijk zijn er mensen die alleen downloaden en nooit kopen, maar het downloaden verspreid wel de muziek en geeft artiesten meer kans bekend te worden waarna er vanzelf wel gekocht gaat worden.

Overigens, illegaal downloaden is geen stelen. Stelen is iets weghalen bij de eigenaar, downloaden is slechts een kopie maken. Iets heel anders dan stelen dus. Als er echt gestolen zou worden zou de patenmaatschappij bij elke download verlies maken. Nu is er geen verlies bij een download.
offlineSaschaa Geplaatst op zaterdag 4 april 2009 09:12 1
Ik koop zelden een cd of film. Ik vind het gewoon te duur en als het internet voor je open ligt dan zie ik niet in waarom ik daar geen gebruik van mag maken. Het lijkt me dat je al genoeg verdient als artiest, ik vind het eigenlijk best wel sneu dat ze dat er zo doorheen drukken. Dan zou ik helemaal geen muziek meer kopen, juist om die mensen te sarren. :)
offlineKing Geplaatst op zaterdag 4 april 2009 09:25 1
Ah ja, altijd weer de privacy. De ultieme dooddoener om illegaal downloaden goed te praten. Net zoals de vrijheid van meningsuiting tegenwoordig misbruikt wordt om je medemens te beledigen. Of de muziekindustrie er wel of niet krampachtig mee omgaat doet helemaal niet ter zake en je kunt miljarden redenen bedenken, in essentie weet iedereen dat muziek en films niet gratis zijn en dat het bijzonder vreemd is dat je in Nederland dat legaal mag downloaden.

Ik snap werkelijkwaar niet waarom mensen het (illegaal) downloaden goed praten hoor. Als je de cd hebt dan kun je hem net zo goed rippen en hoef je hem niet te downloaden, dus ik denk dat je zonder onderzoek eenvoudig kunt stellen dat het gros van de gedownloade muziek niet in eigen bezit is. Dan weer die reden dat muziek te duur is. Misschien is het wel te duur, maar je maakt het echt niet goedkoper door het te gaan jatten. Nu zijn mensen die hun muziek netjes willen aanschaffen de dupe, want die moeten compenseren wat downloaders niet betalen. Er worden echt zoveel onzinredenen bedacht, dat het bijna hilarisch is.

Ik vind het een goede ontwikkeling dat Frankrijk illegale downloaders hard aanpakt. Blijkbaar leeft het besef niet bij mensen dat je voor dingen moet betalen en blijkbaar is het een geaccepteerd feit dat je dingen steelt. Maar als iemand bij je inbreekt dan moet de dader keihard aangepakt worden en zijn de straffen te laag.

Maar goed, in Nederland hoeven we voorlopig niet bang te zijn dat we afgesloten worden van het internet als we muziek downloaden, in Nederland is bestaat het illegaal downloaden van muziek en films (nog) niet. Er is dus ook geen reden om iemand af te sluiten.
offlineSelter Geplaatst op zaterdag 4 april 2009 09:45 1
Wat kan ik hiervan zeggen, ik moet eerlijk zeggen dat ik elke maand wel een goeie 10 blu-ray's aanschaf maar deze verschijnen dan ook meteen op het internet zo zit ik in mekaar.
Ik ben zelf een aardige internet piraat die er wel 2 a 3 tb in een maand door heen jaagt dat is dan grotendeels Uploads.
Ik vind het opzich wel goed dat ze piraterij tegen willen gaan maar het zal nooit ten einde komen.
offlinemfb Geplaatst op zaterdag 4 april 2009 11:37 1

quote:

King schreef op 04 april 2009 @ 09:25:
Ah ja, altijd weer de privacy. De ultieme dooddoener om illegaal downloaden goed te praten. Net zoals de vrijheid van meningsuiting tegenwoordig misbruikt wordt om je medemens te beledigen. Of de muziekindustrie er wel of niet krampachtig mee omgaat doet helemaal niet ter zake en je kunt miljarden redenen bedenken, in essentie weet iedereen dat muziek en films niet gratis zijn en dat het bijzonder vreemd is dat je in Nederland dat legaal mag downloaden.

Waarom zie jij direct een link tussen privacy en illegaal downloaden goedpraten? Je privacy wordt al op enorm veel manieren geschonden: mijn mobiele telefoonprovider weet precies waar ik ben, alle vervoersmaatschappijen weten waar ik naartoe reis als ik de OV-chipkaart gebruik, de overheid weet met wie ik communiceer. In Frankrijk komt daar ook nog bij dat mijn ISP weet wat ik download, dat wil ik helemaal niet en dat heeft niks te maken met illegaal downloaden.

http://privacymatters.nl/

quote:

Ik snap werkelijkwaar niet waarom mensen het (illegaal) downloaden goed praten hoor. Als je de cd hebt dan kun je hem net zo goed rippen en hoef je hem niet te downloaden, dus ik denk dat je zonder onderzoek eenvoudig kunt stellen dat het gros van de gedownloade muziek niet in eigen bezit is. Dan weer die reden dat muziek te duur is. Misschien is het wel te duur, maar je maakt het echt niet goedkoper door het te gaan jatten. Nu zijn mensen die hun muziek netjes willen aanschaffen de dupe, want die moeten compenseren wat downloaders niet betalen. Er worden echt zoveel onzinredenen bedacht, dat het bijna hilarisch is.

Volgens mij is de muziek nooit duurder geworden, de cultuur is alleen veranderd en dat is naar mijn mening alleen maar goed. De muziekindustrie verdient al tijden evenveel als altijd, of dacht je dat elke download anders een gekochte CD zou zijn? De meeste mensen die ik ken hebben zelfs meer CD's gekocht dankzij downloaden. Als ik in mijn CD-rekje kijk zie ik een aardig stukje muziek die ik nooit had gekocht als ik ze niet eerst had gedownload. Er zijn zelfs meer dan genoeg artiesten doorgebroken dankzij downloaden, omdat goede muziek zich sneller door de cultuur verspreid.

Ik herhaal nogmaals: een open cultuur is alleen maar goed. Mensen kunnen tegenwoordig muziek downloaden waardoor ze er meer mee in aanraking komen, goede muziek wordt populairder en zal meer gekocht worden. Vroeger kwam je alleen in aanraking met bepaalde muziek als je er het geld voor had en dan maakte je nog een afweging, vaak kocht je alleen wat popi-jopiFM op de radio liet horen.

quote:

Ik vind het een goede ontwikkeling dat Frankrijk illegale downloaders hard aanpakt. Blijkbaar leeft het besef niet bij mensen dat je voor dingen moet betalen en blijkbaar is het een geaccepteerd feit dat je dingen steelt. Maar als iemand bij je inbreekt dan moet de dader keihard aangepakt worden en zijn de straffen te laag.

Nu duus over de doorgestreepte teksten in je quote:

http://s.buzzfeed.com/static/imagebuzz/2008/8/27/12/27311d2d7c84e8f3e3f5036ed08d198b.jpg

Er wordt niks gestolen dus er wordt niemand direct benadeeld. Door downloaden wordt er ook niet minder muziek verkocht of optredens onpopulairder.

De entertainmentindustrie spreekt zichzelf ook al sinds sint juttemis tegen.

De komst van het bandje:
Muziekindustrie: "AHH!!! Nee! Nu kopieert iedereen onze muziek, nu gaat we failliet!"
Werkelijkheid: Er was niks aan de hand en ze zijn er nog steeds.

De komst van de videoband:
Filmindustrie: "AHH!!! Nee! Nu kopieert iedereen onze films, nu gaat we failliet!"

De komst van de CD:
Muziekindustrie: "AHH!!! Nee! Nu kopieert iedereen onze muziek, nu gaat we failliet!"

Zo kan ik nog even doorgaan met de komst van de VCD, DVD, downloading, Blu-Ray, etc. Feit is dat mensen altijd al kopieren, de entertainmentindustrie altijd al klaagt en er in feite niks aan de hand is.
offlinegamemaster Geplaatst op zaterdag 4 april 2009 12:22 1
Ik weet niet wat de regels zijn in Frankrijk met betrekking tot uploaden/downloaden in vergelijking met Nederland?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Algemeen & Actualiteit » Frankrijk sluit internet af na illegaal downloaden